آنژین و قلب شما

آیا تا به حال در قفسه سینه را تجربه کرده اید؟ شاید در فکر تجربه یک حمله قلبی بوده اید! درد قفسه سینه یکی از رایج ترین علل مراجعه به پزشک است و دلیل خوبی نیز دارد.

 این می تواند نشان دهنده یک حمله قلبی باشد. با این حال، 70 درصد از کسانی که توسط پزشکان برای درد قفسه سینه معاینه می شوند، دارای اختلال قلبی نیستند، بلکه تشخیص بسیار ملایم تری دارند مانند سوء هاضمه یا کشیدگی عضله. اگر تشخیص داده شود که شما مبتلا به آنژین شده اید، (تقریبا 10 میلیون امریکایی به آن مبتلا هستند)، این تشخیص را به عنوان یک زنگ هشدار برای آگاهی از سلامت قلبی خود در نظر بگیرید و از دستورات پزشک معالج خود پیروی کنید تا از خودتان برای داشتن بهترین امکانات سلامتی محافظت کرده و از حمله قلبی حلوگیری کنید.

آنژین به عنوان درد قفسه سینه یا ناراحتی ناشی از بیماری قلبی تعریف می شود. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، این علامت یک بیماری است که به عنوان ایسکمی میوکارد شناخته می شود. درد زمانی اتفاق می افتد که میوکارد (عضله قلب) خون و اکسیژن (ایسکمی) کافی نداشته باشد. این، اغلب اولین نشانه قابل مشاهده از بیماری قلبی است. آنژین به طور کلی نشان می دهد که شما در یک یا احتمالا بیش از یک مورد تنگی یا محدودیت در عروق کرونری خود هستید. عروق کرونری، رگ های خونی هستند که خون غنی از اکسیژن را به بافت قلب شما می رسانند. دکتر امیر لرمان، استاد پزشکی در درمان قفسه سینه و کلینیک فیزیولوژی کرونری در دانشکده پزشکی روچستر می گوید: “آنژین یک زنگ هشدار است. این روش قلب شماست که به شما می گوید که اکسیژن کافی دریافت نمی کنید.”

1- علل آنژین و ریسک های ابتلا درمورد خود را بشناسید.

علت اصلی کاهش جریان خون و اکسیژن، آترواسکلروزاست، که به معنی ایجاد پلاک های کلسترول خون بر روی دیواره های داخلی شریان ها می باشد. همانطور که پلاک ها رشد می کنند، جریان خون را محدود می کنند و باعث درد می شوند. بدتر اینکه اگر پلاکتی پاره شده یا بترکد، یک لخته خون میتواند کل جریان خون را مسدود کند. این موجب حمله قلبی، و اغلب منجر به آسیبی برگشت ناپذیر به عضله قلب شما می شود. چندین عامل خطر ساز باعث تسریع درتشکیل پلاک ها می شوند. برخی از این عوامل فراتر از کنترل شما هستند. به عنوان مثال، اگر سابقه خانوادگی بیماری های قلبی داشته باشید، احتمال بیشتری برای پیشرفت وابتلای به آن دارید. سن عامل خطرناک دیگری است: هرچه سن شما بیشتر باشد، مدت بیشتری از ایجاد پلاک درعروق شما گذشته است. اما سایر عوامل خطر، در کنترل شما هستند.سیگار کشیدن و داشتن یک رژیم غذایی همراه با چربی های اشباع شده و نمک می تواند به فشار خون بالا کمک کند، که باعث آسیب به لایه نازک سلول های محافظی می شود که سطح داخلی رگ های خونی را تشکیل می دهند. این سلول ها جریان خون سالم را حفظ می کنند. 

آنها موجب آزادسازی موادی به شریانها می شوند که باعث می شود تا از لخته شدن خون، التهاب، انقباض شریان ها و سایر فرآیندهایی که منجر به تشکیل پلاک می شود، جلوگیری شود. آسیب به این سلول های محافظ می تواند به ایجاد پلاک در داخل عروق کرونر کمک کند.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

آنژین قلبی چیست و چرا دچار آن می شویم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ