فیستول یا نواسیر چیست و درمان آن چگونه است؟ - شفا کلینیک

فیستول یا نواسیر چیست و درمان آن چگونه است؟

فیستول یا نواسیر چیست و درمان آن چگونه است؟

نواسیر که آن را در طب جدید فیستول می نامند، در اثر کثافات خون و نامنظم بودن اخلاط اربعه، در وسط ران ها نزدیک به نشست و دور مقعد به وجود می آید. اگر می خواهید درباره فیستول یا نواسیر بیشتر بدانید، در ادامه جهت آشنایی با بیماری فیستول یا نواسیر با ما همراه باشید.

شفا کلینیک نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با شفا کلینیک کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

فیستول یا نواسیر

ابتدا پس از چندین روز خارش و ناراحتی دور نشیمنگاه  دانه های ریز عدس مانند،کوچکی پیدا می شود که روز به روز بزرگتر خواهد شد. پس از مدتی دمل سر باز کرده و عفونت از آن خارج می شود.

 

به علت این که دمل در جایی قرار گرفته که نزدیک به محل میکروب بوده و مجاورت چروک های اطراف مقعد می باشد، لذا عفونت قطع نخواهد شد و کم‌کم ریشه عفونت قوی شده و پس از سر باز کردن و خارج شدن عفونت ها دهانه ای پدیدار می شود که آن را نواسیر یا فیستول می نامند.

چگونه فیستول یا نواسیر به وجود می آید؟

این عوارض در اثر عفونت حفره های کوچکی که در پشت دریچه های آنال  قرار دارند حاصل می‌شوند. این عفونت ها ممکن است از خارج یا داخل یا از ضخامت اسفنکتر آنال به خارج سر بازکنند.

فیستول نعل اسبی چیست؟

یک نوع دیگری از فیستول وجود دارد که آن را فیستول نعل اسبی می‌نامند. فیستول هایی که به مقعد رسیده باشند چون مرتبط ترشحات مقعد بر آن وارد می شود، معالجه و مداوای آن بسیار سخت است، زیرا میکروب های روده باعث ایجاد عفونت مجدد فیستول شده و به درمان جواب مثبت نمی‌دهد، از این رو بهترین معالجه عمل جراحی است.

درمان فیستول یا نواسیر با طب سنتی

اگر تصمیم به درمان با داروهای گیاهی گرفتید باید آویشن شیرازی،بومادران ،مغز ناخنک و گل ختمی را هر روز بجوشانید و با آب آن را شستشو دهید و نیز روزی سه مرتبه هم در آب جوشانده ی آن بنشینید و پس از آن یک قطعه پنبه را به جاوشیر آغشته کرده و شیاف کنید.

– جفت یا پوست انار شیرین خشک شده را نرم بسایید، بعد پنبه ای را با آن  آغشته ساخته و در دهان زخم بگذارید.

مراقبت از فیستول یا نواسیر

باید بدانید پس از بهبودی باز هم ممکن است چند سال بعد مجدداً فیستول عودکند لذا باید چند سالی مواظبت کرده و بهداشت کامل را در این موضوع رعایت کرد و همیشه خود را با موادهای ضدعفونی‌کننده شستشو داد و لباس زیر را نیز هر روز عوض کرد.

 

ازلحاظ درمان اگر داروها و درمانهای فوق موثر واقع نشود، آخرین علاج فیستول همانا عمل جراحی است که به وسیله جراحان قابل مجرب ریشه فیستول که مانند ریشه ترب نازک و مو یی می باشد خارج می شود و بیمار از رنج نجات می یابد.

شفا کلینیک

شفاکلینیک، مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران شفا کلینیک با تکیه بر تحصیلات دانشگاهی و تجربه انبوه درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران، توانسته است به صورت تخصصی،...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ناصر

    سلام. من دچار یبوست هستم چند روزی هم مدفوع سفت شده بود و به سختی دفع میشد. حدود ۳ روزه که در یک قسمت مقعد دچار سوزش شدم و یه قسمت ب صورت ورم کوچیک شده.

  • ن.رضایی

    پیام را فرستادم

  • ن.رضایی

    من بیش از ۱۵ ساله وسواس فکری دارم خیلی شدیده البته با دارو کم شده ولی دوباره بر میگرده درمانهای مختلف رو امتحان کردم فایده نداشت چه راهی مونده واقعا باید ناامید بشم ؟البته توکل به خداست

  • محسن حقیقی

    بیماری هستم که حدود ۵ ساله ضربه مغزی شدم کل بدنم خارش داره/مدتی قرص لیتیزن میخوردم/مدتی عرق شاطره/مدتی عرق کاسنی.ولی فایده نداشته/توی ۱سایت نوشته بود: هنگامی که سیستم عصبی شما بیمار و سردرگم می شود، ممکن است به طور تصادفی به اعصاب روی پوست فرمان دهد که خارش را شروع کنند. درحالی که چیزی وجود ندارد که مسبب آن باشد مثل ضربه مغزی،سکته‌ی مغزی و ام.اس خواهش میکنم بگید چکار کنم؟ متشکرم

  • لغو پاسخ
شفا کلینیک
بستن شفا کلینیک شفا کلینیک

سوالات خود را از شفا کلینیک بپرسید

02166928633