درمان بیماری های آلزایمر، پارکینسون، وزوز گوش، درمان سردردهای میگرنی - دکتر هیوا امجدی

درمان بیماری های آلزایمر، پارکینسون، وزوز گوش، درمان سردردهای میگرنی

درمان بیماری های آلزایمر، پارکینسون، وزوز گوش، درمان سردردهای میگرنی

 

دکتر هیوا امجدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر هیوا امجدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تحریک مغناطیسی مغز این اصطلاح مخفف شده عبارت “Transcranial Magnetic Stimulation” به معنای تحریک مغناطیسی فرا جمجمه ای است و به روشی غیر تهاجمی جهت تحریک مغز اطلاق می شود. هر پالس مغناطیسی به سهولت و بدون درد، از پوست سر و استخوان و پرده های مغز گذشته و به نورون های عصبی می رسد و باعث فعالیت کوتاه مدت نورون های عصبی مربوطه می شود. چنانچه پالس ها بصورت متوالی و به سرعت تجویز شدند تحت عنوان repetitive TMS یا rTMS نامیده شده که قادر به ایجاد تغییرات پایدارتری در فعالیت مغزی است. در بیماران افسرده ای که به یک دوره درمان دارویی یا روان درمانی پاسخ مناسبی نداده اند، rTMS می تواند به عنوان درمان کمکی یا جایگزین تجویز شود. این روش توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) در اکتبر 2008 جهت درمان بیماران افسردگی اساسی که در اپیزود فعلی بیماری حداقل به یک دوره درمان کافی با داروی ضد افسردگی پاسخ نداده اند یا قادر به تحمل دارو نیستند، مورد پذیرش قرار گرفته است.

اثر بخشی این روش در سایر اختلالات روانپزشکی مانند وسواس فكرى و عملى، پانیک، اختلالات اضطرابی و توهمات شنوایی و علایم منفی بیماری اسکیزوفرنیا که به درمان دارویی مقاوم بوده اند، بیش فعالی، عدم توجه و تمرکزدر مقالات مختلفی تأیید شده است، اثر اين روش در بازتواني و بهبود عملكرد مغزي بعد از سكته مغزي بخصوص بهبود ضعف اندامها و اختلال تکلم اثبات شده است، اين روش در درمان اختلال حافظه، آلزايمر، پاركينسون، وزوزگوش، دردهای مزمن و تيك نيز كاربرد دارد  و با افزایش خونرسانی به مغز و افزایش ترشح دوپامین در مغز باعث بهبود عملکرد و علائم این بیماران می شود، برای درمان سردردهای میگرنی مقاوم به درمان، سفتی اندامها و اسپاسم اندامها در ام اس، عدم تعادل نیز بسیار کاربرد دارد. اين درمان جايگزين مناسب براي بيمارانى است كه از خوردن طولانى مدت دارو خسته شده اند يا به دارو پاسخ مناسبى نداشته اند. مزیت های روش rTMS این است  که غیر دارویی است، نیاز به بیهوشی و بیحسی ندارد و بیمار بلافاصله به کارهای روزمره خود ادامه می دهد و عوارض جانبی داروها مثل افزایش وزن و خواب آلودگی. ناراحتی معده و مشکلات جنسی و یا بی خوابی را ایجاد نمی کند.

دکتر هیوا امجدی

دکتر هیوا امجدی، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات سوابق تحصیلی دکتر هیوا امجدی دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران دکتر هیوا امجدی متخصص مغز...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • محمد ذوالفقاری

    سلام وقتتون بخیر من قبلاً بیماری گیلن باره داشتم آیا میتونم واکسن کووید تزریق کنم چون پزشک اونجا گفت که به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنم با تشکر

  • علی کشاورز

    سلام دکتر من از استرس دچار لرزش شدم خیلی ناراحتم و قبلا قرص سرترالین مینداختم میشه داهنمایی کنید

  • رکسانا رحیمی

    سلام...من چند ماهه دچار سرگیجه میشم و چشمام سیاه میشه .این اواخر مدام تو سرم احساس سبکی میکنم...چند بار هم احساس کردم انگار چیزی به سرم برخورد کنه سرم سبک شد و برای چند ثانیه بدنم رو حس نکردم مثل آدمی که بی هوش میشه ولی قبل از افتادن میتونم خودم رو به جای بگیرم...آیا این علایم نگران کننده است یا فقط یه افت فشار مختصره؟؟؟به چه دکتری مراجعه کنم؟؟؟

  • زینب رئوفی فرد

    سلام من بیماری ویلسون درمغز دارم درراه رفتن اختلال دارم

  • لغو پاسخ