درمان های خانگی جالب برای پیشگیری از بوی بد پاها در تابستان

alikarimi55
اغلب افراد حداقل زمانی بوی بد پاها را تجربه کرده اند، برخی افراد از ترس بوی بد پاهایشان کفش خود را همیشه در پایشان نگه می دارند. این اتفاق به دلیل فقدان بهداشت مناسب می تواند ایجاد شود. کاهش بوی بد پاها با برخی درمان های خانگی آسان و کمی مراقبت از طرف شما به […]

اغلب افراد حداقل زمانی بوی بد پاها را تجربه کرده اند، برخی افراد از ترس بوی بد پاهایشان کفش خود را همیشه در پایشان نگه می دارند. این اتفاق به دلیل فقدان بهداشت مناسب می تواند ایجاد شود.

کاهش بوی بد پاها

با برخی درمان های خانگی آسان و کمی مراقبت از طرف شما به پیشگیری از بوی بد پاها کمک خواهید کرد.

پاهای خود را به طور منظم و به طور صحیح بشویید

شما باید این کار را روتین انجام دهید و هر روز به محض بازگشت به خانه، پاهای خود را با یک نوع شستشوی باکتریایی تمیز کنید.

  • سرکه را با آب گرم مخلوط کنید و سپس پاهای خود را حدود ۲۰ دقیقه خیس کنید. این فرآیند را ۲ تا ۳ بار در یک هفته انجام دهید. این یکی از بهترین و ثابت شده ترین روش برای حذف بوی پا است.
  • از صابون ملایم برای شستن پاهای خود در روز استفاده کنید. همچنین خشک کردن پاهایتان به طور کامل بعد از شستن ضروری است.

بوی بد پاها

کاهش بوی بد پاها با پودر تالک/ پودر بچه

این روش بسیار محبوب و آسان برای کاهش مشکل بوی بد پاها است تا از پودر تالک و پودر بچه بر روی پاهای شما استفاده شود. این پودر در رطوبت کفش ها، به جذب و خشک کردن عرق پای شما کمک می کنند.

  • فقط پودر تالک و یا پودر بچه را سخاوتمندانه روی پاهای خود بریزید تا آن ها را برای مدتی طولانی خشک نگه دارید. هم چنین می توانید آن را در کفش های خود بریزید.

از پاپوش استفاده کنید

کفش های بسته ممکن است باکتری ها را به دام بیاندازند و باعث عفونت های قارچی شوند. بهتر است که از صندل ها یا کفش های راحتی استفاده کنید تا آب را در طول فصل بارندگی بیرون نگه دارید.

  • سعی کنید تا جای ممکن، پاهایتان را خشک نگه دارید و یک جفت جوراب اضافی باخود داشته باشید.

بوی بد پاها

مخلوط آب و نمک اپسوم

مخلوط کردن نمک با آب فواید بسیار زیادی برای پوست شما به خصوص پاها دارد. نمک به شدت به عنوان کاهش بوی پا شناخته می شود. پاهایتان را به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید و سپس به طور کامل خشک کنید. نمک های اپسوم تعرق پا را کاهش می دهند و باکتری ها را می کشند.

  • یک کاسه یا لگن آب گرم آماده کنید و یک فنجان نمک اپسوم را در آن حل کنید. پاهایتان را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خیس کنید و سپس پاهای خود را به طور کامل خشک کنید.

کاهش بوی بد پاها با بوریک اسید

اسید بوریک یک محلول موثر دیگر است که بوی بد باکتری ها را می کشد و در نتیجه بوی پا را از بین می برد. کمی از پودر اسید بوریک برای چند روز روی پاهای عرق کرده خود بمالید تا از شر بوی بد پاها خلاص شوید.

  • یک – نصف فنجان اسید بوریک و سرکه را در دو فنجان آب مخلوط کنید. داخل کفش های خود را با آن اسپری کنید.

بوی بد پاها

ریشه زنجبیل

ریشه زنجبیل  یک درمان مفید برای بوی بد پاها است چون از رشد باکتری جلوگیری می کند و سموم را نیز دفع می کند.

  • یک زنجبیل متوسط را در یک فنجان آب داغ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به پوره تبدیل شد.
  • از این درمان استفاده کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب به آرامی روی پاهای خود بمالید. برای رسیدن به نتایج بهتر هر شب به مدت دو هفته این فرآیند را انجام دهید.

درمان های خانگی توصیه شده در بالا اگر به پوشیدن جوراب و کفش کثیف ادامه دهید بعید است، از شر مشکل پاهای بد بو خلاص شوید. در چنین مواردی، ممکن است تنها برای کاهش بوی پا در زمان استفاده، کاهش موقتی ایجاد شود. آن ها را امتحان کنید تا یک درمان پیدا کنید که واقعا برایتان کارساز باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ