ویژگی های سمعک نامرئی چیست؟ - سید محمد رضا تقوی

ویژگی های سمعک نامرئی چیست؟

ویژگی های سمعک نامرئی چیست؟

ویژگی های سمعک نامرئی چیست؟

آیا کم شنوایی شما را ناامید می کند؟ آیا نگران ظاهر بزرگ سمعک هستید؟ آیا ترجیح می دهید سلامت شنوایی خود را برای خود نگه دارید؟ سمعک های نامرئی ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سید محمد رضا تقوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سمعک های نامرئی امروزه کوچکترین سمعک موجود در بازار هستند. آنها بسیار کوچک هستند، اما این بدان معنا نیست که برای همه مناسب است. ما همچنین مزایا و معایبی را به اشتراک می گذاریم که به شما در انتخاب بهترین دستگاه برای شما کمک می کند.

غیرقابل مشاهده برای هر کسی جز شما

دلیل اصلی که ممکن است کسی سمعک نامرئی را انتخاب کند، ظاهر آن است. آنها برای ناظران عادی تقریباً نامرئی هستند. IIC ها یا سمعک های نامرئی بسیار دورتر از مجرای گوش قرار دارند ، بنابراین حتی اگر موهای کوتاهی دارید، عملاً قابل تشخیص نیستند.

اگر درباره استفاده سمعک خود آگاه هستید، به گزینه های نامرئی توجه کنید. با این حال، این راه حل فقط برای کسانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند مناسب است.

هرگز اجازه ندهید زیبایی مانع سلامتی شما شود. کم شنوایی یک نگرانی جدی برای سلامتی است که باید درمان شود. به توصیه متخصصان مراقبت های بهداشتی گوش دهید. اگر به سمعک های بزرگتر از IIC نیاز دارید، راه حلی را انتخاب کنید که نیازهای شنوایی شما را برآورده کند. جدیدترین مدلها به طرز شگفت انگیزی کوچک هستند.

سمعک نامرئی چیست؟

سمعک های نامرئی همانطور که از نامش پیداست؛ تقریباً برای هر کسی غیر از شما نامرئی هستند، زیرا در داخل مجرای گوش شما قرار دارد. سمعک های نامرئی به عنوان سمعک های نامرئی در کانال (IIC) نیز شناخته می شوند. آنها در مجرای گوش شما قرار دارند.

بهترین سمعک نامرئی کدام است؟

یکی از کوچکترین سمعک های نامرئی، سبک نامرئی در کانال (IIC) است ، زیرا بیشترین فاصله را در داخل مجرای گوش دارد. Oticon Opn IIC در 8 کاربر از 10 کاربر نامرئی است و کیفیت صدای فوق العاده ای را بدون آسیب به فناوری به شما می دهد.

سمعک های نامرئی جوانب مثبت و منفی

ترجیحات شخصی شما، میزان کم شنوایی شما و شکل مجرای گوش شما همه عواملی هستند که بر روی مناسب بودن سمعک های نامرئی برای شما تأثیر می گذارد.

در اینجا برخی از مزایا و معایب سمعک نامرئی وجود دارد:

مزایا:

سبک کوچک و محتاطانه

آنها توسط گوش خارجی محافظت می شوند ، بنابراین کمتر احتمال دارد صدای باد را بلند کنند

می تواند صدایی طبیعی تر ارائه دهد ، زیرا می توانید آنها را در عمق گوش قرار دهید

بدون لوله یا سیم خارجی

آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند ، بنابراین برای اکثر کاربران راحت است

بدون نیاز به اتصال به بلوتوث، می توانید از هدفون های معمولی مانند گذشته استفاده کنید

معایب:

عمر باتری کوتاه تر

مشاهده و احساس کنترل ها سخت تر است (زیرا بسیار کوچک هستند)

برای همه اشکال مجرای گوش مناسب نیست (برخی از مجاری گوش ممکن است خیلی کوچک باشند)

استفاده از کوچکترین سمعکهای نامرئی برای کسانی که مهارتهای محدودی دارند ، چالش برانگیز است

هیچ هماهنگی دو گوشی بین دو سمعک شما امکان پذیر نیست

اتصال بلوتوث در دسترس نیست

با باتری های قابل شارژ موجود نیست

چه افرادی که نمی توانند از سمعک نامرئی  استفاده کنند ؟

به دلیل کوچک بودن مجرای گوش، اطفال کاندید مناسبی برای استفاده از سمعک نامرئی  نیستند.

از طرف دیگر با رشد کودک و تغییر اندازه مجرای گوش نیاز به تعویض پوسته است و این امر هزینه بر است .

در افرادی که مشکل بینایی و ضعف حرکتی دارند جا گذاری سمعک نامرئی و تعویض باتری  و کلا مراقبت از سمعک ممکن است مشکل باشد.

افرادی که جرم گوششان زیاد است، زیاد عرق می کنند و یا دچار پارگی پرده گوش و عفونت گوش هستند نمی توانند از سمعک نامرئی استفاده کنند.

برای افرادی که افت شنوایی آنها به صورتی است که فرکانس های پایین را خوب می شنوند و برای شنیدن صدا با فرکانس بالا مشکل دارند سمعک نامرئی انتخاب مناسبی نیست زیرا وقتی سمعک را درون گوش خود قرار می دهند دچار گرفتگی و پیچش صدا در سرشان می شوند.

اگر سمعک نامرئی را در قسمت استخوانی مجرای گوش قرار دهیم ممکن است تا حدودی این مشکل انسداد را برطرف کنیم اما این کار باعث احساس درد و ناراحتی غیر قابل تحمل در فرد می شود.

بیشتر شنوایی شناسان برای افرادی که کم شنوایی شدید دارند سمعک نامرئی تجویز نمی کنند. زیرا قدرت رسیور این مدل سمعک به اندازه ای نیست که بتواند افت شنوایی شدید را پوشش دهد. در این مورد سمعک CIC  پیشنهاد می شود که از سمعک نامرئی کمی بزرگتر است و داخل کانال گوش قرار می گیرد.

هیچ یک از کمپانی های سمعک برای افرادی که کم شنوایی عمیق دارند سمعک نامرئی تولید و عرضه نکرده اند.

پس همه کسانی که افت شنوایی دارند نمیتوانند از سمعک نامرئی استفاده کنند، علاوه بر نوع و میزان کم شنوایی شکل مجرای گوش برای ساخت سمعک نامرئی بسیار مهم است و افرادی که مجرای گوششان خیلی باریک است کاندید مناسبی برای این مدل سمعک نیستند. زیرا تمام اجزای سمعک باید دورن مجرای گوش قرار بگیرند.

افرادی که افت شنوایی متوسط دارند و شکل ادیوگرام آن ها مسطح است در صورتی که اندازه و شکل مجرای گوش آن ها مناسب باشد، بهترین کاندید برای تجویز سمعک نامرئی هستند.

آیا سمعک نامرئی ( IIC ) برای همه افراد مناسب است؟

شکل ظاهری سمعک برای بسیاری از مددجویان حائز اهمیت است.بسیاری از افرادی که افت شنوایی دارند و به سمعک احتیاج دارند به دلیل شکل ظاهری سمعک حاضر به استفاده از آن نیستند. برای این دسته از افراد و کسانی که می خواهند سمعک کمترین دید را روی گوش شان داشته باشد سمعک نامرئی تجویز می شود.

سمعک داخل گوشی نامرئی یکی از انواع سمعک هاست.

به سمعکی که کاملا داخل مجرا قرار می گیرد سمعک داخل گوشی و یا ( completely in canal ( CIC می گویند.

سمعک IIC  ، سمعک نامرئی است که داخل مجرا قرار می گیرد (invisible in canal) و از سمعک CIC  کوچکتر و مخفی تر است. قبل از تولید سمعک IIC  ، سمعک CIC  کوچکترین سمعک تولید شده بود.

برای تجویز سمعک نامرئی  ادیولوژیست باید از گوش بیمار قالب عمیق بگیرد و بر اساس اندازه کانال گوش، پوسته سمعک ساخته می شود و تمام اجزای سمعک داخل مجرا قرار می گیرد.رنگ پوسته سمعک نیز تقریبا شبیه به رنگ پوست فرد است. این مدل از سمعک یک بند ظریف از جنس نخ ماهیگیری دارد که بیمار می تواند برای خارج کردن سمعک از آن استفاده کند.

این سمعک های به اصطلاح نامرئی محبوبیت بالایی دارند.

انواع مدل های سمعک های مخفی به شرح زیر است:

مخفی در کانال  (IIC)

سمعک های IIC مخفی ترین سمعک های موجود در بازار هستند. پوشنده آنها را در اعماق مجرای گوش خود قرار می دهد ، آنقدر عمیق که یک طناب کوچک بیرون آنها را بر می دارد. اگر شما کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​دارید و ترجیح می دهید آن را برای خودتان نگه دارید ، این اختیار است. یک غریبه باید برای دیدن سمعک IIC بسیار نزدیک به نظر برسد.

اگر کم شنوایی شما شدیدتر است ، سمعک های IIC سازگار نیستند. از آنجا که آنها بسیار کوچک هستند ، دارای تنظیمات دستی صدا برای تنظیم صدا بر اساس سر و صدا در محیط اطراف شما نیستند. اندازه محدود آنها همچنین به معنی باتری های کوچکتر با طول عمر کوتاه تر است.

به طور کامل در کانال (CIC)

سمعک های CIC مشابه سمعک های IIC هستند ، اما در عمق کانال گوش شما قرار نمی گیرند. طناب خارج کننده کوچک در خارج از مجرای گوش قابل مشاهده خواهد بود.

سمعک داخل کانال (ITC)

سمعک های ITC در قسمت پایین کاسه گوش خارجی شما قرار دارند. آنها بزرگتر از سبک های IIC و CIC هستند، به طوری که کنترل بیشتری بر آنها می گذارد. اندازه اضافه شده باعث طول عمر بیشتر باتری، میکروفون جهت دار و کنترل صدا می شود.

سبک های پشت گوشی

چند نوع مختلف پشت گوش وجود دارد، از جمله BTE (پشت گوش) و RIC (گیرنده در کانال). هر دو BTE و RIC پشت گوش قرار گرفته و با لوله و نوک به مجرای گوش متصل می شوند. گیرنده BTE در بدنه سمعک قرار دارد و صدا از لوله های شفاف عبور می کند. RIC دارای سیم است که به گیرنده منتهی می شود، که در نوک داخل مجرای گوش شما قرار دارد.

این سبک ها بیشتر از IIC ها یا CIC ها قابل مشاهده هستند. سبک های پشت گوشی هر نوع کم شنوایی را از خفیف تا شدید مدیریت می کند. عمر باتری بهتر ، کنترل صدا و محیط و کیفیت صدای بالاتر از متوسط را دارند.

اندازه کوچک سمعک های CIC به این معنی است که آنها از معایب مشابه سمعک های IIC رنج می برند. آنها بسیار کوچک هستند تا عمر باتری طولانی مدت و کنترل های بیرونی را ارائه دهند. اگر مشکلات مهارت دارید ، حذف و تعویض سمعک IIC و CIC چالش برانگیز خواهد بود.

Deep Fit کیفیت صدای طبیعی را ارائه می دهد

از آنجا که آنها در اعماق مجرای گوش شما قرار دارند ، IIC ها نحوه تعامل طبیعی صدا با شکل گوش شما را حفظ می کنند. اگر برای اولین بار از سمعک استفاده می کنید ، کیفیت صدای طبیعی تنظیم آن را آسان تر می کند.

هر چه اندازه سمعک بیشتر باشد و فضای بیشتری در گوش شما اشغال کند ، ممکن است احساس کنید مجرای گوش شما بیشتر بسته شده است. این شبیه احساسی است که ممکن است هنگام استفاده از گوش گیر داشته باشید. این منجر به اثر انسداد می شود ، جایی که صداها توخالی ، پژواک و اکودار به نظر می رسند. سمعک های نامرئی با بستن عمیق تر در گوش ، اثر انسداد را کاهش می دهند و در نتیجه ارتعاش داخلی کمتری ایجاد می شود.

در پایان

سمعک های نامرئی برای کسانی که کم شنوایی شدید دارند به اندازه کافی قوی نیست. اندازه کوچک آنها نمی تواند بلندگوها و قدرت پردازشی مورد نیاز را در خود جای دهد.

IIC ها فقط می توانند در یک میکروفون قرار بگیرند ، بنابراین نمی توانند از ویژگی های جهت دار که به جدا کردن صدای فرد و کاهش نویز پس زمینه کمک می کند ، پشتیبانی کنند. سمعک های بزرگتر دارای میکروفون بیشتری هستند که مکالمات واضح تری را در محیط های شلوغ امکان پذیر می کند. سمعک های نامرئی نمی توانند این کار را انجام دهند ، به این معنی که برای کسانی که کم شنوایی خفیف دارند ، مناسب تر است.

اندازه کوچک به این معنی است که هیچ جایی برای کنترل های بیرونی مانند کنترل دستی صدا و کنترل برنامه وجود ندارد. با سمعک نامرئی نمی توانید با محیط های مختلف صوتی سازگار شوید.

در صورت داشتن مشکل در مهارت، قرار دادن سمعک های نامرئی دشوار است. کسانی که مبتلا به آرتروز، مشکلات مهارت یا مشکلات بینایی هستند ممکن است دچار مشکل شوند. اگر سمعک را به درستی وارد نکنید ، آنطور که باید کار نمی کند.

اما اگر کاهش شنوایی شما بین خفیف تا متوسط باشد و هیچ کدام از محدودیت های بالا را ندارید سمعک های نامرئی می تواند انتخاب درستی برای شما باشد.  بیاموزید که کدام مارک های برتر سمعک نامرئی برای شما مناسب تر است و آن را با خیال راحت تهیه و استفااده کنید.

تهیه شده توسط کلینیک دانیال

 

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

كلينيك سنجش شنوايي و تجويز و تعمیرات سمعك دانیال با مجوز رسمي از نظام پزشكي با در اختيار داشتن پيشرفته ترين تجهيزات تشخيصی در حوزه شنوايي شناسي و تجويز سمعك...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • qwdefal

    من دستم خورد یه نوبت ثبت شد برام لزفا خودتون لغوش کنید چون من نتونستم

  • لغو پاسخ
کلینیک شنوایی سنجی دانیال