لاله حق وردی برنده جایزه اروین شرودینگر شد

parya
لاله حق وردی فیزیکدان و دیگر نابغه ایرانی است که در مونیخ آلمان مشغول به کار است و توانست برنده جایزه اروین شرودینگر شود.

لاله حق وردی فیزیکدان و دیگر نابغه ایرانی است که در مونیخ آلمان مشغول به کار است و توانست برنده جایزه اروین شرودینگر شود. از گذشته جوانان و دانشمندان ایرانی با اتکا به هوش و استعداد خود توانسته اند در جهان بدرخشند و نام ایران را سربلند نگه دارند. لاله حق وردی یکی ازاین دانشمندان است که از ایران مهارت کرده است.

لاله حق وردی به همراه سه تن از همکاران دیگرش در آزمایشگاه  اروپایی زیست شناسی مولکولی به دلیل کار تحقیقاتی و طراحی و ارائه راهکارها و الگوریتم‌های جدید مطالعه مکانیسم تقسیم وظایف سلول‌ها در فرایند تقسیم سلول‌های بنیادی توانستند جایزه اروین شرودینگر را به خودشان اختصاص دهند. توضیح مکانیزم چنین تصمیمات سلولی و تشخیص بروز اختلال در آن در درمان بیماری‌های سیستم ایمنی بدن و بیماری هائی نظیر لوسمی به طور مستقیم نقش دارد.

نام های همکاران لاله حق وردی عبارتند از : فابین تایز (ریاضی‌دان)، و تیم شرودر (زیست‌شناس) و کارستن مار (فیزیکدان).

لاله حق وردی و همکارانش در انستیتوی هلمهولتز مونیخ مشغول به کار هستند.

جایزه اروین شرودینگر

جایزه اروین شرودینگر هر ساله به طور مشترک از طرف مؤسسه تحقیقاتی هلمهولتز گماینشفت و سازمان اشتیفر‌فربند (انجمن بنیانگذار علوم آلمان) به یک طرح تحقیقاتی بین رشته‌ای تعلق می‌گیرد. 

نامزدهای جایزه اروین شرودینگر از میان طرح هایی که بر اساس همکاری و تعامل دانشمندان رشته‌های علوم، پزشکی و مهندسی تعریف شده‌اند انتخاب می‌شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ