لیفت با نخ و مزیت آن - جعفری

لیفت با نخ و مزیت آن

لیفت با نخ و مزیت آن

 

کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با جعفری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تا چندی پیش تنها راه درمان مشکلات پوست ناشی از کشش پوست مثل غبغب و گونه های افتاده، جراحی لیفت پوست بود. اما امروزه درمان های بازسازی صورت مثل لیزر کردن می تواند تا درجاتی استحکام پوست را بهبود بخشند. اما وقتی پوست شل باشد تنها چاقوی جراحی می تواند آنرا از بین ببرد. با این حال بسیاری افراد به این درمان های قبل از عمل جراحی اکتفا می کنند و نمی خواهند یا قادر نیستند عمل جراحی انجام دهند.اگر شما جز این دسته هستید خوشحال خواهید شد که روش جدیدی به وجود آمده است که چیزی میان جوانسازی صورت بصورت غیرتهاجمی و جراحی لیفت صورت است و به آن لیفت با نخ می گویند.

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ روشی است که در آن از نخ های موقت استفاده می شود تا بصورت نامحسوس یک لیفت قابل رویت و بهینه در پوست ایجاد کنند.به جای جدا کردن پوست اضافی شل شده توسط جراحی، جراح زیبایی به آسانی با دوختن بخش های پوست این مشکل را حل می کند.

با این کار پوست را می کشند تا صاف جلوه کند و لیفت و سفت کردن پوست در نتیجه آن رخ می دهد. در ضمن از دیگر فواید لیفت با نخ، خواص ضد پیری نخ ها است که با تحریک خاصیت بهبودی بدن منجر می شوند کلاژن در محل های دوخته شده افزایش یابد و کلاژن در فرآیند پیری تاثیر اساسی می گذارد و آن را کند می کند.

فرد بیماری که این روش را امتحان کرده است به تدریج شاهد بهبود و تقویت پوست خود و استحکام آن می شود که حاصل از افزایش کلاژن پوست است.تا وقتی نخ ها در مکان مورد نظر هستند خاصیت احیای بدن هم به طور مداوم فعال خواهد بود زیرا بدن می خواهد بخشهای دوخته را احیا کند و نخ ها را دفع کند.

بدن به صورت بیولوژیک تنظیم شده است تا به حضور هر شی خارجی در پوست چنین واکنشی را نشان دهد. خوشبختانه ار آن جا که نخ های زیر پوست بسیار نازک و ظریفند، بیمار متوجه هیچ کدام از این رویداد ها نمی شود. بیشتر افراد به محض این که پوست اطراف نخ ها شروع به احیا کرد نمی توانند نخ ها را احساس کنند.

مزایای لیفت با نخ نسبت به جراحی لیفت صورت

برای بسیاری از بیماران مزیت لیفت با نخ در این مورد بود که دوره پس از درمان و ریکاوری کوتاه مدتی داشت. وقتی یک بیمار جراحی لیفت صورت دارد باید با توجه به مواد آرام بخش و بیهوشی نیاز به شخصی دارد که او را تا خانه برساند و تا حدود سه روز نیاز است کسی از او مراقبت به عمل بیاورد.در صورتی که بیمار فرزند داشته باشد باید شخصی را برای مراقبت از او تعیین کرده و هم چنین تا حدود دو هفته نمی تواند در محل کار حاضر شود که برای تمام بیماران ممکن نیست.

از سوی دیگر ریکاوری برای بیمارانی که لیفت با نخ انجام می دهند به مراتب آسان است. لیفت با نخ تحت بیهوشی موضعی انجام می شود به جای اینکه بیمار را کاملا بیهوش کنند به این معناست که بیماری که لیفت با نخ انجام می دهد خودش توان رانندگی و مراقبت های بعد از درمان را دارد.در صورتی که بیماران لیفت با نخ احساس سوزش، قرمزی یا تورم داشته باشند ممکن است بخواهند یک روز استراحت کنند و در محل کار حاضر نشوند در غیر اینصورت می توانند بلافاصله پس از درمان به کار خود برگردند.

درد های شدید در لیفت با نخ خیلی نادر است و همین مزیت سبب می شود افراد آسان تر بتوانند به روتین طبیعی زندگیشان برگردند. این روش برای افراد که فرزند دارند یا در خانه و محل کار مشغول هستند بسیار مناسب است.

لیفت با نخ همانند روش های غیر تهاجمی کم خطر است.کمابیش هیچ خطری برای ایجاد اسکار، کبودی شدید، خونریزی یا مشکلات ثانویه وجود ندارد.در موارد نادر بیمار ممکن است احساس سوزش، عفونت یا مرئی شدن نخ ها از زیر پوست را تجربه کند.حتی اگر این اتفاقات رخ دهند به آسانی می شود نخ ها را از زیر پوست بیمار برداشت و پوست به حالت سابق خود برخواهد گشت.

در انتها مزیت دیگر این روش به جراحی، آسان تر بودن این روش است.

سن مناسب برای لیفت با نخ

این مهم است که بیمار توقعات و انتظارات واقعی داشته باشد. درست است که لیفت صورت نتایج قابل مشاهده و موثری به وجود می اورد ولی در عین حال پوست در حد چند میلی متر کشیده می شود. این حالت می تواند ظاهری طبیعی و ظریف در نتیجه به همراه داشته باشد.بنابراین این روش بیشتر مناسب افرادی است که دچار کشش پوست خفیف یا میانه شده اند تا افرادی که دچار افتادگی پوست های شدید هستند.

این روش در افراد بالای بیست سال قابلیت انجام دارد. بهترین داوطلبان لیفت با نخ کسانی هستند که در انتهای دهه سوم زندگی تا اوایل پنجاه سالگی خود هستند.زیرا بسیاری از افراد بالای پنجاه و پنج سال اغلب دچار افتادگی پوست شدید هستند و برای این افراد جراحی لیفت صورت پیشنهاد می شود.هر  چند لیفت با نخ برای افراد با سن های بالاتر که نمی توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند انجام می شود.

از آن جا که لیفت با نخ تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، بسیاری از افرادی که شرایط جراحی ندارند و دچار مشکلات وابسته به سن مثل فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی هستند می توانند به آسانی این درمان را انجام دهند. اگر دچار بیماری بخصوصی هستند حتما قبل از درمان با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

خیلی از بیماران  در ایران برای اهداف زیبایی مثل بالا بردن ابروها، ایجاد خط گونه، بالا بردن بینی یا در مواردی تغییر شکل در لبه های آن و یا مشخص شدن ناحیه چانه مراجعه می کنند. این افراد در بیست سالگی هم می توانند کاندید این روش درمانی باشند.

ماندگاری لیفت با نخ و مقایسه با جراحی لیف صورت

خیلی مهم است که بدانیم هیچ روش لیفت صورت خاصیت دائمی ندارد. ولی عمر جراحی لیفت صورت از لیفت با نخ بیشتر است.جراحی لیفت صورت دارای نتایج با ماندگاری یک دهه است ولی لیفت با نخ دارای ماندگاری یک تا سه سال است.

با این حال لیفت با نخ بسیار کم خطر تر است و بیمارانی که نتیجه این روش را دوست داشتند می توانند تصمیم بگیرند که نخ های جدیدی جایگزین نخ های قدیمی کنند و ماندگاری این نتایج را تمدید کنند.

مضرات لیفت با نخ

ممکن است قرمزی، سوزش یا تورم در محل های تحت درمان مشاهده شود که موقت است و فقط در روز انجام درمان مشاهده می شوند.در بعضی افراد ممکن است عفونت مشاهده شود که ممکن است ناشی از سهل انگاری باشد. حتی در بدترین حالت جای نگرانی نیست زیرا این روش برگشت پذیر است و می توان با بی حسی موضعی اصلاحات انجام داد.

روش های گوناگون لیفت با نخ

نخ های NOVA و نخ های Silhouette InstaLift از سوی اداره غذا و داروی آمریکا برای لیفت بافت پوست صورت پذیرفته شده اند.با این که این روش ها دارای مکانیسم خاصی هستند و هر دوی این روش ها نتایج عالی داشته اند، اما با هم تفاوت هایی هم دارند که بهتر است بیمار از آن ها آگاهی داشته باشد.در ادامه این دو روش را با هم مقایسه می کنیم.

نخ های NOVA

این نخ ها دارای ساختار سازگار با بافت های زنده هستند که به آنها PDO می گویند.این نخ ها برای جذب دوباره توسط بدن طراحی شده اند.این نخ ها برای مدت چها تا شش ماه در محل خود باقی می مانند و بعد از این نقطه به آرامی حل می شوند.بیماران ممکن است تا بیش از یکسال نتایج این نخ ها را ببینند .این اثر طولانی مدت ناشی از ماندگاری بهبودی پوست است که حاصل تجمع کلاژن در پوست است.

نخ های NOVA گونه های مختلفی دارند.نخ های خاردار که برای جمع کردن پوست (و در نتیجه تاثیر بیشتر در لیفت کردن) و نخ های صاف یا منحنی بدون خار و صاف .نخ های صاف لیفت و کشیدگی کمتری بوجود می آورند ولی برای تحریک کلاژن عالی هستند.

بیماران معمولا از نخ های صاف برای محل های به خصوصی از صورتشان مثل اطراف دهان یا برای بالاکشیدن ابرو ها استفاده می کنند که آثار پیری به طور معمول ابتدا از این مکان ها بروز می کند.از سوی دیگر نخ های دندانه یا خاردار اطراف خطوط رویش مو کارگذاری می شوند و به آرامی  پوست را عقب می کشند و برای گونه ها و غبغب مناسبند.

روش درمان، طول درمان و مدت زمان بهبودی در این روش:

استفاده از این نخ ها برای بیمار ساده و سریع است. ابتدا از بی حسی موضعی برای نواحی که تحت درمان قرار می گیرند استفاده می شود تا آن نواحی بی حس گردند. سپس با یک ابزار کوچک(یک لوله باریک یا یک سوزن) برای جایگذاری نخ در زیر پوست استفاده می شود و فقط یک سوراخ بسیار کوچک در پوست ایجاد می شود. کل این فرآیند حدود سی تا چهل و پنج دقیقه زمان می برد و بیمار می تواند بلافاصله به کار خود باز گردد.

نخ های Silhouette InstaLift

مانند نخ های NOVA این نخ ها هم بر پایه مواد سازگار با بافت های زنده هستند.این نخ ها بیشتر روی کشیدن پوست تا تحریک ترشح کلاژن به پوست متمرکز می شوند( البته که در نهایت هر دو نتیجه را به عمل می آورد).بنابراین نخ هایی که در این روش استفاده می شود نسبتا متفاوت طراحی شده اند.

به جای این که صاف یا خاردار باشند شامل تعدادی نخ های پراکنده با گره مخروط هایی هستند که در گرفتن بافت بسیار ماهرند.این خاصیت به نخ این امکان را می دهد که پوست بیشتری را جمع کند و نگه دارد و سبب ایجاد لیفت بیشتر و قابل توجه در ناحیه گونه ها و غبغب می شود.

این نخ ها هم چنین طراحی شده اند تا یک ماندگاری نسبتا بالا را به همراه داشته باشند.بیمارانی که از این روش استفاده می کنند می توانند یک تا سه سال از این تغییرات بهره ببرند.

روش درمان، طول درمان و مدت زمان بهبودی در این روش:

استفاده از این روش درمانی به طور متوسط چهل و پنج دقیقه وقت می برد و می تواند از بیهوشی موضعی در آن استفاده شود.از یک سوزن مخصوص نازک برای قرار دادن نخ درون پوست استفاده می شود و ناراحتی بیمار را به حداقل می رساند.بیمار ممکن است سوزش متوسط یا تورم در چند روز بعد از این انجام این روش شاهد باشد که با مسکن ها قابل کنترل است.افرادی که این روش را انجام می دهند می توانند بلافاصله پس از آن به فعالیت های طبیعی خود برگردند.

بهره مندی بیشتر از این روش و ترکیب آن با روشهای دیگر

از ان جا که لیفت با نخ بسیار آسان است و زمان بهبودی کمی دارد می تواند با سایر روش های غیر جراحی ترکیب شود تا نتایج گسترده و قابل توجه ای ارائه دهد.پس از این که پوست اطراف نخ در صورت شما بهبود یافت به شما پیشنهاد میکنیم هایفوتراپی انجام دهید.

هایفوتراپی از پالس های آرامی از انرزی ماورا صوت استفاده می کند تا به بخش زیر پوست گرما دهد و سبب افزایش ترشح کلاژن در پوست شود. این روش امن است و می توان از آن به خوبی در تمام نواحی صورت و حتی گردن استفاده کرد.

از این روش به عنوان لیفت بدون جراحی نام می برند که اگر با لیفت با نخ انجام شود استحکام پوست را افزایش می دهد و باعث استحکام و لیفت در درمان گردن به همان میزان درمان صورت می شود.

در حالی که لیفت با نخ سبب کشیده شدن پوست می شود ولی به طور اختصاصی متوجه چین و چروک صورت نمی شود.چین و چروک نشانه اختصاصی افزایش سن است مثل لکه های سنی، نقاط بدون پیگمانت پوست و چروک های عمیق نیازمند نوع دیگری از درمان است که به ان تکنیک صاف کردن پوست می گویند.در طی این درمان سطح رویی پوست برداشته می شود و چین و چروک ذکر شده از بین می رود.

در تصاویر زیر نمونه ای از خدمات انجام شده در زمینه لیفت با نخ در کلینیک دکتر مسعود جعفری مشاهده می شود. همانطور که ملاحظه می شود لیفت با نخ تاثیر قابل ملاحظه ای بر زیبایی و شادابی چهره شما دارد.

کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری، ارائه خدمات پوست و مو و زیبایی و لیزر و لیفت نخ این مرکز تخصصی پوست و زیبایی دارای تأییدیه وزارت بهداشت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • سمیرا

    سلام 26 سالمه پشتم وقفسه سینم دوندون میشه

  • سمیرا

    سلام 26 سالمه در قسمت قفسه سینم وپشتم دون دون شبیح تاول خیلی ریز بیرون می یاد هرروز باید برم حموم وسوزن سوزن میشه ومیخاره وهمیشه باید کیسه کنم وقتی میرم حموم بدن خیلیچرک داره اگه کیسه نکنم پوسته میشه ومیخواره ممنون میشم راهنمایم کنید

  • شیرین حُسنی

    راه درمانی و پیشنهاد شما برای رفع و درمان کک ومک و شفافیت و روشن سازی پوست صورت معمولی رو به خشک چیه؟

  • منا دریایی

    آبا بعد میکرونیدلینگ کرم ترمیم باید زد .چه کرمهای باید زد

  • لغو پاسخ
کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری