انواع روش های جایگزینی دندان کشیدنی با ریشه غیر قابل بازسازی - فرزین مازیار

انواع روش های جایگزینی دندان کشیدنی با ریشه غیر قابل بازسازی

انواع روش های جایگزینی دندان کشیدنی با ریشه غیر قابل بازسازی

انواع روش های جایگزینی یک دندان کشیدنی با ریشه غیر قابل بازسازی توسط ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دکتر مازیار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با فرزین مازیار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

روش همزمان  (Fresh socket)

روش معمول (Conventional)

در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان با ریشه باقیمانده به شرط وجود استخوان کافی و نبودن عفونت فعال ایمپلنت جایگزین می شود که البته احتمال شکست را نسبت به روش معمول که در ذیل توضیح داده می شود زیاد می کند.

 

در این روش ریشه یا دندان کشیده شده و بعد از ۲ تا ۳ ماه در یک استخوان سالم ایمپلنت قرار داده می شود که ایراد آن از دست رفتن زمان و حسن آن این است که نسبت به روش بالا روش مطمئن تری است، زیرا ایمپلنت در یک استخوان سالم قرار داده می شود.

 

چه کسانی نمی توانند از درمان ایمپلنت استفاده کنند؟

افرادی که در مرحله Endstage بیماری های سیستمیک قرار دارند.

افرادی که داروهای ایمونوساپرسیومصرف می کنند.

افرادی که به علت کهولت سن نتوانند جر…

مراقبت های بعد از جراحی و بعد از پروتز

بیمار بایستی تا 45 دقیقه بعد از جراحی گاز را بر روی محل جراحی فشار دهد و تا ۲ ساعت غذای جویدنی میل ننماید و تا شب روز جراحی غذای نرم و آبکی و خنک با سمت مقابل میل نماید. تا 48 ساعت خونابه داخل آب دهان طبیعی است و۲ تا ۳  روز درد طبیعی می باشد که با مسکن آرام می شود. استفاده از پک یخ تا (4) ساعت پس از جراحی می تواند در کاهش درد و تورم موثر باشد. بیمار می تواند از فردای روز حاجی همه دندان ها به غیر از محل جراحی را مسواک بزند و از ۲ تا ۳ روز پس از جراحی بایستی روی محل جراحی را نیز مسواک بزند و از روز پس از جراحی استفاده از دهانشویه می تواند مفید باشد. بخیه ها معمولا غير قابل جذب بوده و بایستی ۱۰ تا 14 روز پس از جراحی کشیده شود.

 

بعد از قرار گرفتن پروتز بر روی ایمپلنت بایستی بهداشت با مسواک،Superfloss و Watherjet و نخ دندان معمولی در سطح بسیار بالا رعایت شده و معاینات دوره ای ماهانه و سپس سالانه توسط دندانپزشک به عمل آید.

کاربرد لیزر در درمان ایمپلنت

لیزرهای Low power می توانند در کاهش درد و ترمیم سریعتر لثه و استخوان و همچنین پیوند بهتر ایمپلنت و استخوان فک بلندیار موثر واقع شوند و لیزرهای High power در جراحی مرحله دوم ایمیلنت کاربرد دارند. در کل لیزر جزء جدیدترین تکنولوژی های ایمپلنت در دنیا محسوب می شود که کارایی آن به اثبات رسیده است.

کلینیک دندانپزشکی دکتر مازیار

درمانگاه تخصصی دندانپزشکی مازیار با همکاری مجرب ترین متخصصین دندانپزشکی و دندانپزشکان عمومی با سابقه گامی موثر در جهت خدمت به هموطنان عزیز برداشته است. خدمات: جراحی لثه جراحی فک و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • درسا اکبری

    سلام من صبح ها که بیدار میشم لثه ها و فکم درد میکنه دلیلش چی میتونه باشه

  • لغو پاسخ