میزان خواب کافی ؛ خواب کمتر از 7 ساعت با بدن شما چه می کند؟

alikarimi55
آیا می دانید میزان خواب کافی چقدر است؟ در مورد کم خوابی و مضرات آن چه می دانید؟ تحقیقات جدید نشان داده اند که زمانی که مردان 20 ساله سالم تنها 5 ساعت در طول شب می خوابند، راهی که بدن آن چربی را می سوزاند تغییر خواهد کرد. به جای تبخیر لیپوپروتئین غنی از […]

آیا می دانید میزان خواب کافی چقدر است؟ در مورد کم خوابی و مضرات آن چه می دانید؟ تحقیقات جدید نشان داده اند که زمانی که مردان 20 ساله سالم تنها 5 ساعت در طول شب می خوابند، راهی که بدن آن چربی را می سوزاند تغییر خواهد کرد. به جای تبخیر لیپوپروتئین غنی از تری گلیسرید، شروع به ذخیره سازی آن می کند در نتیجه موجب انسداد شریان ها و رگ ها می گردند. دیگر تحقیقات نشان داده اند که تعداد افراد بیمار به دلیل نداشتن خواب کافی در حال افزایش است. در این مقاله از بخش عمومی او دکتر به بررسی کم خوابی می پردازیم.

مضرات نداشتن خواب کافی

نداشتن خواب کافی در طولانی مدت می تواند موجب بیماری های جدی از جمله فشار خون بالا، چاقی، دیابت و مشکلات سیستم ایمنی بدن شود. نداشتن خواب کافی در طولانی مدت می تواند بر سلامت افراد تاثیر بگذارد و روز آن ها را تحت الشعاع قرار دهد.

تحقیقاتی در مورد نحوه ی تاثیر گذاری خواب بر سلامت ذهنی و چگونگی ذخیره سازی چربی در بدن انجام شده است و به این نتیجه رسیده اند که کمبود خواب تاثیرهای بسیاری بر سلامتی به ویژه در امریکا دارد.

به خوبی در مورد این مسئله که خواب کافی بر مقاومت و قدرت سیستم ایمنی تاثیر گذار است مطالعه صورت گرفته است. همچنین موجب کاهش بیماری های قلبی عروقی و متابولیکی می گردد از جمله چاقی و دیابت نوع دوم.

کمبود خواب می تواند به طریق گوناگون بر سلامتی فردی ما آسیب وارد کند محققان دانشگاه پنسیلوانیا پیشنهاد پیشنهاد می کنند، کم خوابی باعث می شود که حتی بعد از خوردن یک وعده غذایی بزرگ بازم هم احساس سیری نکنیم.

تحقیقی که اخیرا نتایج آن منتشر شده است به بررسی تاثیر 5 ساعت خوابیدن در شب برای 4 روز در هفته و یک شب 10 ساعت خوابیدن برای جبران کم خوابی های شب های قبل، در مردان 20 ساله پرداخته است.

به ویژه، چگونگی تاثیر آن در افزایش لیپوپروتئین غنی از تری گلسیرید که خود موجب انسداد و تولید پلاک های چربی خطرناک در شریان ها می گردد پرداخته است. نتایج آن ها خبر های خوبی را نشان نمی دهند. چربی ها قابل تبخیر نمی باشند و در بدن ذخیره می گردند.


بیشتر بدانید: شاید تیروئید دلیل کم خوابی تان است!


متخصصان هنوز موفق به یافتن دلیل این که چرا عدم خواب کافی ایجاد مشکل می کند، نشده اند. اما آن ها می گویند استرس ناشی از محل کار تنها بر روی خواب تاثیر گذار نیست، اما عدم خواب کافی می تواند استرس کار و محل کار را بیشتر کند.

دیگر تحقیقاتی که توسط دانشگاه ایالتی بال انجام شده است گزارش کردند که یک سوم از کارمندان امریکایی به مدت 7 ساعت یا کمتر از آن می خوابند، که این وضعیت می تواند در طول سال نیز بدتر نیز شود.

یک تیم تحقیقاتی 150 هزار نفر از کارمندان امریکایی را بین سال های 2010 تا 2018 تحت نظر قرار دادند. آن ها دریافتند که 31 درصد از افراد به میزان کافی در سال 2010 خوابیده اند اما این آمار تا 36 درصد تا 8 سال بعد افزایش یافت.

این نتایج در زنان و مردان یکسان است اما در برخی از مشاغل و نژاد ها، برخی از افراد بیشتر صدمه می بینند. این یافته ها بسیار مهم هستند زیرا اخیرا امریکا شاهد افزایش نرخ بیماری های مزمن در تمام سنین می باشد و بیشتر این بیماری ها به مشکلات خواب مربوط می شوند.

چه افرادی حداقل خواب کافی را دارند؟

محققان دانشگاه ایالتی بال دریافتند که امریکایی های افریقایی تبار و بزرگسالان چند نژادی کمترین میزان خواب را دارند. 45 درصد از آن ها اعلام کرده اند که خواب کافی ندارند.

بین 45 تا 50 درصد از افرادی که در مراقبت های پزشکی و دفتر پلیس کار می کنند دچار کمبود خواب می باشند. 41 درصد از افرادی که در نقل و انتقالات، جابه جایی مواد و کار تولید دارند نیز گزارش کرده اند که به میزان کافی نمی خوابند.

مشاغل پر استرس موجب می شوند که تصمیم گیری افراد نیز به سختی انجام شود بخصوص اگر خواب کافی نداشته باشند و گاهی این خستگی کار موجب ایجاد تصادف های رانندگی در جاده ها خواهد شد.

مشاغل آن ها به گونه ای است که این افراد نمی توانند یک برنامه خواب منظم داشته باشند. کم خوابی نه تنها موجب مشکلات فیزیکی و ذهنی می شود بلکه موجب بازدهی کم فرد می گردد اما هنوز مشخص نیست که چرا افراد به میزان کافی نمی خوابند.


بیشتر بدانید: کم خوابی برای دختران مضر است یا پسران؟


امروزه می بینیم که محیط کار افراد تغییراتی کرده است و مدت های طولانی تری کار می کنند و استفاده از تکنولوژی موجب شده است که شب مدت زمان بیش تری بیدار بمانند. افزایش تدریجی استرس ناشی از کار موجب ایجاد بیماری های مزمن می شود که به کم خوابی نیز مربوط می شوند.

یکی از کارهایی که کارفرمایان امریکایی می توانند انجام دهند این است که از خوابیدن کارمندان خود مطمئن شوند. یکی از این رئیس ها اظهار می کند ما واقعا ناراحت می شویم وقتی که می بینیم رانندگان ما، دکترها و پرستاران دچار کمبود خواب هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ