چیزهایی که باید قبل از شروع رژیم لیمو بدانید

alikarimi55
درباره ی رژیم لیمو چیزی شنیده اید؟ هنگامی که رژیم لیمو می گیرید باید حتما میوه، سبزیجات و چربی های سالم زیاد مصرف کنید تا بدنتان ضعیف نشود. لیمو که به عطر و طعم بی نظیر و مزه اسیدی آن شناخته شده است، در جهان به عنوان یکی از میوه های پرکاربرد شناخته شده است. […]

درباره ی رژیم لیمو چیزی شنیده اید؟ هنگامی که رژیم لیمو می گیرید باید حتما میوه، سبزیجات و چربی های سالم زیاد مصرف کنید تا بدنتان ضعیف نشود. لیمو که به عطر و طعم بی نظیر و مزه اسیدی آن شناخته شده است، در جهان به عنوان یکی از میوه های پرکاربرد شناخته شده است. به لطف اجزاء و خواص آن، کاربرد های فراوانی دارد. این میوه برای سلامت پوست و تمیز نگه داشتن سطوح وسایل خانه عالی است. همچنین به بهبود سلامتی بدون ایجاد عوارض جانبی یا جریانات ناخواسته کمک می کند. در این مقاله از بخش تغذیه و عمومی الو دکتر می خواهیم خواص لاغری لیمو را با شما به اشتراک بگذاریم. علاوه بر این جزئیات رژیم لیمو را براش شما شرح خواهیم داد.

نکاتی درباره ی رژیم لیمو

چه طور رژیم لیمو بگیریم

این رژیم یکی از محبوب ترین رژیم ها است زیرا با کمترین تلاش، نتایج فوری حاصل می شوند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از مردم به این دلیل متوسل به این رژیم می شوند که می خواهند نتایج سریع داشته باشند ، و نه همیشگی. نباید رژیم لیمو را طولانی مدت ادامه داد.

اگر چه لیمو فواید سلامتی فوق العاده ای دارد، ولی هر چیز اضافی می تواند مضر باشد. از آنجا که لیمو یک ادرارآور طبیعی است ، این رژیم به خلاص شدن بدن از سموم و مایعات غیرضروری کمک می کند. شما می توانید رژیم را به مدت پنج تا هفت روز بگیرید. در این صورت بدن با تغییر ناگهانی دریافت کالری و افزایش مصرف این میوه با مشکل مواجه نمی شود.


بیشتر بدانید: اشتباهات رایج درمورد رژیم های غذایی


قبل از شروع این رژیم باید چه کار هایی انجام داد

اگر قصد دارید این رژیم بگیرید، باید ابتدا با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. در این صورت مطمئن می شوید که می توانید به نتایج دلخواهتان برسید و مشکل اورژانسی برای شما پیش نمی آید.

شما می توانید روش های مختلف گرفتن این رژیم را به صورت آنلاین پیدا کنید. معروف ترین رژیم لیمو، رژیمی است که هفت روز طول می کشد. همان طور که گفتیم، نباید این رژیم طولانی باشد. هم چنین بهتر است این رژیم را با یک رژیم متعادل ترکیب کنید.

حین رژیم لیمو شربت لیمو را خالی ننوشید

حین رژیم لیمو، باید روزانه شش لیوان شربت لیمو بنوشید. حتما باید این شربت را به همراه مکمل هایی مانند ماست محلی، میوه و غلات بنوشید. علاوه بر این، باید پروتئین هایی نظیر مرغ یا تخم مرغ آب پز و البته میوه و سبزیجات نیز حتما مصرف کنید.

نباید بیش از حد مصرف کنید و باید این لیوان های شربت را بین وعده های غذایی صبحانه، نهار، عصرانه و شام تقسیم کنید. اگر قرار است این رژیم را شروع کنید باید میوه، سبزیجات و چربی های سالم و کافی مصرف کنید.

در عوض از خوردن هله هوله، نوشیدنی های بسیار شیرین یا نوشیدنی های انرژی زا خود داری کرده و یا آن ها را کاملا از رژیم غذایی خود حذف کنید. هنگام دنبال کردن این رژیم، خوردن غذاهای سالم تقریبا ساده است. اگر عادات سالمی ندارید، حالا بهترین فرصت برای شروع است.

مزایا

رژیم لیمو مزایای بسیاری دارد. این میوه باعث بهبود و تثبیت دستگاه گوارش می شود و به این ترتیب ترانزیت روده را بهبود می بخشد. به همین دلیل می تواند به شما کمک کند تا به سرعت چند پوند از وزن خود را کاهش دهید.

هم چنین لیمو به آب رسانی بدن کمک می کند. از آنجایی که شما در طول این رژیم ابتدا آب مصرف می کنید، ممکن است باعث جلوگیری از خشکی پوست و عدم وجود خاصیت ارتجاعی شود.

ویتامین سی یک ضد التهاب موثر و عالی است. بنابراین ، ممکن است بزودی متوجه تسکین احتباس آب شوید. این امر با این واقعیت تکمیل می شود که لیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

معایب

اگر چه این رژیم به نظر موثر می آید ولی مواردی نیز وجود دارند که باید در نظر بگیرید. نکته ی اول این که افت شدید کالری می تواند باعث شود شما احساس ضعف کنید.

لیمو ممکن است باعث سوزش معده شود و برخی مشکلات را تشدید کند. ریفلاکس اسید معده وضعیتی است که با مصرف میوه ی مرکبات ممکن است بدتر شود.


بیشتر بدانید: رژیم غذایی برای کسانی که به سبزیجات علاقه ای ندارند


نتایج رژیم لیمو

اگر تصمیم گرفته اید که رژیم لیمو بگیرید، ممکن است بین 8 تا 11 پوند وزن کم کنید. اگرچه این ممکن است به نظر برسد که مانند یک معجزه باشد ، به یاد داشته باشید که هنگام درست خوردن و نوشیدن شربت می بایست نظم و انضباط داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ