مانیتور فشار خون خود را در 5 مرحله آسان بیابید.

سمانه حسنی
چه پزشک از شما خواسته باشد که فشار خون خود را در خانه کنترل کنید یا شخصاً برای کنترل سلامتی‌تان فعال باشید، یافتن بهترین فشارسنج به شما کمک می‌کند دقیق‌ترین نتایج را دریافت کنید. همکاران ما در جانیتا استور یک راهنمای کامل برای انتخاب صحیح برای شما عزیزان ارائه داده‌اند. امروزه با انواع بسیاری از […]
چه پزشک از شما خواسته باشد که فشار خون خود را در خانه کنترل کنید یا شخصاً برای کنترل سلامتی‌تان فعال باشید، یافتن بهترین فشارسنج به شما کمک می‌کند دقیق‌ترین نتایج را دریافت کنید. همکاران ما در جانیتا استور یک راهنمای کامل برای انتخاب صحیح برای شما عزیزان ارائه داده‌اند. امروزه با انواع بسیاری از فشارسنج‌های موجود در بازار، انتخاب می‌تواند کمی شبیه به تلاش طلایی برای یافتن دستگاه مناسب خود باشد! اما نگران نباشید در اینجا پنج مرحله ساده برای پیدا کردن فشارسنج شما وجود دارد.  

مراحل انتخاب دستگاه فشار خون

 
  1. نوع مناسب خود را انتخاب کنید.
برای اکثر مردم، مانیتورهای بازویی راه حل هستند. آن‌ها استاندارد طلایی پایش فشار خون خانگی هستند. اما برای کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند، بازوهای بزرگتر دارند، یا کسانی که مرتب سفر می‌کنند، مانیتور مچی ممکن است انتخاب مناسبی برای‌شان باشد. اگر مطمئن نیستید، این مقاله می‌تواند به شما در جهت‌گیری درست کمک کند. امروزه بسیاری از انواع دیگر دستگاه فشار خون مانند فشارسنج عقربه‌ای، مانیتورهای انگشتی، مانیتورهای ساعتی، یا فشارسنج‌های بدون کاف در بازار وجود دارد. در حالی که فشارسنج‌های عقربه‌ای با آموزش مناسب بسیار دقیق هستند، استفاده از آن‌ها در خانه برای افراد بسیار دشوارتر است. بسیاری از انواع دیگر فناوری‌های جدیدتر هستند و ممکن است به دقت مانیتورهای بازو یا مچ دست نباشند.  
  1. اندازه کاف خود را تعیین کنید.
هنگامی که نوع فشارسنج خود را انتخاب کردید، سپس باید کافی متناسب اندازه بازوی خود انتخاب کنید. بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که استفاده از همان سایز تی‌شرت‌شان ساده است، اما این‌طور نیست! اگر کاف شما خیلی کوچک باشد، فشار خون شما به طور مصنوعی بالا خواهد بود. اگر کاف شما بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است فشار خون‌تان کمتر از فشار خون واقعی باشد. بنابراین ... این مرحله را نادیده نگیرید! اندازه‌گیری بازوی شما آسان است. در حالی که بازویتان در کنار بدن‌تان آویزان است، دور بازوی خود را در نقطه میانی بین شانه و آرنج اندازه بگیرید. اندازه گیری مچ دست نیز آسان است - فقط دور مچ دست خود را حدود دو انگشت زیر چین مچ خود اندازه بگیرید.  
  1. اعتبار سنجی بالینی دستگاه را بررسی کنید.
تمام مانیتورهای فشار خون ملزم به گذراندن فرآیند تأیید FDA هستند، اما بسیاری از تولیدکنندگان با کیفیت با به دست آوردن تأییدیه بالینی، آزمایش را یک قدم جلوتر می‌برند. آزمایش‌های اعتبارسنجی بالینی اغلب توسط اشخاص ثالث انجام می‌شود تا صحت مانیتورها را در برابر معیارهای خاص تأیید کنند، به این معنی که مانیتور (در صورت قبولی) نتایج قابل اعتماد و دقیقی ارائه می‌دهد. سپس این نتایج در مجلات معتبر منتشر می‌شوند و اطمینان بیشتری به دست می‌دهند. هنگامی که دستگاه فشارسنج را مقایسه می‌کنید، مطمئن شوید که برای اطمینان از دقت، یکی را انتخاب‌ می‌کنید که دارای اعتبار بالینی می‌باشد.  
  1. به دنبال تشخیص ضربان قلب نامنظم باشید.
ممکن است بدانید که ضربان قلب نامنظم دارید (از جمله آریتمی، A-fib و موارد دیگر)، و اگر چنین است، باید به دنبال یک مانیتور با تشخیص ضربان نامنظم باشید. با این حال، حتی اگر ضربان قلب نامنظم برای شما تشخیص داده نشده است، همچنان یک ویژگی خوب است که باید به دنبال آن باشید. زیرا ممکن است وجود آن نشانه‌ای از یک وضعیت جدید یا در حال تغییر باشد. ضربان قلب نامنظم یا آریتمی قلبی به ضربانی گفته می‌شود که 25 درصد از میانگین تمام ضربان‌های قلب در طول اندازه‌گیری فشار خون متفاوت است. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده مکرر این نماد با پزشک خود تماس بگیرید.  
  1. تصمیم بگیرید که آیا به هر ویژگی دیگری نیاز دارید یا خیر.
نزدیک‌تر می‌شویم! اکنون می دانید که به چه نوع و اندازه فشارسنج نیاز دارید و باید به دنبال یک مانیتور با تایید بالینی با تشخیص ضربان قلب نامنظم باشید. اما اکنون متوجه همه ویژگی‌های دیگر می‌شوید که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. و می‌تواند بسیار زیاد باشد. در این‌جا چند سؤال وجود دارد که باید از خود بپرسید: آیا این فشارسنج فقط برای شماست یا آن را با سایر اعضای خانواده به اشتراک خواهید گذاشت؟ در صورت اشتراک‌گذاری، چند نفر از آن استفاده خواهند کرد؟ آیا دستگاهی که با باتری کار می‌کند، ترجیح می‌دهید یا دستگاهی که آداپتور برق متناوب دارد؟ آیا دوست دارید دستگاه، اندازه‌گیری‌های شما را ذخیره کند یا از یک برنامه یا یک گزارش کاغذی استفاده می‌کنید؟ آیا پزشک به شما توصیه کرده است که چندین اندازه‌گیری و میانگین نتیجه را ارائه دهید؟ آیا به دلیل بینایی ضعیف به فشارسنج سخنگو نیاز دارید؟ آیا نیازهای ویژه دیگری دارید، مانند نیاز به یک کاف از پیش ساخته شده یا یک دستگاه دستی؟   با کمی دانش و برنامه‌ریزی، پیدا کردن بهترین دستگاه فشار خون برای شما نباید خیلی وحشتناک باشد، حتی اگر شروع به کار سخت باشد! تیم خدمات مشتری جانیتا استور همیشه برای کمک به هر سؤالی در هنگام جستجوی مانیتوری که درست است در خدمت شماست!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ