مواد غذایی که شما را در زمستان گرم نگه می دارند

حسام آرین
برای گرم نگه داشتن خود در فصل زمستان چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ چندین لایه لباس بپوشید، هر ساعت قهوه بنوشید یا در طول روز مقابل بخاری یا هر وسیله گرمایشی دیگری بنشینید. خوب گرم نگه داشتن خود در فصل زمستان کاملا یک عادت رایج و معمول است. ورود به فصل سرما و درجه […]

برای گرم نگه داشتن خود در فصل زمستان چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ چندین لایه لباس بپوشید، هر ساعت قهوه بنوشید یا در طول روز مقابل بخاری یا هر وسیله گرمایشی دیگری بنشینید. خوب گرم نگه داشتن خود در فصل زمستان کاملا یک عادت رایج و معمول است.

ورود به فصل سرما و درجه پایین هوا می تواند روال عادی زندگی شما را مختل کند، اما یک روش ساده برای گرم نگه داشتن خود در این فصل خوردن غذاهای تولید کننده گرما است. غذایی که به طور کلی حاوی چربی، پروتئین و کربوهیدرات است و هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین با تولید گرما در بدن باعث گرم شدن شما در فصل زمستان می شوند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند ماده غذایی وجود دارد که می توانید در این فصل برای خلاص شدن از شر سرما به آنها پناه ببرید.

سبزیجات ریشه ای

سبزیجات ریشه ای طی فرآیند هضم انرژی زیادی لازم دارند که باعث تولید گرما در بدن می شود. گنجاندن سبزیجات ریشه ای در برنامه غذایی خود مانند سیب زمینی، چغندر، هویج و شلغم به شما در مبارزه با فصل سرما کمک می کند. برخی از غذاهای تند مانند پیاز، تره فرنگی و پیازچه نیز می توانند بخشی از رژیم غذایی شما برای تحقق هدف تولید گرما در بدن باشند.

آجیل

برخی از مغزها مانند بادام زمینی، بادام، بادام هندی، پسته و خرما در فصل زمستان گزینه های مفیدی محسوب می شوند. این آجیل ها سرعت سوخت و ساز و دمای بدن را افزایش می دهند و در نهایت احساس گرما تولید می کنند.

بیشتر بخوانید:خواص چشمگیر پیاز برای سلامتی/ از کنترل قندخون تا حفظ سلامت قلب

میوه ها

میوه هایی مانند نارگیل و سیب گزینه های ایده آلی در فصل زمستان هستند. این میوه ها سرشار از فیبر برای هضم در معده به زمان زیادی نیاز دارند که باعث تولید گرما و در نهایت گرم شدن بدن می شوند.

تخم مرغ و مرغ

تخم مرغ و مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین، کلسیم و آهن هستند که هضم آنها سخت است از این رو دمای بدن را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید:خط حاملگی چگونه ایجاد می شود؟

گیاهان و ادویه ها

گیاهان و ادویه های رایج مانند سیر، فلفل سیاه و زنجبیل نیز عامل تولید گرما در بدن هستند. ترکیبات موجود در این ادویه ها هنگام هضم دمای بدن را افزایش می دهند و باعث تولید گرما در بدن می شوند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ