به این دلیل بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید

mahdie.mohtashami
با یک متخصص درباره بهداشت دهان و دندان به صحبت نشسته‌ایم. این متخصص در مورد اهمیت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان با شما صحبت می‌کند.

بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید

یک استادیار دندان‌پزشکی گفت: مراقبت‌ نکردن از دندان‌ها با توجه به هزینه‌های بالای ترمیم آن‌ها، اقتصادی نیست.

متاسفانه مردم اهمیتی به مسائل بهداشت و دندان نمی‌دهند. امروزه بیشتر به زیبایی ظاهری و تیپ و لباس اهمیت داده می‌شود و مردم کمتر به بهداشت دهان و دندان توجه می‌کنند.

 اگر اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌ها از طریق درست و علمی مثل صداوسیما، نشریات علمی و شبکه‌های اجتماعی معتبر رخ دهد، مردم می‌توانند اطلاعات و آگاهی‌های خودشان را در مورد دندان و مشکلات آن افزایش دهند. برخی سایت‌های علمی که متولیان آن‌ها دندان‌پزشکان هستند، مطالب بسیار خوب و مفیدی در وب‌سایت خود قرار می‌دهند که می‌توانند کمک شایانی به افزایش آگاهی مردم کنند.

 چرا کاری کنیم دندان‌ها آن‌قدر پوسیده شوند که نیاز به روکش، عصب‌کشی و ایمپلنت داشته باشند؟با معاینه‌ای جزئی یا ترمیم جزئی می‌توان هزینه بسیار کمتری پرداخت. باتوجه به سطح درآمد مردم، ترمیم اساسی دندان‌ هزینه بسیار بالا و سرسام‌آوری دارد.

 اگر این کارها و اقدامات رعایت شود و همچنین افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌ها، نشریه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما صورت گیرد، شاهد کاهش این مشکلات برای مردم خواهیم بود. متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی برخی افراد را می‌بینیم که اطلاع‌رسانی غیرعلمی و نادرستی می‌کنند و باعث گمراه‌شدن مردم می‌شوند.

 وقتی اصول اولیه مراقبت از سلامت دهان و دندان نباشد، طبیعتا بیماری‌هایی نظیر پوسیدگی، خرابی و عفونت دندان و… رخ می‌دهد که برای درمان نیاز به صرف هزینه‌های بالایی دارد. در صورتی که اگر چکاپ ۳ تا ۶ ماهه دندان‌پزشکی انجام شود، باعث می‌شود در هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت گیرد.
در مجموع اگر این اقدامات صورت گیرد، به مرور زمان فرهنگ بهداشت دهان و دندان و فرهنگ سلامت مردم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه باعث کاهش مشکلات بعدی شده و هزینه‌ها هم کمتر می‌شود. از طرفی دیگر، خروج ارز از ایران به دلیل خرید دستگاه‌ها، تجهیزات و مواد مورد نیاز دندان‌پزشکی هم کمتر می‌شود. اگر اقتصاد کشور پویاتر شود، وضعیت هزینه‌ها هم بهتر خواهدشد.

 متاسفانه وقتی کارهای لوکس و زیبایی در دندان‌پزشکی مطرح می‌شود، قیمت‌های بسیار بالا برای این امور ذکر می‌شود. همانند سایر امور وقتی صحبت از لوکس، مدرن و لاکچری‌بودن می‌شود، افزایش هزینه‌ها را خواهیم‌داشت و طبیعتا بیمه‌ها هیچ‌گاه در این زمینه ورود پیدا نمی‌کنند، چون نیاز و ضرورتی ندارد.

 باید نظارتی باشد که این امور را رصد و پیگیری کنند که اگر افرادی از اصول و تعرفه‌های تعیین‌شده خارج شدند، با آن‌ها برخورد کنند.

رفع بوی بد دهان با این چای!


۴ راه آسان برای حفظ بهداشت دهان و دندان-قسمت اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ