به کودکان‌تان استفاده از نخ دندان را یاد بدهید

مهرناز زاوه
دکتر تانیا آلتمن: بهترین موقع برای آغاز کشیدن نخ دندان در کودکان زمانی است که آن‌قدر دندان درآورده باشد که دندان‌های بالا با دندان‌های پایین تماس داشته باشد

دکتر تانیا، متخصص کودکان
استفاده از نخ دندان به اندازه‌ی مسواک زدن مهم است، ‌چون از شکل‌گیری پلاک چسبنده بین دندان‌ها جلوگیری می‌کند. و اگر نخ دندان کشیده نشود، پلاک ممکن است باعث پوسیدگی دندان و کرم‌خوردگی ‌شود. همچنین می‌تواند به لثه و ریشه‌های زیر دندان آسیب بزند.
نخ‌ دندان‌های مختلفی هست که می‌توانید انتخاب‌شان کنید از جمله نخ دندان مومی،‌ معطر، رشته‌ای یا نواری، واقعا مهم نیست کدام‌شان را انتخاب کنید. بهترین نوع نخ دندان همانی است که فرزندتان بیشتر دوستش دارد و به احتمال زیاد هر روز از آن استفاده می‌کند.
دکتر تانیا، متخصص کودکان
بهترین موقع برای آغاز کشیدن نخ دندان در کودکان زمانی است که آن‌قدر دندان درآورده باشد که دندان‌های بالا با دندان‌های پایین تماس داشته باشد. وقتی فرزندتان غذا می‌خورد لازم است اما مهم‌ترین زمان، قبل از خواب است. این باعث می‌شود دندان‌های فرزندتان سالم بماند.
بسیاری از کودکان از سن ۸ سالگی دیگر خودشان می‌توانند دندان‌هایشان را نخ دندان بکشند.
به خاطر داشته باشید بهتر است از سن یک سالگی هر شش ماه یک‌بار فرزندتان را به دندانپزشکی ببرید. هیچ سوالی بد نیست. بنابراین دندانپزشک‌تان درباره هر چیزی که مایلید بپرسید تا نگرانی‌های‌تان درباره‌ی سلامت دهان و دندان فرزندتان برطرف شود.
* دکتر تانیا رمر آلتمن (مشهور به دکتر تانیا) متخصص بیماری‌های کودکان، در دانشگاه یو سی ال ای تحصیل کرده و نویسنده‌ی کتابی پرفروش است و به عنوان کارشناس سلامت در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی معروف حاضر می‌شود. دکتر تانیا سخنگوی آکادمی آمریکایی بیماری‌های کودکان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ