۸ فواید ازدواج برای سلامت جسم و روح - مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت

۸ فواید ازدواج برای سلامت جسم و روح

۸ فواید ازدواج برای سلامت جسم و روح

 

مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ازدواج خوب و سالم دارای فواید جسمی و روحی زیادی هم برای خانم ها و هم برای آقایان است، افراد متاهل از نظر جسمی و روحی شرایط بهتری نسبت به افراد مجرد دارند. جالب است همین ابتدا بگوییم و بدانید که براساس تحقیقات جدید، بیماران متاهل مبتلا به سرطان به احتمال بیشتری از بیماران مجرد جان سالم به در می برند.

 

میزان مرگ در میان بیماران مجرد بیشتر است و تفاوت قابل توجهی در این میان دیده می شود؛ بنابراین آیا ممکن است فواید سلامتی پنهان دیگری هم وجود داشته باشد؟ یا فقط به مسائلی مثل جوراب های کثیف شوهرتان و غرغرهایش فکر می کنید؟

۸ فایده ازدواج و متاهل بودن برای سلامت جسم زن و مرد

  1. تشویق برای رفتار امن تر:

زوج های متاهل در ازدواج خوب و سالم به طور قابل توجهی کم تر درگیر رفتارهای پرخطر مانند مصرف مواد مخدر یا رانندگی خطرناک هستند. این افراد کارهای خطرناکشان را به طور قابل توجهی کم می کنند. یک نظریه این است که افراد متاهل می دانند که یک نفری را دارند که به آن ها وابسته است و بنابراین تصمیم آگاهانه ای را برای حفظ جان خود می گیرند.

  1. احتمال کمتر حملات قلبی:

به گفته پزشکان ازدواج خطر حملات قلبی در زنان و مردان را کاهش می دهد. زنان متاهل حدود ۶۵ % کم تر دچار حمله قلبی می شوند و مردان ۶۶% کمتر. این مطالعه حاکی از آن است که ازدواج منجر به کاهش خطر اتفاقات حاد تنفسی و مرگ در مردان و زنان همه سن نیز می شود. افراد متاهل ممکن است مسائل مالی را بهتر حل کنند، زندگی سالم تری داشته باشند و دوستان بیشتری داشته باشند و از این رو حمایت اجتماعی خوبی خواهند داشت.

  1. احتمال کمتری برای سکته:

طبق گزارشی که توسط انجمن سکته آمریکا منتشر شد، مردان متاهل دارای ۶۴ درصد احتمال کم تری برای سکته هستند به نسبت مردان مجرد. این مطالعه همچنین کشف کرد که رضایت ازدواج می تواند بر شانس شما برای جلوگیری از سکته مغزی تاثیر بگذارد.

  1. سطوح استرس پایین تر:

ازدواج می تواند به شدت میزان داشتن استرس یا افسردگی کاهش دهد. داشتن یک پیوند بلند مدت می تواند هورمون های شما را به گونه ای تغییر دهد که استرس را تحت تاثیر قرار دهد. میزان هورمون تستوسترون بدن نیز کاهش می یابد و باعث می شود که آن ها هورمون استرس کمتری داشته باشند و میزان کورتیزول در هر دو جنس کاهش می یابد – هورمونی که برای تنظیم استرس لازم است. اگرچه ازدواج می تواند بسیار استرس زا باشد، اما باید برای افراد راحت تر می شود که عوامل استرس زای دیگر را در زندگی خودشان کنترل کنند.

  1. شانس بالاتر بهبودی از جراحی های بزرگ:

یک مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد نشان می دهد که یک همسر حامی می تواند کلید بهبود از عمل های پزشکی تهاجمی باشد.خوشبختانه، بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند بیش از سه برابر احتمال دارد که ۱۵ سال بیشتر عمر کنند نسبت به افرادی که ازدواج نکرده اند.

  1. میزان کمتر ابتلا به بیماری های روانی:

مردان و زنان متاهل به طور قابل توجهی کم تر مبتلا به بیماری روانی شدید هستند.افراد متاهل به میزان قابل توجهی کمتر دچار افسردگی شدید می شوند و حداقل نیمی برابر احتمال توسعه اختلالات روانی آنها کمتر از مجردها است.

 

مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت

 مرکز روانشناسی و مشاوره موفقیت روانپزشکی یکی از تخصص‌ های پزشکی است. این رشته تخصصی به بررسی مسایل رفتاری، هیجانی و پیشگیری و درمان اختلالات روانی می‌ پردازد. روانپزشکان، مدرک...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • عرب

    سلام من خانوم 27 ساله یه بچه سه ساله دارم استرس شدید دارم جوری که توی جمع نمیتونم برم دست وپام خیس عرق میشه سردمیشه بیقرارمیشم انگاریه اتفاقای توی بدنم میفته بیرون نمیتونم برم الانم انگاری یکی داره گلوموفشار میده اضطراب شدید دارم ازبعدزایمانم اینطوری شدم باز یه مدت بهترشدم با الان یهساله اینطوریم سمت چپم درد میکنه احساسم میکنم استرس به قلبم زده تورخداکمکم کنین

    • طاهره علی زاده

      پسرمن رفتارهای دوقطبی داشت وروز به روز بیشتر میشه شب ادراری هم داشت العان ۱۴ سالشهرفتارهایش خیلی منو ازار میده ودیگه نمتونم کنترلش کنم ومحیطی که ما زندگی میکنیم بچه های خیلی زیادی هستن وازهمه نوع بچه پیدا میشه ازنظر رفتاری

    • طاهره علی زاده

      سوال من لطفا به صورت عمومی نمایش داده نشود

    • طاهره علی زاده

      سلام من یک پسر ۱۴ ساله دارم این علایم دوقطبی دارد داروی سراترالین وامیی پرامین مصرف میکند واین رفتارهاش خیلی زیاد شده ومن دیگه کلافه شدم تورو خدا کمکم کنید

  • لغو پاسخ