اصول استفاده از کاندوم

alodoctoradmin
کاندوم، یک ابزار برای رعایت‌کردن بهداشت جنسی است که درحین رابطه جنسی عموما توسط مردان و در برخی موارد نیز توسط زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول انواع مختلف و ویژگی‌های گوناگونی دارد که سعی داریم در این مقاله به آنها بپردازیم. آگاهی از کاربرد این محصول برای تمام افراد واجب است تا بتوانند […]
کاندوم، یک ابزار برای رعایت‌کردن بهداشت جنسی است که درحین رابطه جنسی عموما توسط مردان و در برخی موارد نیز توسط زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول انواع مختلف و ویژگی‌های گوناگونی دارد که سعی داریم در این مقاله به آنها بپردازیم. آگاهی از کاربرد این محصول برای تمام افراد واجب است تا بتوانند به‌واسطه آن، از خود و بدنشان بهتر و بیشتر مراقبت کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید درحین رابطه جنسی بهداشت را رعایت کنید، این مطلب را تا انتها ادامه دهید.

کاندوم و موارد استفاده از آن

این وسیله که یک پوشش نرم و انعطاف‌پذیر است، در 2 نوع مردانه و زنانه به بازار عرضه می‌شود. افراد به‌منظور محافظت از خود دربرابر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری، این محصول را تهیه و از آن استفاده می‌کنند. در زمانی که ابتلا به بیماری‌های مقاربتی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کرد، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند تا محصولی را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها تولید کنند. بنابراین، کاربرد اصلی این ابزار جلوگیری از انتقال ویروس‌ها از طریق رابطه جنسی است. به این ترتیب حتی افرادی که مبتلا به ایدز بودند با استفاده از این وسیله و رعایت نکات دیگر، می‌توانستند رابطه جنسی برقرار کنند. امروزه از این محصول برای جلوگیری از بارداری نیز استفاده می‌کنند. زیرا از ایجاد تماس مستقیم بین اسپرم و تخمک جلوگیری می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا از بارداری ناخواسته پیشگیری شود.

کاندوم زنانه

همان‌طور که گفته‌شد کاندوم‌ها در 2 نوع مردانه و زنانه تولید می‌شوند که نوع زنانه فقط یک مدل دارد اما نوع مردانه دارای مدل‌های مختلفی هستند که در این بخش در مورد مدل زنانه صحبت خواهیم کرد. نوع زنانه (Female Condom) یک لوله پلاستیکی به‌طول 17 سانتی‌متر بوده که از پلی‌اورتان تهیه شده­است. این محصول محیط درونی واژن خانم‌ها را می‌پوشاند و مانع از انتقال بیماری یا اسپرم‌ها می‌شود. یک طرف این لوله که در داخل قرار می‌گیرد، بسته است و طرف دیگر که بیرون از واژن قرار دارد، باز است. به این ترتیب از برخورد آلت تناسلی به واژن جلوگیری می‌شود‌.

کاندوم مردانه و انواع آن

این مدل نیز شبیه به یک غلاف پلاستیکی است که وقتی آلت مرد، در حالت نعوظ قرار دارد، روی آن کشیده می‌شود. این محصول نیز که بسیار نازک و انعطاف‌پذیر است، رایج‌ترین نوع کاندوم در میان افراد محسوب می‌شود. انواع مختلف این محصول به شرح زیر هستند:

کاندوم خاردار

کاندوم ضد حساسیت

مدل طعم‌دار

مدل گرم‌کننده

مدل تاخیری

مدل اسپرم‌کش

توصیه‌های مهم در هنگام استفاده از کاندوم

حال که با انواع این محصول آشنا شده‌اید لازم است نکات بهداشتی و مهمی که درحین استفاده از آن باید رعایت کنید را نیز بدانید. این موارد به ترتیب زیر هستند:
  • نوع مردانه انتخاب بهتری نسبت به مدل زنانه است. زیرا درصد انتقال بیماری و بارداری ناخواسته را کمتر می‌کند.
  • از محصولاتی که از پلی‌اورتان تهیه شده‌اند استفاده کنید تا دچار حساسیت و آلرژی نشوید.
  • فقط یک شریک جنسی باید از کاندوم استفاده کند و استفاده هم‌زمان 2 نفر از آن اشتباه است.
  • حتما قبل از استفاده دقت کنید که محصول کاملا سالم باشد. زیرا سوراخ‌بودن آن می‌تواند منجر به انتقال بیماری یا بارداری شود.
  • این محصول یک‌بار مصرف است. بنابراین پس از اتمام رابطه آن را دور بیندازید.
  • حتما به آلت تناسلی روان‌کننده بزنید و سپس کاندوم را روی آن بکشید تا خشکی آلت باعث پاره‌شدن آن نشود.
  • به‌هیچ‌وجه چند کاندوم را روی هم استفاده نکنید.
  • در نظر داشته باشید که رابطه طولانی­مدت و خشن باعث پاره‌شدن و آسیب‌دیدن محصول می‌شود. پس درحین این نوع رابطه، سالم‌بودن این وسیله را بررسی کنید.

مزایای استفاده از کاندوم

اگر بخواهیم مزیت­های استفاده از Condom را به­صورت کلی بیان کنیم، به لیستی که در ادامه منتشر کرده­ایم، خواهیم رسید:
  • استفاده از این روش نسبت به قرص و محلول و موارد دیگر پیشگیری، عوارض کمتری دارد و بسیار موثرتر از آنها است. علاوه‌بر این، برتری دیگر کاندوم نسبت به روش‌های دیگر، لذتی است که ایجاد می‌کند.
  • دسترسی و تهیه آن بسیار راحت است زیرا نیازی به داشتن نسخه پزشک نیست و می‌توانید آن را از داروخانه‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. همچنین استفاده از این کالا باعث ایجاد تغییرات هورمونی نمی‌شود.
  • روش‌های دیگر فقط برای پیشگیری از بارداری هستند. اما کاندوم‌ها یک محصول مراقبتی‌اند که از ابتلا به بیماری‌هایی مانند ایدز، سرطان دهانه رحم، زگیل و موارد این‌چنینی جلوگیری می‌کنند.

راهنمای انتخاب بهترین Condom

برای خرید این محصول بهداشتی و مراقبتی لازم است تا نکات مهمی را مد نظر قرار دهید تا نوع باکیفیت آن را تهیه کنید. به همین خاطر در ادامه نکاتی را که راهنمای انتخاب بهترین کاندوم هستند برای شما بازگو می‌کنیم:
  • نکته مهم به‌هنگام خرید کاندوم سایز محصول است. این کالا باید به‌طور کامل آلت تناسلی را بپوشاند. بنابراین، سعی کنید قبل از خرید طول و عرض آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید تا این وسیله را در سایز مناسب خود تهیه کنید.
  • این محصول در 3 سایز کوچک دارای 4.4 سانتی‌متر عرض و 16 سانتی‌متر طول، سایز متوسط با 5 سانتی‌متر عرض و 20 سانتی‌متر طول، سایز بزرگ با 5.3 سانتی‌متر عرض و 20 سانتی‌متر طول و سایز بسیار بزرگ که 5.7 سانتی‌متر عرض و 20.6 سانتی‌متر طول دارد، تولید می‌شود.
  • حتما تاریخ انقضای محصول را چک کنید. زیرا محصولات تاریخ مصرف گذشته می‌توانند پاره باشند یا حساسیت ایجاد کنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاندوم

قیمت هر محصول باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد، تعیین می‌شود. وقتی امکانات و قابلیت‌های یک کالا تغییر می‌کند واضح است که قیمت آن نیز عوض می‌شود. همچنین به‌طور کلی هزینه محصولات مختلف در ایران ثابت نیست و به‌دلیل تورم، روزبه‌روز تغییر می‌کند. اما عواملی هستند که بر این تغییر هزینه تاثیرگذارند. ما می‌خواهیم در این بخش به این عوامل موثر بپردازیم. اولین موضوع شرکت تولیدکننده است. در تولید این وسیله مراقبتی شرکت‌های ایرانی مختلفی فعالیت می‌کنند و مجوز بهداشت دارند و تقریبا 90 درصد کاندوم‌های موجود در بازار نیز ایرانی هستند. اما دقت کنید که هر چه شرکت مورد نظر، محبوب‌تر و معتبرتر باشد، قیمت محصولات آن بیشتر است. همچنین محصولاتی که توسط برندهای خارجی تولید می‌شوند، به­دلیل مواردی مانند قیمت بالای دلار، هزینه واردات محصول، هزینه حمل‌ونقل و مواردی از این قبیل، قیمت بسیار بالاتری نسبت به محصولات ایرانی دارند.

بهترین فروشگاه برای خرید کاندوم

این کالا در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های مارکت یافت می‌شود، اما بسیاری از افراد از خرید این محصول به‌طور حضوری خجالت می‌کشند. بنابراین، بهترین گزینه برای این افراد خرید از آنلاین شاپ‌ها است. فروشگاه لوازم ارایشی بهداشتی شاواز یکی از بهترین فروشگاه تهیه این محصول مراقبتی است که می‌توانید برای خرید این محصول به‌صورت حضوری و غیرحضوری به آنها مراجعه کنید. آنلاین شاپ شاواز این قابلیت را فراهم کرده تا اگر در شهرهای دیگر نیز هستید بتوانید این محصول را به آنها سفارش دهید تا برای شما ارسال شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه انواع کاندوم‌ها را مشاهده کرده و ویژگی‌های مربوط به هرکدام را بخوانید. سپس براساس علایق و نیاز خود، یکی را ثبت کنید. این فروشگاه تنوع برند زیادی دارد و شما می‌توانید محصول هر برندی را که می‌شناسید در این آنلاین‌ شاپ ببینید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ