انتخاب با کیفیت ترین ایمپلنت ها - دکتر مژگان آزادخواه

انتخاب با کیفیت ترین ایمپلنت ها

انتخاب با کیفیت ترین ایمپلنت ها

باکیفیت ترین ایمپلنت چیست؟

افرادی که برای جراحی ایمپلنت تصمیم گرفته اند، دغدغه این را دارند که بهترین و باکیفیت ترین ایمپلنت کدام است، کشور سازنده آن چه کشوری است، هزینه آن به چه صورت است و سوال هایی از این دست که ذهنشان را به خود مشغول می کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا جواب این سوال ها را پیدا کنید.

دکتر مژگان آزادخواه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر مژگان آزادخواه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

چرا ایمپلنت؟

افراد با از دست دادن دندان ها دچار مشکلات عدیده ای می شوند. لبخند فردی که دندانش را از دست داده اعتماد به نفس او را خدشه دار می کند. هنگام صحبت کردن کلمات به خوبی ادا نمی شوند. جویدن غذاها درست انجام نمی شود و مشکلات گوارشی را به همراه دارد. خالی ماندن جای دندان های از دست رفته باعث می شود دندان های مجاور به مرور زمان کج شوند. کج شدن دندان ها خود باعث مشکلاتی برای سلامت دهان می شود یا با فشار بر مفصل گیجگاهی فک ها، سردرد و دندان قروچه را به دنبال دارد.

به طور معمول با از دست دادن دندان، استخوان فک نیز دچار تحلیل شده و توسط بدن بازجذب می شود. بنابراین می توان با پر کردن جای خالی دندان از این مشکلات جلوگیری کرد. یکی از بهترین راهکارها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته، کاشت ایمپلنت است.

باکیفیت ترین ایمپلنت محصولی است که اجزای آن از کیفیت عالی برخوردار باشند تا در مجموع ایمپلنت دوام و طول عمر زیادی داشته باشد. تمام سازندگان ایمپلنت های دندانی تلاش می کنند محصولی را تولید کنند که ضمن سازگاری زیاد با محیط دهان، دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

فیکسچر، اباتمنت، کاور اسکرو، پیچ اتصال، هیلینگ آباتمنت و پلاستیک آباتمنت اجزای یک ایمپلنت را تشکیل می دهند. جراح متخصص ایمپلنت را در داخل استخوان فک جایگذاری می کند. پس از گذشت چند ماه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و به صورت پایه محکمی برای پروتز آماده می شود. در این مرحله تاج موقت و سپس تاج دائمی روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

انتخاب ایمپلنت مناسب بر اساس چه فاکتورهایی انجام می شود؟

بعضی از افرادی که برای انجام جراحی ایمپلنت به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند برای انتخاب برند ایمپلنت بر کشور سازنده آن تاکید می کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت که در هر کشوری کارخانه های مختلفی ایمپلنت تولید می کنند و کیفیت این محصولات متفاوت است. بنابراین اگر برای مثال ایمپلنت مورد نظر محصول کشور آلمان باشد نمی توان با قاطعیت گفت که بهترین ایمپلنت موجود در بازار است.

برای انتخاب ایمپلنت مناسب باید تمام گزینه های موجود در بازار را با مشورت دندانپزشک متخصص بررسی کرد. اگرچه استفاده از ایمپلنت باکیفیت بسیار در نتیجه کار تاثیرگذار است اما مهارت جراح ایمپلنت و نحوه عملکرد او در کار گذاشتن ایمپلنت در استخوان فک بیمار از اهمیت زیادی برخوردار است.

توجه به طراحی و دیزاین ایمپلنت مانند ایمپلنت نوک تیز، ایمپلنت تیغه ای یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام انتخاب بهترین ایمپلنت باید در نظر گرفت. سابقه شرکت سازنده ایمپلنت نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب باکیفیت ترین ایمپلنت موجود در بازار است. برند ایمپلنتی را انتخاب کنید که قطعات و اجزای ایمپلنت را همیشه در بازار ارائه می کند تا اگر پس از کاشت ایمپلنت دچار مشکل شدید دندانپزشک بتواند به راحتی ایمپلنت یا قطعات آن را تعویض کند.

مشهورترین برندهای سازنده ایمپلنت های دندانی به روزترین تکنولوژی های دنیا را برای ساخت محصولاتشان به کار می گیرند تا کیفیتی قابل قبول ارائه کنند. به طور کلی از نظر متخصصان ایمپلنتی مرغوب و باکیفیت محسوب می شود که طول عمرش بیش از 10 سال باشد.

جراح ایمپلنت با توجه به ساختار دهان و دندان بیمار و میزان بودجه اطلاعات کاملی درباره انواع ایمپلنت ارائه می کند تا در نهایت ایمپلنتی مناسب با استخوان فک بیمار را انتخاب کند.

برندهای شناخته شده ایمپلنت های دندانی

در ادامه مقاله چند برند معتبر و شناخته شده ایمپلنت را که از سوی دندانپزشکان مورد تایید قرار گرفته است معرفی می کنیم. این برندها دارای بیش از 30 سال سابقه تولید ایمپلنت های دندانی هستند و نیاز بسیاری از کشورهای جهان را تامین می کنند. دندانپزشکان می توانند به راحتی محصولات این برندها و قطعات و اجزای ایمپلنت های دندانی را تهیه کنند.

ایمپلنت کره ای مگاژن (MegaGen): یکی از ایمپلنت های باکیفیت ساخت کره است که به ویژه پس از خرید آن توسط شرکت سوئیسی اشترومن شهرت زیادی پیدا کرده است.

ایمپلنت سوئیسی SIC: این برند در میان برندهای اروپایی ایمپلنت از قیمت مناسبی برخوردار است. در ایران از این برند به خوبی استقبال شده است.

ایمپلنت کره ای ایمپلنتیوم (Implantum): از برندهای مطرح کره ای ایمپلنت است که با توجه به کیفیت قابل قبول، قیمت مناسب و در دسترس بودن قطعات ایمپلنت در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ایمپلنت آلمانی آلفاتک (Alphatech): این ایمپلنت که در سال 2018 توسط شرکت زنتروم به بازار جهانی عرضه شده است، ویژگی های منحصر به فردی دارد. جنس این ایمپلنت از تیتانیوم خالص گرید 4 و 5 است.

ایمپلنت فرانسوی IDI: محصولات این برند مدت زیادی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی منحصر به فرد و تنوع زیاد فیکسچرها از یک طرف و قیمت مناسب آن از طرفی دیگر باعث شده ایمپلنت IDI مورد استقبال بیماران قرار بگیرد.

دکتر مژگان آزادخواه

  دكتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشك، فارغ التحصيل سال ١٣٧٥ از دانشگاه دندانپزشكى مشهد و شماره نظام پزشكى ٥٧٦٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه كار در حيطه دندانپزشكى با تجربه بالا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • محسن دریادل

    سلام دکتر جان بنده حقیقت چون اعتیاد داشتم دندانی نمونده واونی هم که مونده خودم میبینم میترسم کاش میش عکسش ببینیود اینا چیکارکنم

  • لغو پاسخ
دکتر مژگان آزادخواه