روش خرید اینترنت همراه اول

toranj
روش خرید اینترنت همراه اول فقط به درد همراه اولی ها میخوره پس ایرانسلی ها بهتره باز نکنن این مطلب رو. در ادامه راه های مختلف خرید اینترنت رو براتون آوردیم.

همیشه بهتره برای استفاده از اینترنت سیم کارتتون از قبل یسته های پیشنهادی همزاه اول را خریداری کرده باشید. چرا که در غیر اینصورت هزینه اینترنت شما به طرز شگفت آوری بسیار زیاد خواهد شد.

در اینجا روش خرید اینترنت همراه اول را به شما ارائه می دهیم. روش های متفاوتی برای فعالسازی ان وجود دارد که حتی بدون دسترسی به اینترنت می توانید بسته های مورد نظرتان را فعال کنید.

در ضمن

قبل از خرید هر گونه بسته، مطمئن شوید که سرویس اینترنت همراه خود را فعال و تنظیمات آن را روی گوشی خود دریافت کرده اید، و امکان اتصال به اینترنت همراه اول را دارید. برای فعال کردن سرویس gprs و نوترینو، یک پیامک رایگان بدون متن 8088 بفرستید و یا کد دستوری ‎*۱۱۱*۲۳۱# را شماره‌گیری کنید. برای دریافت تنظیمات gprs همراه اول، به صفحه فعالسازی سرویس اینترنت همراه اول بروید یا یک پیامک رایگان بدون متن به شماره 8008 بفرستید، تا با طی مراحلی که اعلام می‌شود، تنظیمات gprs‌ را دریافت کنید.

پس از فعالسازی و دریافت تنظیمات، از طریق مرورگر گوشی‌تان صفحه‌ای را باز کرده و تست کنید که می‌توانید از گوشی‌تان به اینترنت وصل شوید یا خیر، اگر توانستید و صفحه‌ی مورد نظر باز شد، سپس می‌توانید برای کاهش هزینه‌ی اینترنت gprs همراه اول، یکی از بسته‌ها را فعال کنید.

بسته های آلفا و آلفا+ اینترنت همراه اول

همراه اول بسته‌های اینترنت خود را در قالب دو گروه آلفا و آلفا+ عرضه می‌کند که بسته‌های آلفا+ سرعت بیشتری (در مناطقی که پوشش 3g وجود دارد) ارائه می‌کنند.
بسته‌های آلفا

حداکثر سرعت بسته‌های آلفا 196kbps است. و برای کسانی که از اینترنت همراه بیشتر برای اپلیکیشن های ارسال پیام و مانند آن استفاده می‌کنند، مناسب تر است. مشخصات این بسته‌ها و نحوه‌ی فعالسازی هر کدام را در جدول زیر می‌بینید:

به عنوان مثال، اگر شما بسته 1 را فعال کنید، 1000 تومان از حساب شما کم خواهد شد و می‌توانید در طی 1 روز (24 ساعت) تا سقف 150 مگابایت، از اینترنت همراه اول بدون هزینه اضافی استفاده کنید و در این یک روز می‌توانید 10 عدد پیام رایگان چند رسانه‌ای (MMS) نیز بفرستید.

بسته های آلفا پلاس

بسته‌های آلفا+ (در مناطق تحت پوشش 3G) سرعت بیشتری نسبت به بسته‌های آلفا دارند و برای کسانی که نیاز به اینترنت پرسرعت روی گوشی همراه خود دارند، مناسب‌تر است. مشخصات بسته‌های آلفا پلاس همراه اول را در جدول زیر می‌بینید:

* توضیح در مورد بسته ۳۰ روزه ۱۲ هزار تومانی: به مدت محدود، این بسته اینترنتی برای همراهان وفادار با تخفیف ۳ هزار تومانی و معادل ۱۲ هزار تومان ارائه می گردد. از آنجا که ارزش واقعی این بسته ۱۵ هزار تومان است، اگر مشترک قصد ترک اپراتور را داشته باشد باید مجموع تخفیفات آن را به منظور تسویه حساب با اپراتور پرداخت کند

برای فعال کردن هر کدام از این بسته‌ها، اطلاع از وضعیت بسته‌ی خود و یا فعال و غیرفعالسازی قابلیت تمدید خودکار بسته‌های اینترنت آلفا و آلفا+ نوترینوی همراه اول، علاوه بر روش اعلام شده در جداول بالا، می‌توانید کد دستوری *111# (سامانه جامع خدمات همراه اول) را شماره‌گیری کنید و یا پیامک رایگان بدون متن به 8080 ارسال کنید، تا با طی مراحلی که با شما اعلام می‌شود، از خدمات اینترنت همراه استفاده کنید. نحوه‌ی فعال‌سازی بسته‌های هوشمند GPRS همراه اول، با استفاده از هر کدام از این روش‌ها، در جدول زیر، توضیح داده شده:

اگر به خاطر سپاری این دستورات برای شما مشکل است، هر زمان که نیاز به یکی از خدمات فوق داشتید، کافی است کد*111# و یا *100# را به خاطر سپرده و شماره‌گیری کنید و با طی مراحل بعدی، سرویس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

اتمام، رزرو و تمدید خودکار بسته های اینترنت gprs و نوترینو (۳g) همراه اول (آلفا و آلفا پلاس)


در صورتی که حجم یا مدت زمان استفاده از بسته به اتمام رسد، همراه اول سیاستی اتخاذ کرده که در صورت عدم انصراف کاربر، بسته‌های خریداری شده را به طور خودکار تمدید می‌نماید. همراه اول ۲۴ ساعت قبل از اتمام زمان بسته و همچنین ۱ ساعت مانده به اتمام زمان بسته، شما را از طریق پیامک مطلع می‌کند. اگر تصمیم ندارید بسته را برای دوره‌ی بعد تمدید کنید، پس از دریافت پیامک آگاه‌سازی، عدد 8 لاتین را به شماره 8080 پیامک کرده و یا کد دستوری *111*328 را شماره‌گیری کنید، تا بسته شما غیرفعال شود. همچنین اگر پیش از اتمام یکی از بسته‌های اینترنت همراه اول، بسته‌ی دیگری خریداری کنید، آن بسته برای شما رزرو می‌شود و به محض اتمام بسته‌ی پیشین، بسته‌ای که رزرو کرده‌اید به صورت خودکار برای شما فعال می‌شود.
اطلاع از وضعیت بسته‌های اینترنت همراه اول

برای اطلاع از وضعیت بسته اینترنت همراه که خریده‌اید، عدد 0 لاتین را به شماره 8080 پیامک کنید. پیامکی دریافت خواهید کرد که ساعت و تاریخ اتمام بسته و همچنین میزان حجمی که تا این لحظه مصرف کرده‌اید را به اطلاع شما خواهد رساند.

رزرو بسته

در صورتی که مشترکی بسته­ ی فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته­ ی دیگری نماید، بسته­ ی جدید برای وی رزرو می­ گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته­ ی رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته­ ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته­ ی دلخواه صورت پذیرد.

نکات اصلی در خصوص رزرو بسته و روش خرید اینترنت همراه اول :

مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می ­شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری *۱۰۰# بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری #۸*۱۰۰* استفاده نمود.

بسته های نامحدود شبانه (جدید)

بسته‌های نامحدود شبانه، بسته های یک روزه، یک هفته و یک ماهه نوترینو با سرعت بدون مرز، با حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه روز ارائه می شوند. این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می­ باشد.

لازم بذکر است بسته­ های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند.

این بسته­ ها دارای حجم نامحدود هستند.

مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال نماید.

در صورتیکه مشترک یکی از بسته های آلفا+ را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود.

 مکالمه گروهی

با فعالسازی این سرویس مشترکین تلفن همراه می توانند بصورت همزمان با حداکثر ۵ نفر مکالمه نمایند،  بصورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت نمودن وشنیدن صدای سایرین را داشته باشند.

برای ایجاد مکالمه گروهی،می توان با اولین شماره تماس گرفته و مکالمه را در حالت Hold قرار داد. پس از تماس با شماره بعدی و انتخاب گزینه join،Conference یا merge از option یا منوی گوشی،مکالمه گروهی برقرار می شود.

این سرویس برای تمام مشترکین فعال می باشد.مشترک می تواند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی، نسبت به غیرفعال سازی سرویس اقدام نماید.

 انتقال مکالمه

با فعالسازی این سرویس، مشترکین تلفن همراه می توانند درحالات مختلف شماره تلفن خودرا روی شماره دیگر منتقل نمایند.
این سرویس رایگان عرضه می شود.

درصورت تماس، هزینه مکالمه ازتلفن همراه مربوطه به شماره انتقال یافته، برای مشترک محاسبه می گردد.

*        انتقال کلیه تماس ها به شماره دلخواه
استفاده از کد # شماره *۲۱*

*         غیرفعال سازی سرویس انتقال کلیه تماس ها
استفاده از کد #۲۱#

*         انتقال تماس درصورت اشغال بودن به شماره دلخواه
استفاده از کد#شماره *۶۷*

 *       غیرفعال سازی سرویس انتقال تماس درصورت اشغال بودن
استفاده از کد #۶۷#

پیامگیر صوتی (منشی تلفنی)

مشترکین دائمی و اعتبباری همراه اول می توانند سرویس پیامگیر صوتی خود را از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول با استفاده از روش های زیر به صورت رایگان فعال نمایند:

    شماره گیری*۱۰*۲۴۱#
    ارسال ۲۴۱ به سرشمار ۱۰

به این ترتیب تماس های بدون پاسخ به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ مشترک را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند.مشترکین می‏توانند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوند.
ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول

    مشترکین می توانند با استفاده از روش های فوق، پیامگیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer)فعال نمایند.به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.
    درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی، برای مشترک پیام بگذارد. پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و وجود پیام صوتی جدید را به وی اطلاع می دهد.
    درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیامی نگذارد. پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برای مشترک ارسال شده و وجود یک تماس بی پاسخ را به وی اطلاع می دهد.
    مشترکین می توانند از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های جدید خود را شنیده و یا پیام های خود را مدیریت نمایند.
    درصورتیکه مشترک به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشد، می تواند با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کند.

 توجه:مشترک می تواند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و برای پیامگیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین نماید.
قوانین و شرایط کلی

    مشترکین می توانند، سرویس پیامگیر صوتی خود را تنها با استفاده از روش های ذکرشده (از طریق سامانه جامع خدمات) فعال و غیرفعال نمایند. به عبارت دیگر فعال سازی و غیرفعال سازی ازطریق دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان پذیر نمی‎باشد.
    پیامگیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض درحالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) فعال می شود. مشترکین می توانند با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس های خود را در حالت های دیگر همچون دردسترس نبودن(Unreachable) ، مشغول بودن شماره (Busy) و … به ۰۹۹۱۲ انتقال دهند.
    پیامگیر صوتی همراه اول صرفا بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می شود و درصورتیکه با استفاده از تنظیمات گوشی پیامگیر صوتی بر روی شماره هایی به جز شماره فوق الذکر فعال شود، نمی توان پیام های صوتی را دریافت کرد.
    درصورتیکه مشترک سرویس تماس بان خود را فعال نموده باشد، می تواند به صورت همزمان سرویس پیامگیر صوتی خود را نیز فعال نموده و از مزایای این سرویس ها به ترتیب درحالت های دردسترس نبودن(Unreachable) و عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) بهره مند شود.
    درصورتیکه مشترک سرویس انتقال تماس خود را از طریق شماره گیری *۱۰*۲۴۳#و یا ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰غیرفعال نماید، فعال‏سازی سرویس پیامگیر صوتی با موفقیت انجام نمی شود.
    دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام هزینه ای معادل هزینه تماس درون شبکه ای خواهد داشت.

عدم دریافت پیامک تبلیغاتی

برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#

۳ – شماره گیری کد دستوری*۸۰۰#
۴ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

جیرینگ،کیف پول همراه

جیرینگ سامانه ای نوین برای مدیریت امورمالی است. مشترکین می توانند عملیاتی چون واریز، انتقال و برداشت وجه، پرداخت قبوض همراه اول، خرید شارژ اعتباری، خرید و پرداخت های روزانه را با استفاده از این سرویس و بدون نیاز به داشتن حساب بانکی انجام دهند. اطلاعات تکمیلی درمورد نحوه ارائه خدمات در سایت(http://jiring.ir) آورده شده است.

با شماره گیری *۱۲۳# ، انجام مراحل ثبت نام و دریافت رمز، عضوی از جیرینگ باشید.
با مراجعه به سایت (http://jiringate.com) جیرینگ خود را شارژ کنید.
سرویس همراهان اول

مشترکین دائمی می توانند با استفاده از این سرویس، شماره همراه اول یا ثابت ۵ نفر از اعضای خانواده و یا دوستان را در لیست همراهان اول خود قرارداده و مشترکین اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس ۱۰ شماره همراه اول و ثابت (حداکثر ۵شماره تلفن ثابت) را در لیست همراهان اول خود قرار دهند. پس از فعالسازی این سرویس مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در مدت زمان ۳ ماه از تخفیف در مکالمات داخل شبکه با این شماره ها بهره مند گردند. هزینه افزودن هر عضو ۴۵۰۰ ریال است. مکالمات داخل شبکه با همراهان اول برای مشترکین دائمی و اعتباری شامل ۱۰% تخفیف خواهدبود.

   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ