ویروس کرونا در باشگاه ها گسترش می یابد؟

حسام آرین
عوام فریبی در دوران همه گیری افراد زیادی را دچار وحشت و معضل کرده است. اخبار ضد و نقیض، سویه های جدید ویروس کرونا و فشار ناشی از قرنطینه و انزوای اجتماعی روزهای تلخی را برای اغلب افراد رقم زده است. از یک سو افراد مایل به رفتن باشگاه و ورزش کردن برای حفظ سبک سالم زندگی هستند، اما از سوی دیگر […]

عوام فریبی در دوران همه گیری افراد زیادی را دچار وحشت و معضل کرده است. اخبار ضد و نقیض، سویه های جدید ویروس کرونا و فشار ناشی از قرنطینه و انزوای اجتماعی روزهای تلخی را برای اغلب افراد رقم زده است. از یک سو افراد مایل به رفتن باشگاه و ورزش کردن برای حفظ سبک سالم زندگی هستند، اما از سوی دیگر این کار خطر ابتلا به ویروس کرونا را در آنها افزایش می دهد. بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماریCDC ، ویروس کووید-19 در باشگاه حتی پس از رعایت پروتکل های لازم و رعایت فاصله اجتماعی نیز منتقل می شود.

راه های احتمالی گسترش ویروس کرونا

راه های زیادی برای انتقال ویروس کرونا از یک شخص به شخص دیگر وجود دارد. بیماری کرونا از طریق تماس مستقیم منتقل می شود یعنی با قطرات تنفسی فرد آلوده هنگام عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن منتشر می شود. جدا از آن، افراد همچنین پس از تماس با سطوح آلوده و لمس صورت، بینی، دهان و چشم های خود به ویروس مبتلا می شوند، همچنین آنها می توانند ویروس را به روشی مشابه گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: مهمترین نشانه های آب مروارید

آیا ویروس کرونا در سالن های بدن سازی گسترش می یابد؟

اگر شما یک فرد معتاد و علاقه مند به تناسب اندام هستید به طور قطع تمام روزهای قرنطینه و انزوا آسیب زیادی به شما وارد شده است. حتما با فروکش کردن موج کرونا با قدرت و انرژی زیاد به باشگاه بازگشته اید، اما بر اساس گزارش ان پی آر، هنگام صحبت از ویروس کرونا ورزش در باشگاه مورد علاقه می تواند باعث بروز نگرانی شود. مطالعات اخیر نشان می دهد حتی با رعایت فاصله اجتماعی و بررسی دمای بدن در ورودی باشگاه، سالن های ورزشی خطرات زیادی برای ابتلا به ویروس کشنده به همراه دارند.

ورزش بدون ماسک خطرناک است

اخیرا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری 2 مورد را گزارش کرده است که در سالن های مختلف ورزشی در هاوایی و شیکاگو رخ داده است. بر اساس تحقیقات جدید CDC، مشخص شد اگر افراد با وجود رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده نکنند سالن های ورزشی می توانند کانون اصلی شیوع ویروس کرونا باشند. در هاوایی، 21 نفر پس از 3 روز  شرکت در كلاس های مربی گری دوچرخه سواری به ویروس آلوده شدند. بر اساس گزارش ها ایستگاه های دوچرخه سواری با فاصله ای بیش از 6 فوت از هم قرار داشتند، اما هیچ کس ماسک نداشته است. به همین ترتیب در شیکاگو، 55 نفر از 81 نفری که در تابستان سال 2020 در کلاس های تناسب اندام شرکت کردند به ویروس کرونا مبتلا شدند. از افراد آلوده تقریبا 85 درصد در طول کلاس به ندرت ماسک می زدند و 78 درصد در حالی که هنوز آلوده بوده اند حداقل در یک کلاس شرکت می کردند. سی دی سی در یک مصاحبه اذعان داشت افزایش آلودگی ناشی از تنفس در فضاهای سربسته باشگاه های داخلی رخ می دهد و انتقال کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی 2 را راحت تر می کند.

گزینه های جایگزین بدنسازی

در حالی که گزارش جدید سی دی سی نگران کننده است و احتمال می رود باعث تغییر دیدگاه افراد نسبت به سالن های ورزشی شود باید برای داشتن تناسب اندام و حفظ سلامت به گزینه های دیگری متوسل شد. ورزش انفرادی یا در خانه به عنوان گزینه های بسیار خوبی برای باشگاه بدنسازی عمل می کنند. می توانید با تهیه تجهیزات ورزشی تمرینات مشابه را در اتاق نشیمن خود انجام دهید، همچنین فعالیت های خارج از خانه مانند دوچرخه سواری، یوگا و مدیتیشن نیز وجود دارد که می توانند سلامت و روحیه شما را در چنین روزهای سختی حفظ کنند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ