مزایای لیفتینگ صورت و گردن - مریم هاشمی اوریمی (کلینیک نیایش)

مزایای لیفتینگ صورت و گردن

مزایای لیفتینگ صورت و گردن

 

کلینیک تخصصی پوست و مو نیایش نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مریم هاشمی اوریمی (کلینیک نیایش) کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

با افزایش سن و آسیب ناشی از قرار گیری در معرض نور خورشید، صورت دچار افتادگی می شود. این فرآیند در واقع در اویل دهه ی سوم زندگی فرد شروع می شود.

با وجود اینکه روش های سفت کردن پوست غیر تهاجمی وجود دارد، جراحی لیفت صورت هنوز بهترین روش سفت کردن پوست صورت است. لیفت و کشیدن پوست صورت به منظور جوان سازی آن در حدود یک قرن است که صورت می گیرد.

لیفتینگ صورت از زمانی که تنها برای پوست بکار می رفت و اثربخشی کوتاه مدتی داشت، دچار تحول شده است. روش های لیفتینگ پوست صورت مانند لیفت صورت با نخ را می توان بسته به نیازهای فرد تنظیم کرد. این روش لیفت با نخ و سایر روش ها دیگر باعث ایجاد حفره های  بادی در پوست نمی شوند. از آنجایی که صورت و گردن عموما به سمت پایین دچار افتادگی می شوند، روش کشیدن صورت و کشیدن پوست گردن عموما یک ظاهر طبیعی با بردار عمودی بیشتر را بازسازی می کند. بسته به نیازهای شما، یک روش لیفتینگ صورت کوچک یا لیفت گردن انجام می شود. دو نوع لیفت صورت بدون جراحی و با جراحی وجود دارد که روش های جراحی را می توان با روش های دیگر مثل روش جوان سازی پوست با لیزر یا لیفت ابرو انجام داد. در این مرکز درمانی، روش های لیفتینگ  صورت و لیفت گردن با بیهوشی موضعی و با محلول  tumescent  صورت می گیرد. با انجام این روش های لیفتینگ به کمک بیهوشی موضعی، زمان بهبودی سریع تر و کبودی کمتری را مشاهده خواهید کرد.

مزایا

– کاهش افتادگی پوست

– سفت کننده پوست

– کاهش فک

– ایجاد خط فک صاف تر بدون جراحی فک

– بالا بردن قسمت میانی و پایینی گونه

– ایحاد چانه و زیر چانه قوی تر

– صاف کردن چین و چروک های گردن

– نحوه و روش

روش لیفت صورت با ایجاد یک برش، شل کردن پوست و سپس سفت کردن بافت نرم زیر پوست که SMAS نام دارد. این روشهای سفت کردن باعث کشش پوستی می شود که تقریبا در حدود  8 سال دوام دارد. پوست اضافی سپس کوتاه می شود و بخیه زده می شود. در بعضی موارد لیپوساکشن گردن عموما با لیفت صورت یا لیفتنگ گردن انجام می گیرد، زیرا لیپوساکشن به سفت شدن بیشتر پوست و از بین رفتن هر گونه چربی اضافه کمک می کند.

 

برای کشیدن پوست گردن و قسمت پایین صورت سه روش لیفتینگ وجود دارد. لیفتینگ کوچک برای بیماران دارای غبغب و خطوط بین لب و بینی است. لیفتینگ قسمت پایین صورت مناسب بیماران دارای غبغب، خطوط بین لب و بینی  و افتادگی پوست گردن مخصوصا گردن بوقلمونی است. این دو نوع لیفتینگ صورت همچنین تا حدودی باعث کشیدگی گونه ها می شوند. لیفتینگ گردن باعث کاهش افتادگی پوست گردن می شود و موجب می شود که گردن فرم مناسبی به خود بگیرد.

 

اکثر روش های لیفتینگ صورت به صورت سرپایی صورت می گیرد. قبل از بیهوشی داروی آرام بخش خوراکی به بیمار داده می شود. با تزریق بیهوشی در پوست خود احساس گزگز می کنید ، اما اندکی بعد صورت و یا گردن شما بیحس می شود. بسیاری از بیماران در طول جراحی لیفت و کشیدن پوست گردن به خواب می روند.

لیفتینگ صورت و گردن برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی به شکل متفاوتی پیر می شود، اگر چه آسیب های ناشی از قرار گیری در معرض خورشید نقش مهمی در افزایش افتادگی پوست ایفا می کند، مخصوصا در بین بیمارانی که پوست روشن تری دارند. فردی که در دهه ی سوم زندگی خود است می تواند لیفتینگ صورت را انجام دهد و با توجه به این که این روش تحت بیهوشی موضعی صورت می گیرد، نسبت به لیفتینگ صورت سنتی دامنه سنی کسترده تری را پوشش می دهد.  سابقه بیماری یکی از عوامل مهم  در مناسب یا نامناسب بودن لیفتینگ صورت برای فرد است.

نتایج

روش لیفتینگ صورت کوچک باعث کاهش غبغب و افتادگی ناحیه پایین صورت می شود. ناحیه زیر چانه و بالای چانه نیز با این روش ظاهر بهتری پیدا می کنند. در روش لیفتینگ ناحیه پایین صورت نتایج طبیعی و بهتری نسبت به روش لیفتینگ صورت کوچک حاصل می شود  و همچنین ظاهر گردن را  به شکل قابل توجهی بهبود می بخشد. لیفتینگ گردن تا حدود زیادی مشکل گردن بوقلمونی را بهبود می بخشد و شکل گردن را اصلاح می کند، اما کمترین اثر را بر غبغب دارد.

 

با وجود اینکه روش لیفتینگ صورت  در فرآیند کشیدن پوست تا حدودی چین و چروک ها  را برطرف می کند، روش جوان سازی پوست با لیزر بهترین روش برای کاهش چین و چروک ها است. علاوه بر این، اثر کشیدن پوستی که روش لیفتینگ صورت ارائه می کند تا اندازه ای خط لبخند را کاهش می دهد، اما بهترین روش برای اصلاح خط لبخند مواد پر کننده هستند. همچنین، روش لیفتینگ صورت افتادگی گونه را کاهش نمی دهد. روش های تزریق چربی یا مواد پرکننده برای جوان سازی گونه ها موثر هستند.

جای زخم

در روش لیفتینگ صورت کوچک، یک خط باریک در جلوی گوش ایجاد می شود. در روش لیفتیگ پایین صورت، این جای زخم تا پشت گوش و موی پوست سر ادامه پیدا می کند. جای زخم لیفت از نرمی گوش شروع می شود و تا پشت گوش و موی پوست سر ادامه  پیدا می کند. این جای زخم ها به خوبی مخفی می شوند، اگر چه می توان از طریق روشی که میکروپیگمنتیشن نام دارد، آنها را کاملا ناپدید کرد. این روش 3 تا 6 ماه پس از لیفتینگ صورت قابل انجام است.

عوارض

عوارض جانبی روش لیفتیگ صورت شامل ایجاد جای زخم، عفونت، بی حسی موقتی و آسیب رسیدن به عصب می شود. در صورتی که لیفتینگ صورت توسط یک جراح کارآزموده صورت بگیرد عوارض جانبی آن به حداقل می رسد. از آنجایی که روش های لیفتینگ صورت در ناحیه بالاتر از عصب صورت صورت می گیرد، عوارض جانبی کمتری دارد. عوارض جانبی مخصوص و مناسب بودن این روش ها برای فرد تنها در جلسه مشاوره قابل تعیین است.  تمامی روش های جراحی عوارض جانبی جزئی دارند که بر نتیجه نهایی تاثیری ندارد. عوارض جانبی شدید برای این روش غیر عادی است.

زمان بهبودی

زمان بهبودی در انواع روش های لیفت صورت  گردن:

– لیفتینگ صورت کوچک: 4 تا  7 روز

– لیفتیگ پایین صورت: 7 تا 10 روز

– لیفتینگ گردن: 7 روز

از آنجایی که این روش ها تحت بیهوشی موضعی  انجام می شود، پس از جراحی می توانید چیزی بخورید و دچار تهوع نمی شوید. در طول هفته اول پس از جراحی درد دارید که البته  چندان شدید نیست. یک روز بعد از جراحی می توانید  در داخل خانه کار کنید  و  در این مدت نباید کارهای سنگینی مثل پیاده روی کردن را انجام دهید. پس از این دوره هنوز التهاب و کبودی وجود دارد. جای زخم حداکثر به مدت  3 ماه نمایان است.  توصیه می کنیم اجازه دهید موهای سرتان بلند شوند تا موهای شما جای زخم را مخفی کند.

قبل از جراحی

از  خوردن آسپیرین و مسکن هایی از قبیل ایبوبروفن و مصرف سیگار تا دو هفته و مصرف الکل تا دو روز قبل از جراحی خودداری کنید.

بعد از جراحی

برش های ایجاد شده در جراحی لیفتینگ صورت بانداژ می شوند و شما باید به مدت دو هفته روزی یک بار آن را عوض کنید. جراح یک گن به شما می دهد که باید در دو هفته اول پس از جراحی آن را بپوشید. یک ماه پس از جراحی، برای کاهش جای زخم باید هر روز ژل سیلیکونی در نواحی که برش ایجاد شده، بمالید.

 

روش لیفتینگ صورت یکی از روش های جوانسازی پوست صورت کارآمد می باشد. که نتایج قابل قبول و مناسبی را ارئه می دهد. انتخاب پزشک مناسب و با تجربه در نتایج حاصل از این جراحی بسیاز حائز اهمیت است.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیایش

کلینیک تخصصی پوست و مو، لیزر و زیبایی مشاوره رایگان کاشت مو، ریش و سبیل کاشت موی طبیعی، زنده و قابل رشد کاشت مو در یک جلسه و بدون جراحی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • lilirad

    سلام. برای هایفوتراپی صورت هزینه چقدر میشه؟ من 43 ساله هستم.

  • امید

    کاشت مو رفع چین و چروک پوست رفع تیرگی ناحیه ژنیتال

  • لغو پاسخ