رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف - مجموعه زیبایی اچ ۲

رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف

رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف

در مورد روش ها و راهکارهای موثر برای رویش مجدد  و تقویت موهای ضعیف اطلاعی دارید؟

مجموعه زیبایی اچ ۲ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مجموعه زیبایی اچ ۲ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

موهای ضعیف غالباً خود را به صورت انتهایی شکافته و دارای موخوره همراه با کدری و بد حالتی نشان می دهند.

انتهای شکاف دار، خشکی شدید یا چرب بودن بیش از حد، همه می توانند نشانه هایی از موهای ضعیف باشد.

علت داشتن موهای ضعیف اغلب ژنتیکی است و یا می تواند در اثر عوامل هورمونی مانند یائسگی یا زایمان، مصرف قرص های ضد بارداری یا سایر داروها، رژیم غذایی ناسالم، استرس، ایجاد عفونت قارچی پوست سر ایجاد شود.

تأثیرات محیطی در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، کلر یا آب نمک ، و آلودگی هوا باعث ضعف موها می شود.

اگر متوجه شدید موهای شما به طور منظم ریزش می کند ، ممکن است ریشه های مو ضعیفی داشته باشید. خوشبختانه ، تعدادی راه حل آسان و کاربردی  برای تقویت موهای ضعیف وجود دارد.

برای تقویت ریشه مو باید استفاده از محصولات بهداشتی تقویت کننده مو را در روتین  کارهای روزانه خود قرار دهید و در صورت امکان، از استفاده بیش از حد وسایل حالت دهی مو خودداری کنید و هر چند وقت یکبار  موهای خود را رنگ کنید. همچنین از شامپوی مناسب نوع موی خود برای استحمام استفاده کنید.

همچنین برای داشتن موهای شما قوی و سالم، یک رژیم متعادل و حاوی ویتامین های متنوع داشته باشید و آب زیادی بنوشید.

با رعایت این نکات، به طور معمول حدود 6 هفته طول می کشد تا موهای شما به طور قابل توجهی قوی تر شوند.

در ادامه این مطلب روش های مفید و موثری برای رویش مجدد مو و تقویت آن ارائه می دهیم که می توانید با به کارگیری آن ها موهایی پرپشت و سالم داشته باشید. با ما همراه باشید.

ریزش مو و تلاش برای تقویت مو های ضعیف

حدود ۲۰ درصد از افراد در دهه سوم زندگی خود به ریزش مو مبتلا می‌شوند. در این سن مهم‌ترین علت ریزش مو مردان ژنتیک است.

البته می‌توان برخی دیگر از دلایل فرعی را نیز پیدا کرد و برای جلوگیری از ریزش مو آنها را تحت کنترل درآورد. ولی باید بدانید که اگر در سن پایین دچار ریزش موی سر هستید، باید در شجره‌ نامه خود عامل اصلی را پیدا کنید! با این حال، دلایل ریزش مو متعدد است.

معمولاً با افزایش سن، ریزش مو در زنان و مردان بیشتر می‌شود. گاهی مشکل کمبود عناصر یا سلول‌های خونی ریزش مو را تشدید می‌کند.

به همین دلیل برای درمان ریزش مو و اطمینان از سلامت خود بهتر است ابتدا یک چکاپ داشته باشید. بسیاری مواقع هم استرس و فشارهای منفی در زندگی علت ریزش موی سر می‌شود. پس برای جلوگیری از ریزش مو قبل از هرکاری آرامش را به خود وزندگی‌تان بازگردانید.

گاهی هم علت ریزش مو شدید در زنان تغییرات هورمونی مانند بارداری و یائسگی است که باید توسط پزشک بررسی شود.

ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر فردی به نوبه خود به دنبال راه حلی برای درمان ریزش مو می‌گردد. ریزش روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است و اگر تعداد تار مو بیش از این باشد، نشان می‌دهد فرد دچار ریزش مو شدید شده است.

راهکارهایی که باعث رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف می شوند( موثرترین و بهترین روش ها)

یکی از عوامل مهم در رشد و تقویت مو تغذیه و مراقبت های روزانه مو میباشد که مواد مغذی برای موها از مهمترین آن است که  شامل :ماهی (امگا 3 )،گروه ویتامین بی ،گردو ،سیب زمینی ،اسفناج ،عدس ، تخم مرغ ،ماست ،و روغن های گیاهی … می باشد همچنین چند نمونه از ترکیبات مناسب جهت استفاده به عنوان ماسک مو میتوان :ترکیب عسل و روغن زیتون،ترکیب ماست و روغن زیتون ،ترکیب روغن نارگیل و آبلیمو ،ترکیب روغن دانه کتان و روغن نارگیل نام برد.

از روغن‌های طبیعی استفاده کنید

برخی از روغن‌های طبیعی گیاهی از زمان‌های قدیم برای افزایش رشد مو و به عنوان یکی از راه‌های درمان ریزش مو در زنان و مردان استفاده می‌شدند. روغن سیاه دانه، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل و … از جمله محصولات طبیعی برای درمان خانگی ریزش مو هستند که برای تقویت موی سر مفیدند.

در مورد نتیجه‌ای که این روغن‌ها به جای می‌گذارند باید این نکته را در نظر داشته باشید که خالص بودن و طبیعی بودن این روغن‌ها بسیار مهم است. اگر موادی غیر از آنچه باید در تهیه آنها استفاده شده باشد، نتیجه‌ای که مورد انتظار است، حاصل نمی‌شود.

رشد مجدد موهای ریخته شده سر با استفاده از ماسک های طبیعی

در این بخش  تعدادی از درمان های خانگی برای ریزش و رشد مجدد مو، و یا در کل جلوگیری از ریزش مو آورده شده است.

رشد موهای ریخته شده با نارگیل و ترکیبات آن

یک عدد نارگیل تازه یا خشک شده را بشکنید و پوست قهوه ای آن را بشکنید و سپس گوشتش را بیرون بیاورید. آب نارگیل را بگیرید و میوه تازه نارگیل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس آن را با پارچه صاف کنید.این مخلوط را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید.

صبر کنید تا خنک شود و سپس درون یک بطری بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید تا یخ زده شود سپس آن را روی پوست سر و موی خود بمالید. به مدت 5 دقیقه روی سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 تا 45 دقیقه موهایتان را با شامپو و بعد با نرم کننده بشویید و این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید.

شیر نارگیل و عسل

هم نارگیل و هم عسل محبوب هستند و به راحتی در همه جا پیدا می شوند. مخلوطی از عسل و شیر نارگیل برای تغذیه موهای آسیب دیده و افزایش رشد مو عالی می باشد.این راه حل همچنین نقش مهمی در جلوگیری از ریشه مو نیز دارد.

روغن نارگیل و معجزه آن در رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف

ابتدا موهای خود را با آب گرم شستشو دهید. مقداری روغن نارگیل را در دستانتان بریزید و سپس به طور مستقیم بر روی پوست سر و موی خود اعمال کنید.حداقل 5 دقیقه ماساژ دهید، و از یک کلاه دوش یا حوله برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و پس از 30 دقیقه یا حتی بیشتر ، کلاه را برداشته و مو را به طور کامل با شامپو شستشو دهید.این درمان را 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

اگر روغن نارگیل شما جامد یا نیمه جامد است ، قبل از استفاده آن را گرم کنید.

آلوئه ورا برای رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف

ماسک موی آلوئه ورا و روغن زیتون:

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک قاشق به خوبی هم بزنید. بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک تقویت موهای ضعیف آلوئه ورا و تخم مرغ:

2 عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده های آن را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا نیز به آن اضافه کنید،آنها را به خوبی هم بزنید بعد بر روی پوست سر و موهای خود اعمال کنید و بعد به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

جدید ترین روش های تقویت موهای ضعیف و رویش مجدد مو چیست؟

رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف با روش پی آر پی (prp):

مخفف کلمه پلاسمای غنی شده از پلاکت است. این روش یکی از روشهای موثر بر تقویت مو است.در این روش مو و سلول درمانی که یک فراورده خونی است و به حالت استراحت رفته است با تزریقات کوچک و محلول درمانی  دوباره باعث میشود تحریک و جوانی خود را به دست آورد.

 

به جز پلاست خون چیز دیگری وارد بدن نمیشود و فاکتور رشد تغلیظ شده در رشد موی جدید و پر پشت شدن آن تاثیر بسزایی دارد که از مزایای این روش می توان به خون رسانی در کل سر، کاهش ریزش مو، استفاده فقط از خون خود متقاضی اشاره نمود.

مزوتراپی:

مزوتراپی یک روش کمکی و بسیار سریع و پیشرفته تر از روش های دیگر است نحوه درمان به صورت تزریق در سطح سر است محلول تزریقی شامل انواع تقویت کننده ها وویتامینها ،ماینوکسیدیل ، جینسینگ ، و داروهایی که موجب افزایش خون در سطح سر میشوند(و هورمون که فقط مورد استفاده در آقایان است )دو به هیچ وجه از کورتون استفاده نخواهد شد و باعث افزایش قطر مو و جریان خون در سر و در نهایت باعث تقویت مو می شود.

لیزر تراپی:

یکی دیگر از روشهای تقویت مو لیزر تراپی یا لیزر سرد است.که با سطح انرژی و جریان کم و اثربخشی بالا صورت میگیرد. در این روش جراحی انجام نخواهد شد، و به .بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک و باعث میشود  موهای ضخیم تر وبا کیفیت ساقه اضافه و بدون ریزش و براق تر خواهیم بود.

ویتامین درمانی:

یک پکیج درمانی است که شامل انواع ویتامین های مناسب برای رشد و تقویت مو است و از ریزش مو جلوگیری می کند و باید حتما طبق نظر پزشک و مصرف شوند.

ویتامین های رایج و موثر در تقویت و رشد مجدد موها عبارتند از

بیوتین(حفظ سلامت پوست و مو و جلوگیری ریزش در آقایان)،

اینوزیتول(تقویت و رشد)،

روی(رشد مو)،

اسیدهای چرب(روغن بذر کتان،روغن ماهی،روغن گل پامچال…).

رویش مجدد مو و تقویت موهای ضعیف با  داشتن رژیم غذایی سالم

ضعیفی و نازکی موها همیشه هم به علت کارهایی که با موهایمان انجام می‌دهیم نیست؛ گاهی اوقات آسیب‌پذیری موها به علت رژیم غذایی ناسالم است. موها مانند درختی که برای رشد به آب زیاد نیاز دارد، به انرژی نیاز دارند که بدن باید بر حسب کالری به این ۱۰۰-۱۵۰ هزار درخت کوچک بدهد و البته باید از یک منبع سالم تأمین ‌شود. کمبود این انرژی موجب ریزش تارهای مو و اختلال در ترشح غدد درون‌ریز می‌شود.

این انرژی باید از مواد مغذی تامین شود. رژیم غذایی که در آن استفاده از پروتئین به همراه مقادیر زیادی آهن رعایت شود، به ساخت کراتین مو که نوعی پروتئین است کمک می‌کند. کراتین مو باعث بهبود بافت، تحریک رشد و تقویت موها می‌شود.

همچنین مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر کم‌چرب، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج، سویا و میان‌‌وعده‌ها از جمله میوه، سبزیجات و غلات در رشد و تقویت موها موثر هستند.

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت موها دارند. ویتامین سی، با مراقبت از فولیکول‌های مو سلامت رگ‌های خونی زیر پوست سر را تأمین و به جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند. ویتامین B یک ویتامین مهم برای تقویت موهای ضعیف و بهبود بافت مو است.

این ویتامین در ماهی قزل‌آلا، هویج، زرده تخم‌مرغ و ماهی ساردین یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند به تقویت موهای ضعیف کمک کنند. سیلیس (Silica) ماده مغذی است که در جو، برنج، خیار، کلم و تخمه آفتاب‌گردان وجود دارد و به رشد مو و ناخن کمک می‌کند.

آب یکی‌ دیگر از ضروریات برای بدن و موها است که نوشیدن آن به مقدار کافی در طی روز، عملکرد بدن شما را بالا می‌برد و به تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

مجموعه زیبایی اچ ۲

 پزشکان مجموعه زیبایی اچ 2 : دکتر شبنم آرامی دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشكی تهران (سال 1389)، فارغ التحصيل پزشكی از دانشگاه علوم پزشكی تهران (سال 1384)، سابقه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • aaaaa

    با سلام ایا مولتی ویتامین گت اوی گری برای ازبین بردن موی سفید جواب داده وچطوری باید تهیه کنم ایا عوارضم داره ممنون

  • شهناز کرمی

    سلام طفا بفرمایید ژل پروفایلو در هربسته چند سی سی مواد دارد و قیمت ان چقدر است چند در صد موفقییت امیز است ونتیجه میدهد

  • Hossein

    سلام.من روی پیشونیم زخم شد .بعد چند وقت گوشت اضافه آورده. میخواستم بدونم آیا با لیزر میشه از بین بره؟

  • لغو پاسخ