آنچه معاینه‌ی چشم‌تان درباره‌ی سلامت‌تان می‌گوید

maryam01
چشمان شما علاوه بر آن‌که دریچه‌ای به روی روح شما‌ست، می‌تواند دریچه‌ای رو به وضعیت سلامت شما هم باشد.

چشمان شما علاوه بر آن‌که دریچه‌ای به روی روح شما‌ست، می‌تواند دریچه‌ای رو به وضعیت سلامت شما هم باشد.
برخی مشکلات خاص سلامت در آغاز بر روی سلامت بصری شما تأثیر نمی‌گذارد، اما تأثیرات زودهنگام و غیرمستقیم را می‌توان با معاینه‌ی چشم شناسایی کرد. البته دکتر عمومی شما ممکن است به شما درباره این مسئله گوشزد کند، با این حال بهتر است به این موارد دقت کنید.
دیابت
اگر دکترتان ببیند که از رگ‌های خونی چشم‌تان خون نشت می‌کند، در واقع یک سیگنال فوری است که نشان می‌دهد ممکن است شخص دیابت داشته باشد. دیابت طی زمان به بینایی آسیب‌های بارزی وارد می‌کند، بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری از آن تشخیص از طریق معاینه‌ی چشم است. این یعنی می‌توانیم در ابتدای کار این مسئله را مدیریت کرده و از وضعیت بینایی بیشتر مراقبت کنیم. اگر این معاینه و تشخیص صورت نگیرد، دیابت می‌تواند به رگ‌های خونی کوچک در مغز و کلیه‌تان آسیب بزند.
تومورهای مغزی
طی معاینه‌ی چشم، به طور موقت می‌توانیم عصب بصری‌ای را ببینیم که به مغز می‌رود. اگر ببینیم که این عصب متورم یا تیره است، در واقع نشانه‌ی این است که  احتمال دارد مشکلی جدی وجود داشته باشد، یعنی چیزی مثل تومور یا لخته‌های خطرناک که می‌تواند به سکته‌ی مغزی بینجامد. در این‌جور مواقع برای درمان‌های جدی‌تر به متخصص چشم مراجعه کنید، چه بسا ممکن است معاینه‌های بیشتری لازم باشد.
(منبع: healthcare)

قند با چشم شما چه می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ