خانه های سالمندان در شیوع همه گیری کرونا فراموش شدند

saeedehx vahidnia
بیماری همه گیر خانه های سالمندان بلژیک را با مشکلات زیادی مواجه کرده و بسیاری از سالمندانی که طی شیوع ویروس کرونا درگذشتند، به حال خود رها شده بودند. به گزارش رویترز، بر اساس اعلام عفو بین الملل اوضاع در خانه های سالمندان بلژیک نشان از نقض حقوق بشر به طور آشکار است، هزاران نفر […]

بیماری همه گیر خانه های سالمندان بلژیک را با مشکلات زیادی مواجه کرده و بسیاری از سالمندانی که طی شیوع ویروس کرونا درگذشتند، به حال خود رها شده بودند.

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام عفو بین الملل اوضاع در خانه های سالمندان بلژیک نشان از نقض حقوق بشر به طور آشکار است، هزاران نفر از افراد مسنی که در خانه های سالمندان در طی شیوع ویروس کرونا درگذشتند، به حال خود رها شدند.

بلژیک که یکی از کشورهای آسیب دیده در زمان همه گیری در اروپا است، بیش از 531 هزار مبتلا و بیش از 14 هزار و 400 مرگ ناشی از این ویروس را به ثبت رسانده است. در موج اول شیوع همه گیر در بهار سال گذشته، 11.5 میلیون نفر جمعیت اروپا اغلب موارد مرگ ناشی از کووید-19 را در خانه های سالمندان به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا بر روی کاغذ و اسکناس چقدر زنده می‌ماند؟

بر اساس اعلام عفو بین الملل بین ماه های مارس و اکتبر به طرز چشمگیری یعنی 61.3 درصد از کل مرگ ناشی از کووید-19 در بلژیک در خانه های سالمندان رخ داده است. این گروه گفت: مقامات در اجرای اقدامات لازم برای محافظت و مراقبت از ساکنان خانه های سالمندان و کارکنان آن در این دوره سریع اقدام نکرده اند و نتوانستند از آنها محافظت کنند.

عفو بین الملل افزود: یکی از دلایل مرگ تعداد زیادی از افراد ساکنین این خانه ها این است که مبتلایان برای دریافت درمان به بیمارستان ها منتقل نشده اند. نتایج تحقیقات به ما اجازه می دهد تا تایید كنیم خانه های سالمندان و ساكنان آن توسط مقامات رها شدند و ما این فاجعه را علنا محكوم می کنیم.

هنگامی که ویروس در مارس اروپا را دربرگرفت، بلژیک غافلگیر شد و برای مواجه با ویروس ضمن نداشتن آمادگی لازم از کمبود تجهیزات محافظت شخصی هم رنج می برد. با افزایش مبتلایان در سراسر کشور، خانه های سالمندان هم به سرعت تحت تاثیر ویروس قرار گرفتند.

بلژیک طی موج اول یکی از بالاترین میزان مرگ و میر را در سراسر جهان داشته است، اما در حالی که کارکنان خانه سالمندان بسیار درگیر ویروس بودند بیمارستان های این کشور هم شرایط بحرانی را پشت سر می گذاشتند زیرا بخش های مراقبت ویژه ظرفیت لازم برای پذیرش بیماران را نداشتند، بنابراین بسیاری از ساکنین خانه های سالمندان که به کمک پزشکی نیاز داشتند از قلم افتادند.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ