سفید کردن دندان با روغن نارگیل

alikarimi55
روغن نارگیل افزودنی خوشمزه ای برای بسیاری از وعده های غذایی است اما می تواند به سفیدتر شدن دندان ها نیز کمک کند. اما فقط استفاده از این روغن در وعده های غذایی برای درخشیدن لبخندتان کافی نیست. روشی بنام “روغن کشیدن” وجود دارد که بر پایه روغن نارگیل است. آیا روغن نارگیل دندان ها […]

روغن نارگیل افزودنی خوشمزه ای برای بسیاری از وعده های غذایی است اما می تواند به سفیدتر شدن دندان ها نیز کمک کند. اما فقط استفاده از این روغن در وعده های غذایی برای درخشیدن لبخندتان کافی نیست. روشی بنام “روغن کشیدن” وجود دارد که بر پایه روغن نارگیل است.

آیا روغن نارگیل دندان ها را سفیدتر می کند؟

روغن نارگیل نه تنها یک جایگزین مقوی برای کره است بلکه می تواند به سفیدتر شدن دندان های شما کمک کند. بسیاری از مردم بیان می کنند که این روغن می تواند به درخشیدن لبخند شما کمک کند اما آیا در واقع این فقط یک روش درمانی خانگی بیهوده است؟

اصلی ترین روشی که مردم از آن برای سفید کردن دندانها استفاده می کنند، روشی به نام “روغن کشیدن” است. عقیده بر این است که روغن بخاطر لیپوفیلی بودن، باکتری ها و سم ها را از تمام سطوحی تماسی اش جذب می کند و سپس آنها را همراه خود خارج می کند.

همچنین دارای تاثیرات ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است به این معنی که در برابر ویروس های منشا گرفته از دهان و ایجاد باکتری، از دندان هامحافظت می کند و چون سیال است می تواند به مناطقی که مسواک دسترسی ندارد،وارد شود. در نهایت پلاک دندان را از بین می برد تا سبب سفیدی و درخشانی دندانهای زرد شود. اگرچه همه موافق این روش نیستد اما روغن نارگیل از طریق روشی بنام “روغن کشیدن” به عنوان سفید کننده دندان شناخته شده است .

چگونه می توان دندانها را با روغن نارگیل سفید کرد؟

چگونه شخص از روغن نارگیل برای سفید کردن دندانها استفاده می کند؟ می توانید آن را روی دندان های خود بزنید، اما شاید نتایج مورد انتظار خود را به دست نیاورید. در اینجا نحوه سفید کردن دندان ها با این روغن توضیح داده خواهد شد.

جوش شیرین

شما می توانید نوعی خمیر دندان خانگی را با روغن نارگیل درست کنید، می توانید جوش شیرین و برخی موارد دیگر را به آن اضافه کنید تا نتیجه عالی بگیرید. برای این کار به یک دوم فنجان روغن نارگیل و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید. روغن نارگیل را ذوب کنید و با جوش شیرین ترکیب کنید سپس آن را درون یک بطری شیشه ای ریخته و بگذارید تا خنک شود، بعد از خنک شدن، کافی است مسواک خود را داخل آن فرو کرده و مقداری روی برس مسواک خود بزنید و سپس شروع به مسواک زدن کنید.

ذغال فعال

اگر نمی خواهید ذغال سیاه را روی دندان های خود بمالید، می توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا دهان شویه ایجاد کنید. به یک قاشق غذاخوری این روغن و یک چهارم قاشق چای خوری پودر ذغال فعال نیاز دارید. این روغن و زغال فعال را با هم ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید سپس این مایع را مانند دهان شویه معمولی در داخل دهان خود غرغره کنید.

 کشیدن روغن نارگیل

می توانید روغن اولیه را را با روغن نارگیل کاملا طبیعی بکار ببرید. برای این کار از روغن نارگیل تصفیه نشده استفاده کنید که مواد افزودنی کمتری دارد. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید تا در دهان تان ذوب شود. به مدت 10-20 دقیقه در دهان خود غرغره کنید. شما می توانید این روغن را با جوش شیرین یا زغال فعال استفاده کنید یا می توانید از روغن نارگیل کاملا طبیعی استفاده کنید تا به سفیدتر شدن دندان ها کمک کرده و باکتری ها را از دهان شما خارج کند.

جوانب مثبت و منفی روغن نارگیل سفید کننده دندان

فواید کشیدن روغن برای سفید کردن دندان ها واضح به نظر می رسد، اما عوارض جانبی نیز وجود دارد. در اینجا جوانب مثبت و منفی استفاده از روغن نارگیل برای سفیدتر کردن دندان ها آورده شده است.

جوانب مثبت

خطر التهاب لثه را کاهش می دهد

اگر به طور مرتب روغن بکشید به دلیل خطرناک بودن بیماری لثه، می تواند به رفع التهاب لثه کمک کند. التهاب لثه باعث متورم شدن لثه ها، حساسیت به لمس و ناراحتی نواحی های اطراف می شود و اگر درمان نشود می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت دهان شود.

 به ترمیم دندان کمک می کند

شاید غیرقابل باور باشد اما حفره ها می توانند به طور طبیعی بازسازی شوند و این روغن یکی از عوامل مؤثر در بهسازی مجدد دندان ها است.

از ایجاد حفره ها جلوگیری می کند

این روغن اگر به طور منظم مثل دهان شویه استفاده شود می تواند به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده حفره کمک کند. ویژگی پیشگیری از ایجاد حفره، در طولانی مدت به مرحله اجرا در می آید بنابراین کشیدن روغن، کاری است که باید طی سالها انجام دهید.

علائم برفک دهان را کاهش می دهد

افرادی که دارای پروتز دندان هستند، افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، افرادی که از دستگاه تنفسی استفاده می کنند و یا آنتی بیوتیک یا استروئید مصرف می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به برفک دهان هستند. خوشبختانه این روغن می تواند به کاهش علائم آن کمک کند.

بوی بد دهان را از بین می برد

با استفاده از روغن کشیدن می توان به کاهش بوی بد دهان کمک کرد. دهان شویه های معمولی دهان شما را خشک می کند و میزان بزاق را کاهش می دهد. بزاق سبب می شود که برخی باکتری ها تشکیل نشوند. اما این روغن دهان شما را خشک نمی کند و سبب اتصال بزاق به باکتری ها و مبارزه با آنها به ویژه در مقابل باکتری های عامل بوی بد دهان می شود.

جوانب منفی

اگر به طور تصادفی این روغن سبب خفگی شود، می تواند وارد ریه های شما شود که (در موارد نادر) باعث ذات الریه چربی می شود به همین دلیل در كودكان یا كسانی كه به راحتی مایعات سبب خفگی آنها می شود، منع مصرف دارد. اگر بیش از حد روغن نارگیل ببلعید، می تواند موجب اختلال معده شما گردد.

کشیدن روغن با روغن نارگیل می تواند خطر ابتلا به التهاب لثه، برفک دهان و بوی بد دهان را کاهش دهد و همچنین به نوسازی دندانها کمک کرده و از ایجاد حفره ها جلوگیری می کند. کشیدن روغن برای کودکان یا کسانی که به راحتی مایعات سبب خفگی شان می شود، توصیه نمی شود.

خلاصه

اگرچه همه موافق نیستند اما با استفاده از روشی بنام “کشیدن روغن” روغن نارگیل به عنوان سفید کننده دندان شناخته شده است. شما می توانید روغن نارگیل را با جوش شیرین یا زغال فعال ترکیب کنید یا می توانید مستقیما از روغن نارگیل استفاده کنید تا به سفیدتر شدن دندان ها کمک کرده و باکتری ها را از دهان شما خارج کند.

کشیدن روغن با روغن نارگیل می تواند خطر ابتلا به التهاب لثه، برفک دهان و بوی بد دهان را کاهش دهد و همچنین به نوسازی دندانها کمک کرده و از ایجاد حفره ها جلوگیری می کند. کشیدن روغن برای کودکان یا کسانی که به راحتی مایعات سبب خفگی شان می شود، توصیه نمی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ