طرز بافت پاپوش زنانه

طرز بافت پاپوش زنانه را در این مطلب ببینید.

 پاپوش یک چیزی مثل جوراب است که در این روزهای سرد به کمکتان می آیدو گرمتان می کند. پاپوش های دخترانه و پاپوش های زنانه بسیاری را در بازار می بینید و برای خرید اقدام می کنید اما بسیار گران هستند اما اگر طرز بافت پاپوش زنانه را در این مطلب دنبال کنید خواهید دید که فقط نیاز به هزینه خرید کاموا و میل می باشد.

طرز بافت پاپوش زنانه

پاپوش زنانه یا کفش روفرشی بافتنی چیزی مابین کفش و جوراب است و معمولا به عنوان روفرشی به خصوص در فصل پاییز و زمستان استفاده می‌شود. با کمی خلاقیت و صرف زمان می‌توانید انواع مدل‌های زیبای پاپوش زنانه را تهیه کنید و همچنین با درست‌کردن گل‌های کاموایی آن‌ها را تزیین کرده و به عزیزان خود هدیه دهید. در ادامه با آموزش بافت پاپوش زنانه ساده همراه باشید.

آموزش بافت پاپوش زنانه (کفش روفرشی بافتنی):
برای سایزهای: 35/37-38/40-41/43
درازای پا: 22- 24- 27 سانت
عرض پا: 4- 4- 4 سانت

وسایل لازم برای بافت پاپوش زنانه:
دو رنگ نخ کاموا 50 گرمی
میل سایز 5/2 میلی‌متر یا میلی که مقیاس 34*26 ایجاد کند.

نکات مهم درباره اضافه کردن:
1 دانه قبل از هر مجموعه دانه‌های زیر، با 1 ژوته روی طرف راست دانه رو باید اضافه کنید.
در رج بعد، دانه ژوته را برای پیش‌گیری از ایجاد حفره با پیچاندن به زیر ببافید. (به جای جلو، با حلقه پشت کار کنید.)
برای اضافه‌کردن بعدی، سمت چپ دانه را رو مد نظر قرار دهید.

طرز بافت پاپوش زنانه (کفش روفرشی بافتنی):
72-81-90 دونه سربیندازید.
1 رج رو ،1 رج زیر ،1 رج رو ببافید.
بعد یک رج رو ببافید.
حالا با کشباف 2 تا زیر، 1 رو ادامه دهید تا بافت 3 سانت بشود.
وقتی بافت به 3 سانت رسید، 1 دانه به هر طرف دانه‌های زیر اضافه کنید. (براساس نکات اضافه‌کردن در بالا).
به این ترتیب، تعداد دانه‌ها 96-108-120 می‌شود.
بعد با کشباف 3 تا زیر، 1 رو ادامه دهید.
وقتی بافت به 6 سانت رسید، دوباره 1 دانه هر طرف دانه‌های زیری اضافه کنید. (براساس نکات اضافه‌کردن در بالا).
تعداد دانه‌ها 120-135-150 تا می‌شود.
حالا با کشباف 4 تا زیر، 1 رو ادامه دهید تا بافت 9-5/9-10 سانت بشود.
دانه‌ها را کور کنید به ترتیبی که زیرها رو به زیر و روها را به رو کور کنید.
لنگه دیگر را هم به همین ترتیب ببافید و درزهای مربوطه را بدوزید.
حالا به سراغ مجموعه زیبای عکس انواع مدل پاپوش دخترانه می‌رویم. شما با استفاده از الگوی ساده‌ای که آموزش داده شد و تغییر اندازه‌ها و همچنین مشاهده نمونه‌هایی که در ادامه آمده می‌توانید دست به کار شده و برای خود یا عزیزان‌تان یک جفت پاپوش زیبا و خاص تهیه کنید.

برای بافت این پاپوشها نیاز به مهارت زیادی در قلاب بافی ندارید. کافیست زنجیره، پایه بلند و کوتاه را آموخته باشید و به همین سادگی یک جفت پاپوش بابِت بسیار شیک و دست بافت زمستانی داشته باشید.

آموزش طرز بافت پاپوش زنانه به کمک قلاب بافی

ابتدا رج اول را پنج زنجیره بزنید و بعد از گرد کردن رج اول در داخل حلقه با کمک سه زنجیره بافت را شروع کنید سپس با کمک ۷ پایه بلند به رج اول خاتمه دهید.

برای بافت رج دوم با سه زنجیره شروع کنید و در هر یک از دانه ها دو پایه بلند بزنید که باید ۱۴ پایه بلند ببافید. رج بعدی را هم مانند رج قبل ببافید و در هر دانه دو پایه بلند بزنید تا تعداد پایه ها به ۲۸ تا برسد.

تا رج ۱۳ در هر یک از دانه ها یک پایه بلند بزنید. توجه داشته باشید وقتی که پایه ای اضافه نشود در طول بافت پاپوش همانطور که پیش می روید بافت شبیه به کاسه می شود. می توانید بر اساس سایز پا های خود تعداد رج هایی را که به صورت ساده می بافید کاهش و یا افزایش دهید و برای بدست آوردن اندازه دلخواه تان می توانید پاپوش را بپوشید. در این مرحله از بافت پاپوش نوبت به بافتن دو طرف و کف پاپوش می رسد که برای بافت این قسمت ها ۲۰ دانه اول را ببافید و به باقی مانده دانه ها کاری نداشته باشید سپس بافت را برگردانید و با بافت ۳ زنجیره به رج بعدی بروید. 8 رج بعدی را هم به همین شکل ببافید. به رج ۲۲ که رسیدید به انتها و ابتدای بافت یک پایه بلند بیفزایید یعنی اول ۳ زنجیره بزنید و دانه اول را با کمک دو پایه بلند شروع کنید سپس هر یک از دانه های بعدی را یک پایه بلند بزنید و در انتها نیز دانه آخر را دو پایه بلند بزنید. در رچ ۲۳ تا ۲۵ در هر یک از دانه ها یک پایه بلند بزنید. رج ۲۶ را مانند رج ۲۲ یکی اول و یکی در آخر رج اضافه کنید.  در رج ۲۷ و ۲۸ نیز در هر یک از دانه ها یک پایه بلند بزنید.
در این مرحله بافت پاپوش قلاب بافی به اتمام می رسد شما می توانید با توجه به سایز دلخواهتان تعداد رج ها را افزایش و یا کاهش دهید وبعد از بافت کامل پاپوش با کمک نخ و سوزن قسمت انتهایی پاپوش را از داخل بدوزید.برای تزیین پاپوش نیز می توانید دور تا دور آن را با کمک یک رنگ کاموای دیگر ببافید که در این صورت باید بافت را به صورت یک پایه کوتاه دو زنجیره و دو دانه و بعد یک پایه کوتاه ادامه دهید.

در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سرما خوردگی نیز این مطالب را مرور کنید

عوامل موثر در بروز سرماخوردگی

ویروس‌های سرماخوردگی پس از ورود به بدن در مخاط دستگاههای تنفسی ایجاد بیماری کرده و همراه با ترشحات دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. بنابراین:

– دست دادن، روبوسی، عطسه و سرفه در محلهای عمومی باعث انتقال آن می‌شود.

– رطوبت و درجه حرارت در انتشار ویروس نقش دارد، این بیماری در کشورهای مناطق معتدل در فصل سرما (زمستان و پاییز) به علت بارندگی و رطوبت بیشتر است.

– از دیگر علل افزایش بروز سرماخوردگی در فصل سرما حضور در مکان‌های شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و تجمع در فضاهای بسته و عدم استفاده از تهویه مناسب است.

– تغذیه یکی از فاکتورهای موثر در عملکرد سیستم ایمنی است. بنابراین سوء تغذیه در بروز بیماری‌های عفونی نقش مهمی را ایفا می‌کند. ابتلا به بیماری‌های مزمن قلبی ، کلیوی و ریوی نیز فرد را مستعد ابتلا به این عفونت می‌کند.

سرماخوردگی بیماری است که اگر چه مرگ و میر به دنبال ندارد ولی بروز آن باعث مشکلات زیادی برای افراد می شود و باعث غیبت از کار می شود. از طرفی با انجام اقداماتی به راحتی قابل پیشگیری است بنابراین در مبارزه با سرما خوردگی، پیشگیری باید هدف اصلی باشد برای پیشگیری باید اقدامات زیر را انجام داد:

1- دست‌های خود را بشوئید: بیشتر ویروس های سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. کسی که سرماخورده است بداخل دست های خود عطسه کرده و سپس اشیائی مثل تلفن ، صفحه کلید کامپیوتر یا لیوان را لمس می کند.

میکروب‌ها می توانند برای ساعت ها و در بعضی موارد هفته ها زنده باقی مانده و سپس به فرد بعدی که آن اشیاء را لمس می کند منتقل شود . بنابراین باید دستهای خود را مکرراً بشوئید . در صورتی که امکان شستن دستتان را ندارید دستهای خود را بسیار سخت برای یک دقیقه به هم بمالید . این کار باعث جداشدن اکثر ویروسهای سرماخوردگی از پوست می شود .

2- سرفه و عطسه خود را با دستانتان نپوشانید: زمانی که احساس می کنید در حال سرفه یا عطسه هستید از یک دستمال دستمال استفاده کرده و آنرا بلافاصله دور بیاندازید . اگر دستمال ندارید سر خود را از افرادی که نزدیک شما هستند به طرف دیگر چرخانده و به فضای آزاد سرفه کنید .

3- صورتتان را لمس نکنید: ویروس‌های سرماخوردگی از طریق چشم ، دهان و بینی وارد بدن شما می شوند . لمس صورت کودکان راه اصلی ابتلای آنان به سرماخوردگی بوده و همچنین موجب انتقال سرماخوردگی از آنان به والدینشان می باشد .

4- مقدار زیادی مایعات بنوشید: آب سیستم بدن شما را شستشو داده و باعث خروج سموم از بدن شما می شود . یک فرد بالغ سالم بطور متوسط روزانه 8 لیوان مایعات نیاز دارد

5- از سونا استفاده کنید: وقتی به سونا می روید هوائی که استنشاق می کنید بالاتر از 80 درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می شود .

6- از هوای آزاد استفاده کنید: اکثریت افراد در زمانی که هوا سرد است در خانه و محوطه های بسته می مانند بنابراین میکروب‌های بیشتری در اطاق های خشک و شلوغ در حال گردش است .

7- ورزش های آیروبیک را به طور منظم انجام دهید: این ورزش ها باعث افزایش سلولهای مقابله کننده با ویروس در بدن می شود .

 
8- غذای گیاهی مصرف کنید: مواد طبیعی موجود در گیاهان باعث افزایش ویتامین های بدن می شود . بنابراین میوه و سبزیجات سبز تیره ، قرمز و زرد مانند اسفناج ، کاهو ، هویج ، گوجه فرنگی ، سیر و … مصرف کنید . آب پرتقال هرچه تازه تر باشد ویتامین C بیشتری دارد و طول مدت درمان را کوتاهتر می کند

9- ماست بخورید : باکتری های مفید موجود در ماست باعث تحریک تولید مواد سیستم ایمنی شده که با بیماری مبارزه می کند .

10- سیگار نکشید: آمار نشان می دهد که سیگاری ها دچار سرماخوردگی های بیشتر و مکرر می شوند . حتی نزدیک به افراد سیگاری بودن بطور واضح سیستم ایمنی را از بین می برد. دود راههای هوائی بینی را خشک کرده و مژک های آنرا فلج می کند . مژک های موهای ظریفی هستند که مخاط بینی و ریه ها را پوشانده و با حرکات موجی شکل خود ویروس های سرماخوردگی را از مجاری بینی خارج می کنند . یک سیگار مژک ها را برای 30-40 دقیقه فلج می کند.
 
11- مصرف الکل را قطع کنید : مصرف الکل کبد را که اولین سیستم تصفیه کننده بدن است را تخریب کرده و این به این معناست که تمامی انواع میکروبها بدن شما را به سرعت ترک نخواهند کرد .

 
12- راحت و آسوده باشید: اگر شما بتوانید آرامش داشته باشید می توانید سیستم ایمنی خود را به هنگام نیاز فعال کنید.
 
13- غرغره کردن نمک: این کار باعث مرطوب شدن گلو و بهبودی موقت می شود. این کار را با استفاده از یک قاشق چایخوری نمک داخل یک استکان آب ولرم و روزانه حدود 4 بار انجام دهید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مینا آبدار

مینا آبدار

1398-07-11 - 10:59 پاسخ

با دردود بیزحمت عکس یا فیلمشو بزارین