برای جراحی ترمیمی بینی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ - دکتر محمدرضا ترحمی

برای جراحی ترمیمی بینی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

برای جراحی ترمیمی بینی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

جراحی ترمیمی بینی مانند سایر جراحی های زیبایی دیگر ممکن است احتیاج به ترمیم و جراحی مجدد داشته باشد تا فرم بینی به نتیجه مطلوبی برساند و رضایت بیمار به طور کامل جلب شود. زیرا افراد به دلایل مختلف از فرم بینی خود پس از جراحی به نتیجه دلخواه نرسیده اند به همین دلیل با اقدام جراحی ترمیمی بینی تصمیم قصد دارند که تغییرات بیشتری در فرم بینی خود ایجاد کنند.

دکتر محمدرضا ترحمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا ترحمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

از آنجایی که برای انجام جراحی زیبایی بینی مجدد دقت بیشتری را می طلبد لازم است پزشک متخصصی که برای این کار بر می گزینید حتما تبحر و تجربه بالایی داشته باشد.

جراحی  ترمیمی بینی (ثانویه)

لازم به ذکر است برخی از متخصصین جراحی پلاستیک کیس ترمیمی بینی که قبلا توسط پزشک دیگر جراحی شده است را نمی پذیرند، چون جراحی بینی که قبلا جراحی شده است بسیار پیچیده و دشوار است و حتی لازم است پزشک متخصص برای انجام این جراحی پیچیده از غضروف های پشت گوش و یا دنده خود فرد استفاده نماید با توجه به اینکه در این جراحی میزان خونرسانی به بینی در مقایسه با جراحی اولیه بسیار کمتر است  و دقت بالایی می خواهد، به ویژه در مواثعی که بیمار در تجربه جراحی قبلی، دچار مشکلات تنفسی شده باشد.

به طور کلی هدف اصلی جراحی ترمیمی بینی، ترمیم ،بازسازی و اصلاح ایرادات و مشکلاتی است که  است که جراحی بینی اولیه برای بینی کیس مورد نظر ایجاد شده است.

چه افرادی نیاز به جراحی بینی مجدد دارند؟

افرادی که در جراحی زیبایی بینی اولیه خود اسکلت بینشان به میزان صحیح و کافی محکم نشده باشد و نوک بینی آنها دچار افتادگی شده باشد. برخی دیگر از کیس های جراحی ترمیمی بینی به این دلیل به جراحی مجدد روی می آورند که  در جراحی بینی اولیه خود بخش زیادی از بافت بینی شان برداشته شده تا جایی که بینی فرم فرو رفته ای به خود گرفته است.

در برخی از جراحی های بینی اگر تبحر ومهارت پزشک متخصص کافی نباشد ممکن است قوز بینی به طور کامل برداشته نشده و وحتی بینی دچار انحرافات و کجی می باشد که در جراحی بینی ثانویه به طور کامل قابل اصلاح می باشد.البته باید توجه داشت که اگر قصد ترمیم بینی خود را دارید حتما به یک متخصص مجرب و متبحر مراجعه نمایید و حتما نمونه کارهای پزشک موردنظر را ببینید.

بافت های بینی بیش از حد برداشته شده است ، پشت بینی بیش از حد فرورفته و یا بینی بیش از حد سر بالا شده است که اصلاح کردن این موارد نیاز به یک نکته دیگر در جراحی مجدد بینی این است که  نتایج این عمل ها پیش بینی شده نیست، خصوصا زمانی که آسیب دیدگی با پوست بینی ارتباط مستقیم داشته باشد، در این موارد جراحی ترمیمی بینی بسیار مشکل و سخت می باشد تا جایی که اگر پزشک متخصص اشراف کامل از ساختار بینی نداشته باشد و تجربه و تخصص کمی در این زمینه داشته باشد انجام جراحی با نتیجه مطلوب برای وی حتی غیر ممکن نیز می باشد. به همین دلیل است که هزینه جراحی مجدد بینی نسبتا بیشتر از جراحی اولیه آن است.

مواردی که نیاز به جراحی مجدد بینی دارد:

– نارضایتی بیمار از عمل جراحی اولیه

– زیاد بودن فاصله سوراخ های بینی

– مشکلات تنفسی

– کج بودن و انحرافات استخوان های بینی ناشی از ضربات فیزیکی و …

– قوز بینی

– داشتن ناهمواری و فرو رفتگی های سطح بینی

اقدامات قبل از عمل جراحی ترمیمی بینی:

– داشتن حداقل یک جلسه مشاوره حضوری با جراح و متخصص انتخابی، قبل از عمل

– در صورت داشتن سابقه بیماری یا مصرف داروهای خاص، حتما پزشک متخصص خود را در جریان قرار دهید.

– مصرف زیاد مایعات تاثیر مثبتی بر روی جراحی بینی می گذارد، سعی کنید یک یا دو روز قبل از جراحی مایعات زیاد بنوشید.

– اجتناب از عوامل استرس زا قبل از جراحی

– ناشتا بودن به مدت ۸ الی۱۲ ساعا قبل از جراحی الزامی است.

– تمامی پرونده ها و سوابق پزشکی مربوط به جراحی بینی اول یا د جراحی های مرتبط با جراحی بینی خود را در اختیار پزشک متخصص جراح پلاستیک خود قرار دهید.

– خودداری از استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی به مدت دو هفته تاثیر زیادی در میزان  موفقیت جراحی دارد.

قبل از انجام عمل جراحی ترمیمی بینی، در مورد این نوع جراحی، مزایا و معایب آن بررسی کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

اقدامات و مراقبت های بعد انجام عمل جراحی ترمیمی بینی:

– تبعیت از رژیم غذایی سالم مانند کاهش مصرف نمک در غذا

– قراردادن ۲ بالشت در زیر سر در هنگام خوابیدن به منظور افزایش جریان خونرسانی و کاهش تورم و کبودی

– قرار دادن کمپرس یخ در نواحی که دچار کبودی و ورم شده است.

– اجتناب از زدن هر نوع عینک (آفتابی یا طبی) و در صورت لزوم استفاده از لنز به مدت ۶ ماه

– خودداری از انجام فعالیت ها و حرکات سنگین

– شیوه صحیح چسب زدن را حتما از پزشک خود یاد بگیرید چرا که این موضوع اهمیت زیادی در نتیجه نهایی بینی دارد.

– از وارد کردن فشار هایی مانند: فین کردن، عطسه کردن که امکان خونریزی از بینی می شود خودداری کنید.

– در هنگام عطسه و سرفه از دهان خود کمک بگیرید تا فشاری به بخیه های بینی تان وارد  نشود.

– از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.

– برای رفتن به استخر، حمام، سونا وجکوزی حتما با پزشک خود صحبت کنید.

– عواقب و عوارض جراحی ترمیمی بینی

– ایحاد حساسیت به دلیل داروهای بیهوشی

– ایجاد تنگی نفس

– تنفس مشکل و سخت و تنفس کشیدن از راه دهان

– تورم و التهاب

– خونریزی و درد وحتی عفونت

– مسدود شدن شامه بویایی

لازم است که اضافه شود تمامی موارد و علائم بالا مقطعی بوده و پس از گذشت زمان و انجام مراقبت های لازم برطرف خواهد شد همچنین یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بروز این عوارض به کم تجربگی  و مهارت پایین جراح پلاستیک نیز می تواند مربوط باشد.

آیا جراحی ترمیمی بینی دوره نقاهت دارد؟

گذراندن دوران نقاهت پس از انجام هر نوع جراحی اعم از زیبایی و درمانی امری بدیهی می باشد؛ چرا که تغییرات و دستکاری بافت هر نقطه از بدن، باعث تورم و کبودی آن قسمت و نواحی اطراف آن می گردد، از این رو داشتن  استراحت و آرامش  در این دوران موجب تسریع در روند بهبودی بیمار می گردد که امری ضروری است.رعایت مراقبت های لازم وصحیح باعث می شود که فرد دوران نقاهت بی دردسر و راحتتری را تجربه کنید که این موضوع یکی از عوامل موثر در رسیدن به نتیجه مطلوب پس از جراحی است.

کلام آخر

همانگونه که در مقاله بالا مطالعه نمودید مهم ترین عامل در یک جراحی بینی موفق اتنخاب بهترین جراح بینی است که در زمینه کاری خود تخصص، مهارت  و تجربه بالا داشته باشد همچنین درصد بالایی از بیماران و کیس های عمل وی از جرتحی های خود رضایت داشته باشند. حتما نمونه کارهای پزشک مورد نظر خود را ببینید.

داشتن آگاهی و اطلاعات هر چه بیشتر درباره جراح پلاستیک منتخبی، می تواند میزان موفقیت

با تحقیق و آگاهی بهترین متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را انتخاب کنید، تا با اطمینان خاطر و اعتماد کامل به سمت عمل جراحی ترمیمی بینی پیش بروید تا نتیجه عمل برایتان خوشایند باشد.

نکته بسیار مهم درباره جراحی زیبایی ثانویه بینی این است که اگر فردی در جراحی  بینی اولیه خود را  با روش جراحی به روش باز انجام داده اند، در صورتی که قصد دارند جراحی ثانویه بر روی بینی خود اعمال کنند این جراحی به صورت بسته انجام می شود و همچنین برعکس، اگر فردی بار اول جراحی خود را  به صورت بسته عمل کرده است پزشک متخصص در جراحی ترمیمی از روش جراحی باز بهره خواهد برد.

 

دکتر محمدرضا ترحمی

دکتر محمدرضا ترحمی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی جراحی پلاستیک یک تخصص مربوط به جراحی است که شامل ترمیم، بازسازی یا تغییر در ساختار بدن انسان است.  این عمل را...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • علی رضایی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم بفرمایید هزینه(حدودی) عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر یک به صورت جداگانه چقدر میشه؟ و دیگر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برای عمل به کدوم یک از مراکزتون مراجعه کنیم که علاوه بر کیفیت، هزینش بالا نشه چون سر ماجرای کرونا چند ماهه که سر کار نرفتم خداخیرتون بده و به مالتون برکت بده و پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون. بیمار مادرم هستن که ۵۰ سالشونه

  • Farzanh safa

    سلام آقای دکتر بینی گوشتی با پوست ضخیم میشه عمل کرد که دوباره بر میگرده هر دکتری رفتم میگن بر میگرده

  • لغو پاسخ