در صورت ابتلا به کرونا این چای جادویی را بنوشید

حسام آرین
همه ما می دانیم کرونا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است، بنابراین تقویت ریه ها در این زمان که بیماری کووید-19 در حال انتشار و انتقال است نکته کلیدی محسوب می شود. انجام برخی از تمرینات تنفسی و نوشیدن معجونات گیاهی توصیه شده از روش موثر برای سالم نگه داشتن ریه ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت است. نوشیدنی های گیاهی ساخته شده با موادی که […]

همه ما می دانیم کرونا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است، بنابراین تقویت ریه ها در این زمان که بیماری کووید-19 در حال انتشار و انتقال است نکته کلیدی محسوب می شود. انجام برخی از تمرینات تنفسی و نوشیدن معجونات گیاهی توصیه شده از روش موثر برای سالم نگه داشتن ریه ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت است.

نوشیدنی های گیاهی ساخته شده با موادی که به راحتی در هر خانه ای موجود است نه تنها سلامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند بلکه مخاط ریه های ناشی از عفونت ویروس کرونا را کاهش می دهند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، چای جادویی برای تقویت ریه ها در ادامه توضیح داده می شود که می توانید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

مواد لازم و طرز تهیه این چای جادویی

زنجبیل خرد شده یا رنده شده به مقدار لازم
1 عدد چوب دارچین کوچک
1/2 قاشق چایخوری برگ ریحان
1 قاشق چایخوری پونه کوهی
3 عدد دانه فلفل سیاه
2 عدد هل خرد شده
1/4 قاشق چایخوری دانه های رازیانه
1 دانه زنیان رومی
1/4 قاشق چایخوری زیره
داخل یک ظرف گود یک لیوان آب به همراه همه مواد بریزید سپس بگذارید آب جوشیده و اندازه آن به نصف کاهش یابد. اجاق گاز را خاموش کرده و نوشیدنی را در یک فنجان صاف کنید می توانید این نوشیدنی را هر روز 2 بار بنوشید که بهترین کار پس از پرانایاما و تمرینات تنفس عمیق محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:معرفی مواد غذایی مفید برای سم زدایی و پاکسازی بدن

فواید نوشیدن چای جادویی

این چای از ادویه هایی که به طور معمول در آشپزخانه هر خانه ای موجود است تهیه می شود. همانطور که همه ما می دانیم ادویه جات نه تنها رایحه متفاوتی به غذاها می بخشند بلکه به دلیل خواص دارویی چندین سال است که در طب آیورودا مورد استفاده قرار می گیرند.

زنجبیل، دارچین، ریحان، فلفل سیاه، رازیانه، زیره و زنیان رومی به دلیل خاصیت ضدالتهابی، آنتی اکسیدان و ضدباکتری شناخته می شوند. جوشاندن آنها در آب و نوشیدن این معجون جادویی 2 بار در روز به محافظت در برابر بیماری و عفونت کمک می کند. در صورت ابتلا به کرونا این نوشیدنی به کاهش مخاط اضافی در ریه ها و بهبود سریع کمک می کند.

بیشتر بخوانید:زن ها را عصبانی نکنید!!!

در پایان

این نوشیدنی اگرچه سالم است، اما در صورت شیردهی یا بارداری قبل از نوشیدن آن با پزشک خود مشورت کنید زیرا حاوی ادویه زیادی است و مصرف آن ممکن است مشکل ساز باشد. همراه با این چای جادویی ریه در روز آب فراوان بنوشید تا سموم موجود در سیستم بدن دفع شود. دقت داشته باشید یا وجود خواص زیاد عناصر تشکیل دهند این دمنوش گیاهی، اما بهتر است قبل از مصرف این نوشیدنی با پزشک معالج خود مشورت کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ