چگونه از شر خط اخم پیشانی خلاص شویم؟

حسام آرین
خطوط اخم در درجه نخست به دلیل افزایش سن ایجاد می شوند. با افزایش سن پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به راحتی به شکل اصلی خود برنمی گردد. به گزارش هلث لاین، موارد دیگری که منجر به ایجاد خط اخم می شود: ژنتیک. دی ان ای شما مشخص می کند شما نوعی پوست […]

خطوط اخم در درجه نخست به دلیل افزایش سن ایجاد می شوند. با افزایش سن پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به راحتی به شکل اصلی خود برنمی گردد.

به گزارش هلث لاین، موارد دیگری که منجر به ایجاد خط اخم می شود:

ژنتیک. دی ان ای شما مشخص می کند شما نوعی پوست مقاوم دارید که بتواند باعث به تاخیر انداختن خطوط شود یا نوع پوستی که بیشتر مستعد خطوط و چین و چروک است.

نور خورشید. اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید باعث تجزیه الاستین و کلاژن موجود در پوست می شود و شما را مستعد تشکیل خطوط می کند.

حالات تکراری. اگر حالت چهره ای وجود داشته باشد که به طور مرتب آن را انجام می دهید (مانند اخم کردن، لبخند زدن یا بازی با ابروها) احتمال دارد خط اخم ایجاد شود.

استرس. این می تواند باعث ایجاد تنش در صورت که می تواند منجر به ایجاد اخم شود.

سیگار کشیدن. حرکت مکرر سیگار کشیدن باعث ایجاد خط و خطوط در اطراف دهان می شود. دود تنباکو استنشاق شده باعث ایجاد چین و چروک و خطوطی به دلیل تنگ شدن رگ های خونی می شود که در نتیجه خون اکسیژن کمتری به آن بافت ها می رساند.

چگونه می توان به طور طبیعی از شر خط اخم خلاص شد؟

اگرچه بسیاری از افراد برای از بین بردن خط اخم به درمان هایی مانند تزریق بوتاکس روی می آورند، اما روش های ساده ای برای شروع درمان خط اخم بدون تزریق وجود دارد:

رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل نوشیدن مقدار زیادی آب باشد. آبرسانی مناسب به دفاع در برابر خطوط صورت کمک می کند، همچنین مصرف مکمل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را برای کمک به آبرسانی به پوست در نظر بگیرید.

به اندازه کافی بخوابید تا اجازه دهید پوست شما دوباره شارژ شود. خوابیدن به اندازه کافی می تواند به کاهش خط و خطوط در صورت کمک کند البته در نظر داشته باشید به پشت بخوابید. خوابیدن روی صورت روی بالش می تواند پوست را کشیده و خطوط اخم را ایجاد کند.

هر روز از ضد آفتاب روی صورت خود استفاده کنید. فراموش نکنید اشعه ماورا بنفش خورشید حتی در روزهای ابری و در زمستان وجود دارد، بنابراین در این روزها نیز عینک آفتابی بزنید. عینک آفتابی نه تنها از پوست شما در برابر نور آفتاب بلکه از پوست اطراف چشم شما نیز محافظت می کند.

صورت خود را حداقل سه بار در روز مرطوب کنید. از مرطوب کننده مورد علاقه و مناسب پوست صورت خود استفاده کنید، پوست بین چشم و ابرو را فراموش نکنید.

هفته ای دو بار صورت خود را لایه برداری کنید. از اسکراب لایه بردار مورد علاقه خود برای پاک سازی سلول های مرده پوست استفاده کنید.

wrinkles on forehead

راه های ساده برای خلاص شدن از شر خط اخم

درمان های خانگی بسیاری برای مقابله با خطوط اخم وجود دارد. اگرچه ممکن است مورد آزمایش بالینی یا تایید پزشکی نباشند، اما افرادی هستند که به قدرت درمان های خانگی اعتقاد دارند مانند:

سفیده تخم مرغ را روی خطوط اخم بین چشم و ابرو خود بمالید

استفاده از ماست مخلوط شده با عسل، آب لیمو و مایع یک کپسول ویتامین E  به مدت 10 دقیقه قبل از شستن آن روی صورت بماند

هر شب قبل از خواب چند قطره روغن نارگیل یا بادام شیرین را روی خط اخم خود ماساژ دهید

روغن دانه کتان را دو تا چهار بار در روز بخورید

قبل از شستشو ماسک آووکادوی له شده را به مدت 20 دقیقه استفاده کنید

ورزش هایی برای خلاص شدن از شر خط اخم

برخی از افراد احساس می كنند تمرینات صورت به دلیل حركت مكرر فقط خطوط اخم را تیز می كند. برخی دیگر بر این باورند ورزش های صورت می توانند پوست صورت شما را لطیف تر کنند و این باعث نرم شدن و کمرنگ شدن خطوط اخم می شود.

بیشتر بخوانید: چه عواملی باعث خمیده شدن ناخن ها می شوند؟

چگونه خطوط اخم در پیشانی را از بین ببریم؟

برای پیشانی صاف باید هر روز روی عضله فرونتالیس کار کنید.

کف دست چپ خود را در سمت چپ پیشانی قرار دهید. در حالی که پوست را با دست چپ محکم می گیرید، کف دست راست خود را در سمت راست پیشانی خود فشار دهید و آن را با حرکت ماساژ مدور در جهت عقربه های ساعت بمالید.

پس از دو دقیقه دست راست را در جای خود بگیرید و با حرکت دورانی خلاف جهت عقربه ساعت سمت چپ پیشانی خود را ماساژ دهید.

این روند را سه بار و در مجموع شش دقیقه در هر طرف تکرار کنید.

چگونه خطوط اطراف چشم را از بین ببریم؟

برای کاهش خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها، انگشتان شست را در گوشه خارجی چشم و انگشتان خود را در بالای سر قرار دهید. چشمان خود را محکم فشار دهید و با انگشت شست گوشه های بیرونی چشم خود را به سمت کناره های سر و کمی بالا بکشید. این کشش را حدود 10 ثانیه نگه دارید، سپس شل کنید این کار را 15 بار تکرار کنید و جزئی از برنامه روزمره خود قرار دهید.

در پایان

با افزایش سن و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست صورت ما دچار چین و چروک و خطوط اخم می شود. اگر می خواهید این خطوط را برای جوان تر به نظر رسیدن به حداقل برسانید برای افرادی که می خواهند از تزریق و سایر درمان های پزشکی جلوگیری کنند تعدادی گزینه وجود دارد. بسیاری از این داروهای خانگی نیز با اینکه در جامعه پزشکی ثابت نشده است وجود دارند. قبل از تغییر رژیم غذایی یا مصرف مکمل ها درباره درمان های طبیعی برای از بین بردن خط اخم با پزشک خود مشورت کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ