راه هایی برای گفتگو و مکالمه ی حرفه ای با دیگران

پانته آ توتونپیان
یکی از بزرگترین مشکلات شما در روبرو شدن با دوستان جدید اینست که ممکن است دستپاچه شوید. این وضعیت ناراحت کننده است و ممکن است در وهله اول مانع ملاقات شما با افراد جدید شود.

من در گذشته این مشکل را داشتم و حتی فکر می‌کردم ممکن است مربوط به DNA من یا مواردی نظیر آن باشد. اما متوجه اشتباهم شدم و یاد گرفتم چگونه آنرا حل کنم. در ادامه راهنمایی هایی برای داشتن روابط عالی و ملاقات و صحبت با هر کسی که دوست دارید ارائه شده است.

بعد از مطالعه دراین باره، متوجه شدم الگوهای رفتاری وجود دارد که مانع داشتن یک مکالمه عالی با دیگران می‌شود. یکی ازعمومی ترین الگوها، عادت فیلتر کردن، یا نگه داشتن زبانتان است که مرتبا چک می‌کنید تا مطمئن شوید که آنچه می‌خواهید بگویید جالب و هوشمندانه و قابل توجه باشد. این عادت، وحشتناک است. مشکل دیگر، ندانستن این است که برای مکالمه باید در مودش باشید و حالش را داشته باشید. اگر شما همه روز را به کار یا مطالعات تحلیلی یا منطقی گذراندید و نمی‌دانید چطور از آن مود خارج شوید، ممکن است زمان زیادی را برای گرم کردن یا شروع یک رابطه با افراد اجتماع صرف کنید. شما می‌توانید این مشکل را به سادگی با یادگیری مهارت های جدید، برطرف کنید. دراینصورت قادرخواهید بود خیلی راحت تر از قبل با افراد جدید صحبت کنید و دوست پیدا کنید. بیایید شما را با چند تکنیک پایه و در عین حال اساسی آشنا کنم که به شما یاد می‌دهد چگونه یک سخنور عالی باشید :
تکنیک شماره 1: فیلتر نکنید
این عکس العملی است که اجازه می‌دهد تا شما هر چه در ذهنتان است را آزادانه بگویید. فیلتر نکنید و مرتب حرفتان را چک نکنید. بهترین راه، تمرین اینکار با افرادی است که می‌شناسید. آیا شهامت اینکاررا دارید؟ واقعا جالب است که شما به خودتان اجازه دهید راجع به هرچه در ذهنتان است صحبت کنید و مطمئن باشید هیچ کس به خاطر این کار راجع به شما قضاوتی نمی‌کند. تا زمانی که شما صحبت نمی‌کنید و خودتان را سانسور می‌کنید به نظر اوکی می‌رسید. مردم خیلی اهمیتی به عالی بودن آنچه شما می‌گویید نمی دهند زیرا بیشتر روی آنچه از صحبت های شما می‌توانند بدست بیاورند متمرکز هستند. گرفتید؟ پس حرکت کنید.
تکنیک شماره 2: چه جالب! بیشتر راجع بهش بگو… 
این تکنیک در 99٪ موارد جواب می‌دهد و یک روش مطمئن است و حتی برای مبتدیان به خوبی کار می‌کند. مردم عاشق این هستند که بدانند آیا صحبت های آنها برای شما جالب است یا خیر؟ و اگر شما نشان دهید که جالب است آنها علاقمند می‌شوند که با شما بیشتر صحبت کنند. گفتن :”وای چه جالب!!” در مورد حرفهای دیگران ، آنها را مطمئن می‌کند که شما واقعا به حرفهای آنها گوش می‌دهید. البته این روش خیلی متملقانه است.
تکنیک شماره 3: از هر دری صحبت کنید
هر کسی داستانهای پرآب و تابی بلد است اما بیشتر مردم مایلند داستان زندگی خود را تعریف کنند. شما لازم نیست لزوما از تجربیات خود در مکالماتتان با مردم استفاده کنید. می توانید از هر دری صحبت کنید، از داستانهایی که اتفاق افتاده و دیگران می‌دانند و حتی می‌توانید از رادیو و تلویزیون و مجلات و … استفاده کنید. اما چگونه این اطلاعات و داستانها را با مکالماتتان ترکیب کنید؟ شما با دقت به حرفهای دیگران گوش دهید و خود را کاملا علاقمند نشان دهید و زمانی که آنها چیزی را فراموش کردند، آنرا کامل کنید. زمانی که شخصی به مطلبی اشاره می‌کند، راجع به آن داستان ببافید حتی اگر در زندگی شما اتفاق نیفتاده باشد. این داستان حتی می تواند احمقانه، کوتاه یا بلند، جالب یا … باشد اما فقط کافیست بگویید. مردم عاشق صحبت با افرادی هستند که می‌توانند مسائلشان را با آنها به اشتراک بگذارند. شما می توانید از این تکنیک ها برای شروع استفاده کنید،اما اگر شما می‌خواهید در زندگی تان هر زمانی که با کسی صحبت می‌کنید یا مردم را ملاقات می‌کنید، آنرا در سطح پیشرفته به کار گیرید و قادر به ایجاد دوستی سریع با دیگران باشید، توصیه من اینست که برای تمرین در این رابطه زمان بگذارید. اگر شما اینکار را انجام دهید، مکالماتی به مراتب جالب‌تر و راحت‌تر خواهید‌داشت و هرگز در ملاقات با دوستانی که دوست دارید با آنها ارتباط داشته باشید دستپاچه نمی‌شوید.

منبع : phow.ir 

در 5 مورد زیر هرگز با دیگران صحبت نکنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ