مراحل تنظیم سمعک - سید محمد رضا تقوی

مراحل تنظیم سمعک

مراحل تنظیم سمعک

مراحل تنظیم سمعک

اگر بعد از آزمایش شنوایی به شما توصیه استفاده از سمعک شده است، متخصص شنوایی در کلینیک دانیال  با شما کار می کند تا سمعک مناسب شما را پیدا کند. این فرآیند انتخاب، که به آن فیتینگ سمعک گفته می شود، با ارزیابی نیازهای شما شروع می شود و پس از برنامه ریزی سفارشی دستگاه های شما، با جلسات بعدی به پایان می رسد.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سید محمد رضا تقوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ارزیابی ها شامل موارد زیر است:

  • نتایج تست های شنوایی
  • نیازهای شنیداری در محیط های روزمره فرد و سبک زندگی او
  • تجربه استفاده از سمعک
  • ترجیحات فردی
  • انتخاب نوع سمعک، یک گوشی یا دو گوشی بودن و… که با نظر شنوایی شناس می توانید به بهترین انتخاب برای خود برسید.

تنطیم اولیه سمعک

هنگامی که سمعک شما به مرکز شنوایی می رسد، متخصص شنوایی آن را به کامپیوتر وصل کرده و با توجه به کم شنوایی و ترجیحات شما تنظیم می کند. برخی از متخصصان برنامه نویسی را قبل از ورود شما انجام می دهند و برخی ترجیح می دهند این کار را در حالی که شما حضور دارید انجام دهند.

هنگامی که سمعک از جعبه خارج می شود و در گوش شما قرار می گیرد، بسیاری از چیزهایی را که سالهاست نشنیده اید شروع به شنیدن می کنید. در واقع ممکن است در ابتدا احساس کنید همه چیز خیلی بلند است. زمان می برد تا مغز شما دوباره یاد بگیرد تا صداهایی را نادیده بگیرید مانند صدای قدم های خود یا خش خش لباس شما. اما نگران نباشید متخصص شنوایی شناس شما آزمایش هایی را انجام می دهد تا مطمئن شود که سمعک مناسب کم شنوایی شما تنظیم شده است.

تنظیم سمعک زمان بر است. برخی از افراد فقط به یک یا دو روز نیاز دارند اما اکثر افراد به چند هفته تا چند ماه نیاز دارند تا با استفاده از سمعک سازگار شوند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که آنها را استفاده کنید حتی اگر در روز اول فقط چند ساعت بود، روز بعد یک ساعت بیشتر و به همین ترتیب تا به مرور در تمام روز از سمعک استفاده کنید.

تنظیم “پیش فرض” برای اکثر سمعک ها بر روی بلندکردن گفتار در محیط های آرام متمرکز است. اما در دنیای واقعی، صدا بسیار پیچیده تر است به ویژه اگر نوازنده باشید یا در محیطی پر سر و صدا کار کنید. خوشبختانه شنوایی شناس شما می تواند تنظیمات سمعک سفارشی را از جمله تنظیمات موسیقی برای شما اضافه کند.

هدف کلی تنظیم سمعک چیست؟

استفاده از سمعک شما باید راحت باشد. این بدان معناست که خود دستگاه راحت قرار بگیرد و صدایی که می دهد برای گوش شما راحت باشد. هدف از جلسات تنطیم این است که مطمئن شوید سمعک شما راحت است و با استفاده و مراقبت از آنها مشکلی ندارید.

 

 

 

 

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

كلينيك سنجش شنوايي و تجويز و تعمیرات سمعك دانیال با مجوز رسمي از نظام پزشكي با در اختيار داشتن پيشرفته ترين تجهيزات تشخيصی در حوزه شنوايي شناسي و تجويز سمعك...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • qwdefal

    من دستم خورد یه نوبت ثبت شد برام لزفا خودتون لغوش کنید چون من نتونستم

  • لغو پاسخ
کلینیک شنوایی سنجی دانیال