تولید برترین واکسن دنیا توسط ایرانیها!

faateme1366
رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در زمینه تولید واکسن گفت: امروزه برترین واکسن BCG در انستیتو پاستور ایران تولید می‌شود.

مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در مراسم افتتاح استقرار زیرساخت تولید واکسن در این مؤسسه گفت: در ابتدای آغاز انستیتو پاستور در دولت جدید در سازمان غذا و دارو، واکسن BCG و هپاتیت از خارج از کشور وارد می‌شد که این موضوع کار انستیتو پاستور را دچار اختلال کرده بود.

وی افزود: زمانی مردم برای دریافت واکسن BCG در صف‌های طولانی مقابل درِ داروخانه‌ها منتظر می‌ماندند و خوشبختانه اکنون بعد از گذشت یک سال در انستیتو پاستور صحبت از صادرات این واکسن می‌شود و همچنین به سازمان بهداشت جهانی فشار آورده‌ایم که این واکسن را صادر کنیم.

قانعی گفت: امروز اعلام شد که برترین واکسن BCG دنیا توسط انستیتوی پاستور ایران تولید می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص ساخت زیرساخت‌های واکسن توضیح داد: هر کس با این حوزه آشنا باشد و پیچیدگی‌های فناوری‌ها را درک کند در خصوص سختی‌های تولید واکسن موضوعاتی را درک می‌کند و خوشبختانه امروز شاهد بودیم با اقدام شرکت‌های دانش‌بنیان این زیرساخت‌ها تولید و کیفیت محصولات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت انستیتو بازسازی شده و اقدام به جذب هیأت علمی جوان کرده است و همین اقدام باعث شد این موسسه از رتبه هشتم علمی به رتبه اول برسد.

قانعی افزود: ما خوشحالیم علی‌رغم فشار برخی نهادها، دولت و وزارت بهداشت از ما حمایت کرد و کار را به دست شرکت‌های دانش‌بنیان سپرد و اینکه ما دو سال متوالی موفق به کسب رتبه اول شدیم، نشان‌دهنده نقش جوانان در این سازمان است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته 55 هزار مترمربع به پارک فناوری اضافه شده و بزرگ‌ترین پارک فناوری شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تعاملات بین‌المللی خیلی خوب در سطح دنیا شکل گرفته و در اجلاس انستیتو پاستور موفق شدیم در میان همه شبکه‌ها برتر باشیم و همچنین در این مدت با توافقی که با کشورهای خارجی صورت گرفت، قرار است 30 محقق به کشور فرانسه اعزام شوند.
منبع: سلامت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ