بلیچینگ و کامپوزیت روش هایی برای زیبا کردن دندان - کلینیک دندانپزشکی لیا

بلیچینگ و کامپوزیت روش هایی برای زیبا کردن دندان

بلیچینگ و کامپوزیت روش هایی برای زیبا کردن دندان

بلیچینگ

کلینیک دندانپزشکی لیا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک دندانپزشکی لیا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

استفاده از ماده شیمیایی به نام پراکسید هیدروژن جهت تغییر رنگ در دندان.

این مواد ابتدا روی سطح مینا نفوذ کرده و باعث از بین رفتن رنگ دانه های رسوب کرده در مینای دندان می شود و در نهایت روی عاج هم تأثیر گذاشته و باعث روشن شدن آن نیز می شود.

گرچه رو روش office و home وجود دارد ولی ایجاد رنگ مناسب و ثبات رنگ به استفاده از دو روش بستگی دارد. بلیچینگ روی دندان های روکش و روکش ایمپلنت تاثیری ندارد. میزان روشنی بیو ۳-۱ درجه بوده و به قطعیت نمی توان تعیین کرد.
کامپوزیت سرامیکی:

کامپوزیت سرامیکی که با فرایند IPS و تحت فشار ساخته می شود. در نتیجه بافت کامپوزیت تراکم بالاتری داشته و این امر باعث پایش پذیری بالاتر و رنگ بندی بهتر و شفافیت و عبور نور بالاتر می شود. استحکام این کامپوزیت به دلیل وجود ذرات سرامیکی بالاتر از انواع قدیمی است، طیف رنگی آن متنوع تر بوده و بیشتر برای افرادی که دارای دندان های مرتب تر و با بیس روشن تر هستند به کار می رود.
کامپوزیت نانو:

این کامپوزیت از ذرات نانو ساخته شده و از نظر ساختار کاملا با بافت طبیعی دندان سازگاری دارد به طوری که بعد از انجام کار با ساختار دندان یکپارچه شده و جزئی از بافت دندان می شود. رنگ پذیری پایین تر و پایش پذیری بالا از خصوصیات این کامپوزیت می باشد.
لومینیرز:

عملکرد مشابه ونیرهای سرامیکی را دارد با این تفاوت که فرایند با تراش بسیار کم و یا بدون تراش انجام می شود. این نوع سرامیک با اینکه بسیار نازک می باشد ولی در نهایت کمی برجسته به نظر می آید و این امر به دلیل عدم تراش روی سطح دندان است. سرامیک به کار رفته از نوع خاصی بوده و توسط یک شرکت آمریکایی ساخته و در لابراتورهای تخصصی این شرکت فرایند ساخت لمینت های سرامیکی لومینیرز انجام می شود.

باعث اصلاح رنگ و فرم دندان می شود. روی سطوح خارجی دندان ایجاد شده و در یک جلسه قابل انجام است. نسبت به ونیرهای سرامیکی یا لمینت های سرامیکی روش ارزان تری بوده ولی نیاز به رعایت بهداشت دقیق تری دارد.
کامپوزیت نانو سرامیک:

کامپوزیت سرامیکی با ذرات بسیار ریز و بافت یکپارچه به دلیل استفاده از نانو ذرات سرامیکی در بافت خود، شفافیت بالا و عبور نور مشابه دندان های طبیعی، سازگاری با ساختار طبیعی دندان و پایش پذیری بالا به دلیل اینکه از ذرات بسیار ریز تشکیل شده اند. کاهش زمان پیرازسیون و جذب آب پایین در نتیجه کاهش تغییر رنگ در کامپوزیت.
کامپوزیت ultradenc آمریکایی :

کامپوزیت ultradenc آمریکایییک میکروهیبرید است. این کامپوزیت با پوشانندگی بالا دندان های با بد رنگی زیاد را پوشش داده و با استفاده از کامپوزیت دوم که حالت شفافیت به کامپوزیت اول می دهد و پایش پذیری آن را بالا می برد. اینکه از یک لایه یا دو لایه کامپوزیت استفاده شود بستگی به رنگ دندان های فرد و فرم فک دارد که به تشخیص پزشک انجام می شود.

کلینیک دندانپزشکی لیا

کلینیک دندانپزشکی لیا انجام کلیه خدمات دندانپزشکی زیبایی (کامپوزیت، لمینت، لومینیرز، آی پی اس، بلیچینگ) کاشت دندان (ایمپلنت) مرتب کردن دندان (ارتودنسی) درمانی (عصب کشی، ترمیم، پروتز، جراحی) دندانپزشکی اطفال...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ