تفاوت تزریق ژل و بوتاکس - جعفری

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

ظهور چین و چروک های روی صورت و پیشانی از عوارض اجتناب ناپذیر افزایش سن هستند ولی امروزه با پیشرفت علم پزشکی در زمینه درمان های زیبایی مانند بوتاکس می توان شادابی و زیبایی صورت را به حالت طبیعی بازگرداند. در ادامه مطلب بیشتر در مورد بوتاکس و سایر مسائل پیرامون آن صحبت می کنیم.

کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با جعفری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

حتما تا بحال برای رفع چین و چروک های موجود بر روی پیشانی خود، به دنبال بوتاکس پیشانی بوده اید. یکی از اولین نشانه های سن واقعی افراد و بالا رفتن آن، چین و چروک های پیشانی هستند و اجتناب از آن ها در سنین بالا تقریبا غیر ممکن است.

زیبایی رکن بدون پایه و اساس زندگی بشریت است و انسان می کوشد که بهترین راهها را برای زیبا تر شدن انتخاب کرده و عملیاتی کند بوتاکس یکی از این راههای زیبایی است که به تازگی محبوبیت بسیاری کسب کرده است.

طبق ارقام و آمار تعدادی زیادی از افراد در کشورمان روی به انجام بوتاکس آورده و دلیلشان برای انجام این کار این است که بوتاکس باعث زیبایی شده و جوانی را برایشان به ارمغان می آورد.

مقدمه ای بر تزریق بوتاکس

در سال 1987 دانشمندان و محققان در درمان بیماری انقباض پلک یا همان بلفارواسپاسم از سم باکتری بوتولینوم استفاده می کردند و پس از گذراندن دوره نقاهت بیمار متوجه شدند که خطوط اخم بیمار از بین رفته و صاف شده است. پس از مطالعات بسیار و آزمون و خطا سرانجام دانشمندان و محققان توانستند در سال 1992 بوتاکس را به ثبت برسانند.

اگر بخواهیم بوتاکس را تعریف کنیم می توان گفت بوتاکس فرآیندی است که طی آن سم باکتری بوتولینوم را به جهت جلوگیری از آزادسازی استیل کولین تزریق می کنند و باعث شل شدن و از کار افتادن عضلات می شود و در نهایت در هنگام اخم کردن چین و چروکی پیدا نمی شود.

توجه داشته باشید انجام بوتاکس در کلینیک های غیر مجاز سبب پیدایش مشکلاتی همچون تورم، کبودی، خون مردگی و … می شود.

کاربردهای درمانی تزریق بوتاکس

  • از بین بردن خطوط اخم پیشانی
  • از بین بردن خطوط افقی پیشانی
  • از بین بردن خطوط اطراف چشم ها
  • بالا بردن نوک بینی
  • از بین بردن خطوط اطراف لب ها
  • از بین بردن تعریق بدن
  • از بین بردن تعریق دست

محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس چقدر می باشد؟

همانطور که می دانید بوتاکس جنبه زیبایی داشته و عوارض جبران ناپذیری و خطرناکی را در بر ندارد اما با این حال طبق توصیه پزشکان بهترین زمان برای انجام بوتاکس از 18 سال الی 60 سال می باشد البته توصیه می کنیم که در سنین زیر 18 سال از بوتاکس استفاده نکنند.

تفاوت میان تزریق بوتاکس و ژل

  • بوتاکس به دلیل اینکه خاصیت شل کنندگی عضلات را دارد معمولا در پیشانی تزریق می شود اما تزریق ژل و تزریق چربی به دلیل اینکه خاصیت حجیم کردن را دارند در دیگر نواحی صورت به کار می روند
  • ژل را می توان در نواحی شکل دار صورت مانند خط خنده، لب، گونه و … تزریق کرد
  • ماندگاری بوتاکس نسبت به ژل متفاوت است
  • در بوتاکس یک نوع ماده تزریق می شود اما  ژل برند ها و انواع مختلفی دارد

بیشتر محبوبیت بوتاکس مربوط به افراد میانسال می باشد اما افراد در سنین جوانی نیز خواستار تزریق ژل هستند.

مزایای تزریق بوتاکس چیست؟

  • بوتاکس بدون جراحی و درد است
  • تاثیر گذاری بوتاکس نسبت به دیگر روش ها بیشتر است
  • بوتاکس ایمن است
  • نتایج بوتاکس کاملا طبیعی است
  • پس از چند ساعت می توانید نتایج و بهبودی در بوتاکس را مشاهده کنید.
  • دوران نقاهت و عوارض جانبی ندارد

مارک های رایج بوتاکس که مورد استفاده قرار می گیرند، کدامند؟

یکی از بهترین مارک های بوتاکس در دنیا که خوشبختانه در ایران نیز وجود دارد «بوتاکس دیسپورت» است. این بوتاکس با کیفیت  بالا، ساخت کشور انگلستان است و تمام مجوز‌های لازم در جهان و ایران را دارد و حساسیت‌های تولیدی دارو بسیار بالاست. در برند دیسپورت مسئله ی اصلی، قیمت بالای آن است.

یکی دیگر از مارکهای خوب، برند نورونوکس است. این برند هم مانند دیسپورت از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده  و ساخت کشور کره جنوبی است و مانند دیسپورت کلیه  مجوز‌های لازم  را دارد ولی از قیمت بالایی برخوردار است که هزینه تزریق را نهایتا بالا خواهد برد.

برند معتبر و مجوزدار دیگر که به تازگی به خاطر کیفیت بالا و تاثیر مناسبش توسط پزشکان استفاده می‌شود «بوتاکس مصپورت» است. این برند بسیار خوب با حساسیت‌های بالا در کشور عزیزمان ایران تولید می‌شود و حتی با این کیفیت و مرغوبیت، توانایی صادرات را نیز دارد.قیمت این برند بسیار مناسب‌ تر از بوتاکس دیسپورت و نورونوکس است.

برندی که استفاده آن متاسفانه در ایران بسیار شایع است «بوتاکس کنیتوکس» است. این برند مجوز بهداشتی و سلامتی ندارد و ساخت کشور چین است ولی در ایران به بوتاکس کانادایی معروف است (زیرا رویش تصویر پرچم کانادا آمده) مزیت این برند قیمت پایین و زمان ماندگاری بالای آن است زیرا میزان مواد نگه‌دارنده ی آن بالاست و به مرور زمان اثر منفی‌اش را روی بدن می‌گذارد. و در مواردی حساسیتهای پوستی و آلرژیک ایجاد می‌کند.

کاربردهای درمانی تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های دینامیک کاربرد دارد یعنی چین و چروک هایی که ایجاد آنها وابسته به انقباض عضلات است مثل چین های بین دو ابرو که به چین اخم معروف است و چین های پیشانی و پنجه کلاغی دور چشم. این نوع چین و چروک ها بر اثر انقباض عضلات ایجاد می شود و اگر ما تزریق  را هرچه زودتر انجام دهیم از ایجاد آنها پیشگیری می کنیم.

البته تزریق این ماده غیر از تاثیری که بر روی چروک‌ها دارد، در مواردی چون درمان برخی سردردها و همچنین جلوگیری از تعریق بدن نیز کاربرد دارد.

همچنین تزریق بوتاکس برای درمان تعریق زیاد و شدید زیر بغل و کف دست از بهترین و کم عارضه ترین درمان های نوین و رایج دنیا می باشد عرق کردن واکنش‌ طبیعی‌ بدن‌ برای تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ است ولی تعریق‌ بیش‌ از اندازه‌ نه تنها فایده‌ خاصی‌ ندارد بلکه غالبا باعث‌ مشکلات زیادی‌ در ارتباطات‌ اجتماعی‌ فرد می‌شود.

بسیاری از افراد، برای جلوگیری از بوی بد و جلوه ناخوشایند، در فصل تابستان، از تزریق  در زیر بغل، بهره می‌گیرند.

تمدید بوتاکس چرا و چه زمانی باید انجام شود؟

ماندگاری بوتاکس ها با توجه به نوع و جنس بوتاکس متغیر خواهد بود، البته نحوه ی تزریق و نوع بوتاکس نیز می تواند تاثیر به سزایی در ماندگاری آن داشته باشد، به هر حال این روش یک راه موقت برای جوانسازی است و بعد از مدتی نیاز به ترمیم دارد.

یکی از المان های موثر در تزریق بوتاکس و ماندگاری ناشی از آن پوست بیمار است، پوست نقش به سزایی در نگهداری خواص بوتاکس دارد و می تواند بین 3 تا 6 ماه ماندگاری را حفظ کنید. البته در برخی موارد نیاز به تزریق مجدد بوتاکس تا یک سال وجود نخواهد داشت.

به طور کلی زمانی که اثرات بوتاکس از بین رفت و شما کنترل عصب های اخم و خنده  خود را باز یافتید و اثرات اخم و خنده در چهره شما نمایان شود باید تزریق مجدد بوتاکس را انجام دهید و در واقع دوره درمان را تمدید کنید.

تزریق بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

به طور کلی تزریق بوتاکس در افراد زیر توصیه نمی شود و در موارد اضطراری با تشخیص پزشک باید انجام شود.

همانطور که بیان شد جوانسازی با بوتاکس برای افراد زیر ممنوع است:

  • تزریق بوتاکس در افراد حامله (باردار) به دلیل بروز اختلال در رشد جنین ممنوع است
  • بانوانی که در دوران شیردهی هستند
  • افرادی با سابقه بیماری های کلیوی
  • افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است
  • افرادی که دارای عفونت های فعال هستند
  • افرادی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده اند
  • افرادی که سابقه حساسیت به این نوع داروها را دارند
  • افرادی که زیر 18 سال سن دارند

تزریق بوتاکس چه مدت زمانی طول می کشد؟

تزریق بوتاکس ساده است و تاثیر فوق العاده ای دارد. ما توانسته ایم تاثیرگذاری آن را اثبات کنیم. بسیاری از مراجعه کنندگان از این روش به دلیل سادگی و سرعت آن استقبال می کنند. بوتاکس پیشانی تنها چند دقیقه به طول می انجامد.

شما می توانید یکنواختی پوست خود و درمان چین و چروک های پیشانی را در همان جلسه اول نیز مشاهده کنید. سرم موجود در هر دوز می تواند از فشردگی و انقباض عضلاتی که باعث به وجود آمدن چین و چروک ها شده اند، جلوگیری کند. این روش درمانی توسط FDA تایید شده اند.

هزینه بوتاکس پیشانی چقدر است؟

قیمت بوتاکس پیشانی بستگی به مقدار مواد مصرفی آن دارد. در حال حاضر هر واحد دیسپورت انگلیسی ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان است.

 

کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری، ارائه خدمات پوست و مو و زیبایی و لیزر و لیفت نخ این مرکز تخصصی پوست و زیبایی دارای تأییدیه وزارت بهداشت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • سمیرا

    سلام 26 سالمه پشتم وقفسه سینم دوندون میشه

  • سمیرا

    سلام 26 سالمه در قسمت قفسه سینم وپشتم دون دون شبیح تاول خیلی ریز بیرون می یاد هرروز باید برم حموم وسوزن سوزن میشه ومیخاره وهمیشه باید کیسه کنم وقتی میرم حموم بدن خیلیچرک داره اگه کیسه نکنم پوسته میشه ومیخواره ممنون میشم راهنمایم کنید

  • شیرین حُسنی

    راه درمانی و پیشنهاد شما برای رفع و درمان کک ومک و شفافیت و روشن سازی پوست صورت معمولی رو به خشک چیه؟

  • منا دریایی

    آبا بعد میکرونیدلینگ کرم ترمیم باید زد .چه کرمهای باید زد

  • لغو پاسخ
کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری