افزایش سرعت انتقال کرونا در بین خانواده ها

Shabnam Khesal
    گروه ترجمه/الهه زارعی: گزارش جدید سی دی سی نشان می دهد ویروس کرونا به سرعت در میان اعضای خانواده انتقال پیدا می کند. بر اساس نتایج تحقیقات جدید سن بیمار در یک خانواده شاخص مهمی محسوب نمی شود چراکه بزرگسالان، کودکان و نوجوانان هر کدام می توانند ویروس را به سایر اعضای خانواده […]

 

افزایش سرعت انتقال کرونا در بین خانواده ها

 

گروه ترجمه/الهه زارعی: گزارش جدید سی دی سی نشان می دهد ویروس کرونا به سرعت در میان اعضای خانواده انتقال پیدا می کند.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید سن بیمار در یک خانواده شاخص مهمی محسوب نمی شود چراکه بزرگسالان، کودکان و نوجوانان هر کدام می توانند ویروس را به سایر اعضای خانواده منتقل کنند، بنابراین اگر یک نفر در یک خانواده کرونا داشته باشد احتمال انتقال آن به دیگران به سرعت زیاد می شود.

گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اخیرا منتشر شد که نگاه دقیق تری به نحوه انتشار ویروس در خانه های مردم داشت.

در این مطالعه 101 خانواده در ویسکانسین ایالتی در آمریکا مورد مطالعه قرار گرفتند که هر کدام از آنها یک بیمار مبتلا به کرونا داشتند. در زمانی که نخستین فرد بیمار در این خانواده ها گزارش شده بود هیچ یک از سایر اعضا کرونا مثبت نبوده اند، اما این ویروس به سرعت در بین اعضای برخی از خانواده به دلیل رعایت نکردن شرایط قرنطینه در روزهای اول گسترش یافت.

بر اساس این تحقیق خانواده در این بیماری همه گیر منبع انتشار ویروس هستند و از اولین مورد انتقال ویروس شخص به فرد نزدیک بین زن و شوهری در شیکاگو، و انتقال ویروس از مردی 50 ساله به همسر و دو فرزندش می توان اشاره کرد.

به علاوه در اوایل ماه فوریه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیشترین موارد انتقال در خانواده ها رخ داده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است درباره ویروس کرونا بدانیم

اهمیت انجام قرنطینه خانگی زودهنگام

این گزارش جدید اهمیت قرنطینه اعضای خانواده در صورت ابتلا به کرونا در اسرع وقت را برجسته می کند. محققان می گویند این جداسازی و قرنطینه با بروز اولین علائم و قبل از اعلام نتیجه آزمایش باید صوت بگیرد تا در صورت ابتلا سایر اعضای خانواده به این ویروس آلوده نشوند و همه افراد باید در خانه ماسک بزنند و در صورت امکان فرد مبتلا باید علاوه بر قرنطینه در اتاق مجزا از حمام و دستشویی جداگانه نیز استفاده کند. همچنین این گزارش نشان می دهد 69 درصد بیماران روز قبل از بیمار شدن حداقل چهار ساعت را در یک اتاق با سایر اعضای خانه و 40 درصد گفتند روز بعد از بیمار شدن با دیگران به همان میزان زمان گذرانده اند.

بیشتر بخوانید: هشدار!مراقب ویروس کرونا باشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ