افزایش خطر چاقی کودکان با نشستن پای تلویزیون

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد که روزانه یک ساعت نشستن پای تلویزیون، خطر اضافه وزن یا چاقی را در بچه‌ها افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که روزانه یک ساعت نشستن پای تلویزیون، خطر اضافه وزن یا چاقی را در بچه‌ها افزایش می‌دهد. بچه‌هایی که دو ساعت در روز پای تلویزیون می‌نشینند، نسبت به آنهایی که وقت کمتری پای تلویزیون می‌گذرانند بیشتر در معرض اضافه‌وزن و چاقی در دوران آمادگی یا کلاس اول قرار دارند.
این تحقیق بر روی ۱۱۰۰۰ بچه‌ای که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به آمادگی می‌رفتند انجام شد. اطلاعات ما درباره‌ی ساعاتی بود که بچه‌ها پای تلویزیون بودند، این‌که چقدر از کامپیوتر استفاده می‌کردند و ثبت قد و وزن شان بود. یک سال بعد، دوباره این آمار ارزیابی و سنجیده شد.
به طور متوسط بچه‌هایی که به پیش‌دبستانی می‌رفتند حدود ۳ ساعت در روز پای تلویزیون بودند. آن‌هایی که یک تا دو ساعت پای تلویزیون بودند یا بیشتر از ۲ ساعت، ‌نسبت به بچه‌هایی که زمان کمتری پای آن می‌نشستند، بیشتر در معرض اضافه‌وزن قرار داشتند. البته در این باره، ارتباطی بین کامپیوتر و اضافه‌وزن یافت نشد.
آکادمی پزشکی اطفال در آمریکا به والدین توصیه می‌کند که نگذارند بچه‌های ۲ ساله و کمتر اصلاً پای هیچ تلویزیون، مانیتور یا کامپیوتری وقت بگذرانند، و نیز برای بچه‌های بزرگتر هم این میزان را به کمتر از یک تا دو ساعت در روز محدود کنند. البته این میان پدرمادرها می‌توانند یک سری ملاک و معیار مشخص کنند و مثلا بگویند می‌توانی یک ساعت تلویزیون ببینی به شرطی که قبل از آن ورزش و فعالیت داشته باشی.
(منبع: یاهو)

تلویزیون دیدن سبب بلوغ زودرس می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ