بلیچینگ دندان و سوالات متداول در مورد آن

سمانه حسنی
امروزه روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. از بلیچینگ گرفته تا کامپوزیت دندان و لمینت و غیره. روش بلیچینگ به دلیل قیمت مناسب و عملکرد خوبی که دارد جایگاه محبوبی بین مراجعه کنندگان به کلینیک ثمین دنتال تهرانپارس دارد. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم تا سوالاتی که به صورت […]
بلیچینگ دندان و سوالات متداول در مورد آنامروزه روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. از بلیچینگ گرفته تا کامپوزیت دندان و لمینت و غیره. روش بلیچینگ به دلیل قیمت مناسب و عملکرد خوبی که دارد جایگاه محبوبی بین مراجعه کنندگان به کلینیک ثمین دنتال تهرانپارس دارد. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم تا سوالاتی که به صورت عمده از طرف مراجعه کنندگان مطرح میشود را در قالب یک مطلب منتشر کنیم.

سوالات متداول بلیچینگ؛ آیا استفاده از لیزر در بلیچینگ خطرناک است؟

معمولا اولین چیزی که ذهن هر کسی را به خودش درگیر میکند این است که آیا روش سفید کردن دندان با لیزر خطرناک است یا نه! به هیچ وجه نگران این موضوع نباشید. این لیزر هیچ خطری ندارد و صرفا باعث عملکرد قوی تر و سریع تر ماده بلیچینگ روی دندان ها میشود.

عوارض بلیچینگ دندان چه مواردی هستند؟

حساس شدن دندان ها به وسیله بلیچینگ ( سفید کردن دندان ها )  یکی از عوارض طبیعی بلیچینگ است که بعضی از افراد آن را تجربه میکنند. این عوارض همیشگی نیستند و بعد از مدتی دندان به حالت طبیعی بر میگردد. نکته ای که باید بعد از بلیچینگ به آن دقت کنید این است که بعد از سفید کردن دندان ها از نوشیدن و خوردن خوراکی های بسیار داغ و یا بسیار سرد خود داری کنید.

عوارض بلیچینگ دندان چه مواردی هستند؟آیا بعد از بلیچینگ دندان ها حساس میشوند؟

همانطور که گفتیم تا حدودی بلیچینگ میتواند باعث حساس شدن دندان ها شود. این حساسیت با توجه خوردن و نوشیدن مواد غذایی داغ و سرد تحریک میشود.

بلیچینگ دندان با لیزر چقدر طول میکشد؟

بلیچینگ معمولا بین 45 تا 60 دقیقه زمان میبرد.

ماندگاری و دوام بلیچینگ دندان با لیزر چقدر است؟

بسیاری از افراد تصور میکنند که سفید کردن دندانها با بلیچینگ دائمی و برای تمام عمر است اما اینطور نیست. اگر دقت کنید همه ما دندانهای سفید رنگی داشتیم که با رعایت نکردن، حالا زرد و از زیبایی آن کاسته شده است. اگر به کشیدن سیگار و یا خوردن قهوه، چای پر رنگ و نوشابه و نوشیدنی های رنگ دار دیگر عادت دارید، باید بدانید که روی رنگ گرفتن دندانها بعد از بلیچینگ تاثیر منفی میگذارند. سفید ماندن دندانها با مراقبت فرد ارتباط مستقیم دارد. هر چقدر که بیشتر از دندانهایتان مراقبت کنید، میتوانید انتظار داشته باشید که برای مدت زمان بیشتری سفید و زیبا بمانند.

بلیچینگ دندان به چند جلسه احتیاج دارد؟

این که بلیچینگ به چند جلسه احتیاج دارد بستگی میزان زرد بودن دندان های شما دارد. اگر دندان ها لکه های بسیار زیادی داشته باشند بیمار به دو تا سه جلسه نیاز پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت با یک جلسه نیز دندان ها به رنگ دلخواه در خواهند آمد. روش دیگری که معمولا پزشکان از آن استفاده میکنند این است که یک جلسه در مطب و با استفاده از لیزر اقدام به سفید کردن دندان ها میکنند. سپس از پکیج های هوم بلیچینگ یا همان بلیچینگ خانگی استفاده کرده و ادامه مراحل سفید کردن در خانه ادامه پیدا میکند.

تفاوت بلیچینگ هوم و بلیچینگ آفیس در چیست؟

بلیچینگ آفیس اصطلاحا به همان عمل سفید کردن دندان ها در مطب گفته میشود. در بلیچینگ آفیس مواد سفید کننده روی دندان ها قرار گرفته و سپس با تاباندن نور لیزر فرآیند سفید سازی دندان ها انجام میشود. در بلیچینگ هوم ( بلیچینگ در خانه ) عمل سفید سازی به وسیله قالب دندان و یک تیوپ از مواد بلیچینگی که در اختیار مراجعه کننده قرار داده میشود ادامه پیدا میکند. مواد بلیچینگ در قالب دندان ریخته شده و قالب برای مدت زمان مشخصی روی دندان ها قرار میگیرند. بد از مدتی این روش به سفید شدن دندانها منجر میشود. بلیچینگ آفیس برای افرادی مناسب است که دوست دارند در چند دقیقه نتیجه دلخواهشان را بگیرند. علاوه بر این اگر شما از نظر زمانی فرصت ندارید ( مثل افرادی یک مراسم مهم در پیش دارند ) بهتر است از بلیچینگ آفیس استفاده کنید. اما در صورتی که عجله ای ندارید، میتوانید از پکیج های بلیچینگ هوم در دراز مدت استفاده کنید.

آیا جرم گیری قبل از بلیچینگ دندان لازم است؟

معمولا قبل از بلیچینگ جرم گیری انجام میشود که در نهایت باعث تاثیر بیشتر بلیچینگ روی دندان خواهد شد. با استفاده از پولیش و جرم گیری، لکه ها و پلاک های چسبیده شده به دندان به طور کامل جدا میشوند. با این کار مواد بلیچینگ ارتباط بهتری با سطح دندان پیدا کرده و دندان ها بهتر سفید میشوند.

چه افرادی میتوانند بلیچینگ دندان استفاده کنند؟چه افرادی میتوانند بلیچینگ دندان استفاده کنند؟

  • افرادی که دندان هایشان به مرور زمان زرد شده است. حتی اگر این افراد خیلی مراقب دندان های خود باشند، به مرور زمان لایه مینای دندان نازک می شود و دندان ها زردتر به نظر می رسد.
  • در اشخاصی که به علت مصرف داروها و انجام درمان های پزشکی دندان هایشان تغییر رنگ داده اند. برخی از انواع آنتی بیوتیک ها را نباید در سنین زیر 12 سال مصرف کرد. این آنتی بیوتیک ها آنتی بیوتیک های گروه تتراسایکلین هستند که باعث تغییر رنگ زرد یا حتی قهوه ای روی دندان ها می شوند.
  • در افراد مبتلا به زردی قسمت داخلی دندان که به آن فلوریس می گوییم.
  • در افرادی که به طور مادرزادی دندان‌های زرد دارند.
  • افرادی که می خواهند لبخندی زیباتر داشته باشند و به دلیل بدرنگ بودن و زردی دندان هایشان اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.
  • در افرادی که دندان هایشان در اثر درمان ریشه یا تروما آسیب دیده و دچار کبودی یا تغییر رنگ شده است.
  • در افرادی که دندان ها در اثر بیماری های تب دار قبل از تکمیل رشدشان، در دهان زرد شده و تغییر رنگ داده اند.

چه افرادی نمیتوانند از بلیچینگ استفاده کنند؟

  • افراد زیر 18 سال
  • در دندان هایی با پالپ بزرگ و دارای پولیپ و کیست روی لثه
  • در دندان های بیش از حد پوسیده
  • در دندان های دارای روکش و تاج چینی
  • در زنان در دوران بارداری و شیردهی
  • در افراد با سلامت دهان و دندان ضعیف
  • در افراد مبتلا به تحلیل لثه
  • در افراد مبتلا به اختلالات ساختاری دندان
  • در افراد دارای حساسیت دندانی شدید
  • دندان های شکسته و ترک خورده
  • در افراد تحت شیمی درمانی
جمع بندی در این مطلب سعی شد به تمام سوالاتی که معمولا مراجعه کنندگان کلینیک ثمین دنتال تهرانپارس مطرح میکنند، پاسخ داده شود. اما در صورتی که سوالی هنوز در ذهن شما وجود دارد که در لیست پرسش و پاسخ های بالا نیست، میتوانید با مراجعه به وبسایت ما و یا از طریق ارتباط گرفتن با ما از طریق شماره تماس 77739968-021 | 09337769000 از خدمات مشاوره رایگان کلینیک ثمین دنتال استفاده کنید. منابع » کلینیک دندانپزشکی ثمین دنتال ،  وبسایت بدن ما  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ