چگونه در زمستان استخوان های خود را سالم و محکم نگه داریم

Shabnam Khesal
طی چند هفته با شروع کاهش تدریجی دمای روز و شب خبر رسیدن فصل زمستان فرا می رسد. این تغییر آب و هوایی برای افرادی که درد مفصل یا استخوان دارند می تواند شرایط دشواری را رقم بزند. فصل زمستان بسیاری از بیماران شکایت دارند که مفاصل شان بیش از حد معمول درد می کند […]

چگونه در زمستان استخوان های خود را سالم و محکم نگه داریم

طی چند هفته با شروع کاهش تدریجی دمای روز و شب خبر رسیدن فصل زمستان فرا می رسد. این تغییر آب و هوایی برای افرادی که درد مفصل یا استخوان دارند می تواند شرایط دشواری را رقم بزند. فصل زمستان بسیاری از بیماران شکایت دارند که مفاصل شان بیش از حد معمول درد می کند و افرادی که آرتروز دارند از درد و سفتی مفاصل بیشتر شکایت می کنند. چرا در زمستان بیشتر درد مفاصل و استخوان تجربه می شود؟

به گزارش ایندیاتایمز، چندین نظریه و دلیل وجود دارد که توضیح می دهد چرا مردم با شروع کاهش دما درد بیشتری را تجربه می کنند.

یک توضیح ممکن مربوط به افت فشار جو در زمستان باشد که می تواند باعث تغییر فشار هوا در مفاصل شود که به نوبه خود می تواند منجر به افزایش فشار روی مفاصل یا اعصاب شود و در نهایت درد را بیشتر می کند. همچنین ممکن است دمای پایین باعث ضخیم شدن مایع داخل مفاصل شود که منجر به سفتی آن می شود. همچنین دمای کمتر ممکن است باعث شود با افزایش حساسیت گیرنده های درد، افراد احساس درد بیشتری را تجربه کنند.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که برخی از افراد در فصل سرما کم تحرک می شوند و بیشتر در خانه می مانند این عدم تحرک ممکن است باعث سفت شدن مفاصل و در نتیجه تجربه درد بیشتری شود.

نکاتی برای سلامت استخوان و مفاصل در زمستان

در اینجا مواردی ذکر شده است که می توانید برای حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل خود و کم کردن درد آن هنگام شروع فصل زمستان انجام دهید.

از نظر جسمی فعال باشید و به طور منظم ورزش کنید. این کار به افزایش گردش خون کمک می کند و شما را گرم نگه می دارد. ورزش همچنین می تواند به بهبود سلامت استخوان و عضله و کاهش سفتی مفاصل کمک کند، اما دقت داشته باشید تمریناتی را انتخاب کنید که برای مفاصل آسان تر باشد و فشار زیادی به استخوان ها وارد نکنند. حرکات کششی به تسکین دردها کمک می کند. پیلاتس ضمن تقویت عضلات، وضعیت بدن را بهبود می بخشد تمرینات مبتنی بر حضور در استخر و آب درمانی نیز باعث کاهش فشار بر مفاصل می شود.

با توجه به سن یک رژیم غذایی سالم را برای خود انتخاب کنید که مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D را تامین کند. محصولات لبنی، بادام، سویا منابع خوبی از کلسیم هستند، لبنیات همچنین منبع خوبی از ویتامین D همراه با تخم مرغ، غلات و غذاهای غنی شده است.

چند لایه لباس بپوشید تا گرم بمانید، گرما به شل شدن عضلات کمک می کند. همچنین می توان یک پد گرم کننده یا کمپرس گرم روی مفاصل یا عضلات دردناک قرار دهید.

سعی کنید هر شب خواب کافی داشته باشید. تمام تلاش خود را برای داشتن یک نگرش مثبت و خوش بینی انجام دهید، دمای پایین ممکن است غالبا احساس غم و اندوه در افراد ایجاد کند که این می تواند بر درک فرد از شدت درد تاثیر بگذارد.

اگر مبتلا به آرتریت التهابی مانند آرتریت روماتوئید و اسپوندیلیت آنکیلوزان هستید تحت کنترل درآوردن بیماری از وخیم شدن دردها در آب و هوای سرد جلوگیری می کند.

اگر درد به مدت دو هفته یا بیشتر بدتر شود یا افرادی که از قبل بیماری دارند علائم جدید یا غیرمعمولی را در مفاصل خود تجربه کنند توصیه می شود سریعا با پزشک خود مشورت کرده و درمان به موقع و لازم را انجام دهند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ