ویژگی‌های پزشک ایرانی مطمئن در آمریکا و کانادا

سمانه حسنی
افرادی هستند که به طور مستقیم در زنده بودن و نبودن ما نقش دارند. مهم‌ترین این افراد پزشکان هستند که در صورت مهارت در کارشان، می‌توانند جان بسیاری را نجات دهند و در صورت عدم مهارت، می‌توانند با زندگی بسیاری بازی کنند. طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، بیمارانی که به پزشک مورد نظر […]

افرادی هستند که به طور مستقیم در زنده بودن و نبودن ما نقش دارند. مهم‌ترین این افراد پزشکان هستند که در صورت مهارت در کارشان، می‌توانند جان بسیاری را نجات دهند و در صورت عدم مهارت، می‌توانند با زندگی بسیاری بازی کنند. طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، بیمارانی که به پزشک مورد نظر خود مراجعه می‌کنند، از او انتظار رفتاری درست و شایسته دارند. در کنار مهارت‌ها و تخصص‌های پزشک، ویژگی‌های اخلاقی خوب، مهم‌ترین عامل در جلب رضایت بیماران است. بیماران برای درمان مشکلات خود به پزشک مراجعه می‌کنند و از او انتظار گوش سپردن به صحبت‌هایشان را دارند. از این رو پزشکی که از نظر اخلاق و رفتار در سطح بالایی قرار داشته باشد، به‌عنوان بهترین دکتر ایرانی شناخته می‌شود. از آنجایی که تعداد بسیار زیادی از پزشکان ایران در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا حضور دارند، در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی این پزشکان را عنوان می‌کنیم.

حرفه‌ای‌گری

صرف پوشیدن یک روپوش سفید نشانه‌ای از حرفه‌ای‌گری در پزشکان نیست. این اعتماد باید کسب شود. مانند همه برخوردها، برخورد اول در پزشکان نیز مهم است. اگر شما بی توجه، بی حوصله یا بی دقت باشید، بیمار احساس نارضایتی و بی اعتمادی می‌کند و اینجاست که پزشکی اعتبار خود را از دست می‌دهد و بیمار سراغ پزشکی دیگر می‌رود.

اعتماد به نفس

از آنجایی که یک دکتر موفق دانش بالایی دارد، باید آن را با اطمینان تقویت کند. بیماران دوست دارند تا به پزشک خود به عنوان شخص مراقب سلامت خود اعتماد کنند، اما عدم اعتماد به نفس باعث عدم اطمینان می‌شود. یک پزشک با اعتماد به نفس قوی و سالم مورد توجه بیماران و همکاران خود قرار می‌گیرد و البته که مورد اعتماد جامعه است. حتی اگر در مورد چیزی احساس ناامنی می‌کنید، اجازه ندهید بیمارتان آن را ببیند.

فروتنی

فروتنی و اعتماد به نفس به عنوان یک جفت مکمل عمل می‌کنند. با بیماران و همکاران خود به شکل درست برخورد کنید و فروتنی خود را به آنها نشان دهید. این بدان معنی است که با وجود محدودیت زمانی و برنامه ریزی بیش از حد، بیمار شما هرگز نباید احساس کند که شما در کار خود عجله دارید. در زمان معاینه بیمار باید از ابتدا تا انتها به تمام صحبت‌های او گوش دهید تا بتوانید اعتماد را در او به وجود آورید و بهترین تجویز را برای او داشته باشید. همچنین باید در مورد چیزی که مطمئن نیستید، سوال کنید. پزشکی حرفه‌ای است که در آن مدام باید به دنبال یادگیری باشید و مهارت خود در درمان بیماران را تقویت کنید.

شور و علاقه

پزشکان ایرانی مطمئن، این رشته را تنها برای کسب درآمد بیشتر انتخاب نمی‌کنند و برای آن شور و علاقه دارند. پزشکان خوب ایرانی این رشته را انتخاب می‌کنند، چرا که کمک کردن به بشریت را دوست دارند و دوست دارند تا مدرک این رشته را به دست آورند. اشتیاق آنها را منضبط می‌کند و مایلند فرصت‌های دیگر را برای بهبود حرفه خود قربانی کنند. اگر پزشکی، زندگی خود را وقف بهبود زندگی دیگران کرده است و شب‌های طولانی را صرف بررسی سوابق پزشکی بیماران خود می‌کند، پس می‌توان به آن اطمینان داشت و آن را دکتر حاذق دانست.

ماهر

بیماران بیش از اینکه پزشکی باهوش را نیاز داشته باشند، به دکتری نیاز دارند که در کاری که انجام می‌دهد با استعداد باشد؛ پزشکی که از شواهد، روش و شهود و همچنین سایر موارد ذهنی و عینی در کار خود استفاده کند و سریع‌ترین و مؤثرترین درمان ممکن را برای بیمار خود استفاده کند.

تمرکز

مهم‌تر از دانش و مهارت این است که بیمار مطمئن شود در زمان حضور پزشک بالای سر او، به چیزی غیر از درمان او فکر نمی‌کند و تمام تمرکز خود را روی درمان او می‌گذارد.

احترام

دیگر ویژگی مهم پزشکان ایرانی در آمریکا و کانادا این است که برای خواسته‌های بیماران در فرآیند تصمیم‌گیری و مبارزه با بیماری احترام قائل شوند و در صورت نیاز بیمار، او را به دیگر متخصصان ارجاع دهند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه تعداد پزشکان ایرانی در کشور‌های خارجی زیاد است، یافتن بهترین پزشک ایرانی در آمریکا و کانادا راه چندان سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی با چند جست و جوی ساده پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. معیار‌های یافتن دکتر برای هر فرد با دیگری متفاوت است. بنابراین شما با توجه به معیارهای خود، ویژگی‌های پزشک مطمئن در این مقاله و دیگر موارد به دنبال پزشکی ماهر باشید و هنگام ابتلا به بیماری به او مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ