کامش یعنی چه

یکی از واژه هایی که معادل فارسی ندارد واز واژه انگلیسی آن در زبان محاوره استفاده میشود واژه ی سکس است و فرهنگستان لغت برای واژه ی سکس، واژه «کامش» را پیشنهاد داده است.اگر نمیدانید کامش یعنی چه، ما برای شما معنی کامش را در این خبر گفته ایم. این متن را تا انتها مطالعه کنید.

معنی کلمه کامش

در زبان و فرهنگ ایرانی کلمات بسیاری معادل فارسی ندارند و از معادل خارجی آن استفاده می شود و فرهنگستان لغت در حرکت هایی جالب معادل فارسی و لغات مناسبی را برای این کلمات در نظر گرفته است. یکی از واژه هایی که معادل فارسی ندارد واز واژه انگلیسی آن در زبان محاوره استفاده میشود واژه ی سکس است و فرهنگستان لغت برای واژه ی سکس، واژه ی جدید فارسی پیشنهاد داده است. واژه ای که پیشنهاد شده است کامش است. اینجا برایتان سوال پیش می آید که کامش یعنی چه و ریشه کامش چیست. 

ریشه کامش، کلمه ی کام است که به معنی آرزو و مراد و مقصود است. از کلمه ی کام کلمات دیگری مانند کامروا، به معنی فردی که به آرزویش رسیده ساخته شده است.

در کتاب جهانگشای جوینی که کتاب تاریخی ایرانی است نیز از «کام گرفتن» برای سکس کردن استفاده شده بود. حال کامش بعنوان کلمه نهایی برای سکس انتخاب شده است.

هنگامی که فردی فوت می شود و اگر ازدواج نکرده باشد به وی فرد ناکام اطلاق می شود، شاید کامش هم با توجه به این کلمات انتخاب شده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ