قیمت کامپوزیت دندان در سال 1402 چقدر است ؟

نادر سیاسی
  با استفاده از روکش های ونیر کامپوزیتی می توان رنگ، شکل و اندازه دندان ها را بهبود بخشید و ظاهر آن ها را زیباتر کرد. با استفاده از کامپوزیت می توان لب پریدگی و شکستگی های جزئی دندان و همچنین در انجام درمان های زیبایی از آنها استفاده کرد. در این مقاله به بررسی […]

  با استفاده از روکش های ونیر کامپوزیتی می توان رنگ، شکل و اندازه دندان ها را بهبود بخشید و ظاهر آن ها را زیباتر کرد. با استفاده از کامپوزیت می توان لب پریدگی و شکستگی های جزئی دندان و همچنین در انجام درمان های زیبایی از آنها استفاده کرد. در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیت و عوامل موثر بر این هزینه می پردازیم. قیمت کامپوزیت دندان روکش های کامپوزیت دارای تفاوت های بسیاری با لمینت های دندان است و بزرگترین تفاوت آن ها در تراشیدن مینای دندان است. کامپوزیت دندان در یک جلسه انجام می شود اما لمینت دندان حداقل باید دو جلسه بر روی دندان های فرد کار انجام شود تا نتیجه نهایی دریافت شود. روکش های کامپوزیتی بسیار مستعد لکه دار شدن  هستند و اگر از آن ها به خوبی مراقبت نشود دوام چندان زیادی نخواهند داشت. و اما از نظر قیمت کامپوزیت دندان باید بگودیم قیمت کامپوزیت دندان نسبت به رقیب خود لمینت دندان بسیار پایین تر است و بسیاری از افراد به این علت به این روش رو آورده اند. زمانی که شما بخواهید برای دندان های خود ونیر کامپوزیت انجام دهید باید مواد کامپوزیتی را بر روی سطح جلویی دندان شما قرار دهند و به شکل و ظاهر مورد نظر شما  فرم بدهند که البته این مورد بسیار حائز اهمیت است و تماما به مهارت و تبحر پزشک در فرم دهی دندان بستگی دارد. بلافاصله بعد از لمینت دندان به لبخند مورد نظری که انتظار داشتید خواهید رسید و یک زیبایی خاص را تجربه خواهید کرد. ممکن است برای هر فردی این سوال پیش بیاید که قیمت کامپوزیت دندان چقدر است؟ عوامل بسیار زیادی بر قیمت کامپوزیت دندان تاثیر گذار است. در این بخش به بررسی نکات و عواملی که بر روی هزینه کامپوزیت دندان تاثیر گذار است پرداخته ایم.

کامپوزیت دندان چیست؟

گاهی ممکن است به جای شنیدن کلمه کامپوزیت دندان عنوان لمینت کامپوزیتی را شنیده باشید که از بهترین روش ها برای ترمیم و زیبایی ظاهری دندان است. مواد های کامپوزیتی در واقع یکسری مواد خمیری هستند که دندان پزشک یک لایه نازک از آن را بر روی دندان بیمار قرار می دهد. مواد کامپوزیتی دارای طیف وسیعی از رنگ هستند که از سفید ترین تا تیره ترین را شامل می شود. زیرا هر فرد باید بتواند با توجه به رنگ صورت و علاقه خود رنگ های مختلفی را برای دندان های خود انتخاب کند. کامپوزیت دندان برای رفع هرگونه مشکل ظاهری و زیبایی دندان استفاده می شود که در واقع از نظر هزینه نیز روشی مقرون به صرفه برای زیباسازی چهره و اصلاح طرح لبخند است.

قیمت کامپوزیت دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت روز کامپوزیت دندان می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید. قیمت کامپوزیت ونیر 1402

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم عوامل مختلفی هستند که می توانند بر هزینه کامپوزیت دندان تاثیر داشته باشند. برای آنکه بتوانید یک قیمت نسبی تخمین بزنید. عوامل تعیین کننده قیمت کامپوزیت دندان عبارتند از : عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان

تعداد واحد مورد نیاز برای کامپوزیت دندان

اولین موردی که می تواند بر قیمت کامپوزیت دندان تاثیر گذار باشد تعیین تعداد واحد مورد نیاز برای کامپوزیت است. به این دلیل که قیمت کامپوزیت به تعداد واحد دندان هایی که باید روکش شود بستگی دارد. هر چه تعداد دندان ها بیشتر باشد قطعا قیمت کامپوزیت دندان بالاتر می رود.  منظور از واحد در این روش هر یک دندان می باشد. پیش از اقدام به کامپوزیت دندان، دندان پزشک برای شما تعیین می کند چند واحد دندان نیاز دارید تا اصلاح طرح لبخند خود را تکمیل کنید و زیبایی چهره خود را افزایش دهید.

برند و نوع کامپوزیت دندان

یکی دیگر از تعیین کننده های قیمت کامپوزیت دندان برند و نوع کامپوزیتی است که انتخاب می کنید. در حال حاضر برند و نوع های مختلفی از کامپوزیت در صنعت دندان پزشکی تولید می شود که هر یک دارای کیفیت و قیمت متفاوتی هستند. یکی از عوامل اصلی که بر قیمت و طول عمر کامپوزیت دندان تاثیر می گذارد میزان کیفیت کامپوزیت است. بهترین کامپوزیت ها امروزه در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، آلمان و سوئیس ساخته می شود که دارای بهترین کیفیت مواد در جهان هستند. البته برند های دیگری هستند که دارای قیمت پایین تر و مطلوب تری اند و تولید کشور چین هستند. اما نکته ای که در این بخش وجود دارد کیفیت پایین آن ها نسبت به دیگر کامپوزیت ها است. به همین علت انتخاب یک مرکز دندان پزشکی زیبایی برای انتخاب مواد اولیه با کیفیت و مرغوب بسیار حائز اهمیت است.

میزان مهارت، تبحر و دستمزد دندانپزشک

از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت کامپوزیت دندان، که البته تاثیر مستقیمی در کیفیت انجام کار و ماندگاری آن دارد میزان مهارت، تجربه و تبحر دندان پزشک است. انتخاب یک کلینیک معتبر در یک مکان مناسبت و استفاده از دندان پزشکان متبحر و با تجربه می تواند بر قیمت کامپوزیت دندان تاثیر مستقیم داشته باشد. تعرفه دستمزد دندان پزشک یکی از مهم ترین عواملی است که بیشترین تاثیر را بر قیمت کامپوزیت خواهد داشت. بعد از تعرفه دستمزد دندان پزشک، مکان و محل قرار گیری کلینیک دندان پزشکی بر قیمتی که پزشک برای دستمزد و تعرفه پزشکی خود تعریف کرده است تاثیر بسزایی دارد.

درمان های جانبی  پیش از کامپوزیت دندان

یکی دیگر از مواردی که کمتر به آن در تعیین قیمت کامپوزیت توجه شده است درمان های جانبی و تکمیلی مورد نیاز پیش از انجام کامپوزیت دندان است. برخی افراد دارای پوسیدگی، خراب شدن، عفونت و بیماری های لثه هستند که باید قبل از اقدام به کامپوزیت دندان این مشکلات به صورت کامل رفع شود. اگر پوسیدگی رفع نشود ممکن است به مرور زمان آسیب های جدی به دندان های طبیعی فرد وارد شود. به همین علت درمان های تکمیلی و جانبی قبل از انجام کامپوزیت دندان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت کامپوزیت داشته باشد.

انجام ارتودنسی برای نظم دندان ها قبل از انجام کامپوزیت دندان

برخی افراد دارای برهم ریختگی و بی نظمی شدید دندانی هستند. برای انجام کامپوزیت دندان باید نظم و هماهنگی دندان ها به صورت کامل فراهم باشد به همین علت توصیه می شود ابتدا باارتودنسی مشکلات نظم دندانی را حل کرده سپس اقدام به کامپوزیت نمائید. البته برخی پزشکان برهم ریختگی های بسیار جزئی را با کامپوزیت دندان رفع می کنند اما اگر دندان ها بسیار کج و نا منظم باشد باید از ارتودنسی کمک گرفته شود. به همین علت هزینه ارتودنسی به کامپوزیت دندان اضافه شده  و باعث افزایش قیمت کامپوزیت می شود.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

به صورت کلی کامپوزیت های دندان بین 5 ا 7 سال عمر می کنند. البته اگر مراقبت های کافی از کامپوزیت خود داشته باشید ممکن است طول عمر آن ها را به خوبی افزایش دهید. عواملی که در طول عمر کامپوزیت دندان تاثیر گذار است عبارتند از:
  • جنس و نوع  دندان  های طبیعی فرد متقاضی
  • کیفیت  و نوع مواد استفاده  شده در ساخت کامپوزیت دندان
  • برند و شرکت سازنده کامپوزیت دندان
  • مهارت، تجربه و تبحر  دندانپزشک
طول عمر کامپوزیت دندان البته کامپوزیت دندان می تواند با استفاده از روش پالش ترمیم شود. ینی اگر کمی تغییر رنگ در کامپوزیت های خود داشتید می توانید با یک بار پالیش کردن آن را به شکل اولیه خود بازگردانید. بهترین زمان برای ترمیم کردن کامپوزیت دندان زمانی است که کامپوزیت دارای شکستگی، لب پریدگی یا ترک خوردگی شده باشد.

مراقبت های لازم از کامپوزیت دندان چیست؟

برای آن که بتوانید از تغییر رنگ، شکستن و جدا شدن روکش های کامپوزیتی جلوگیری کنید بهتر است مراقبت های لازم را رعایت نموده و با دقت کافی بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنید. مراقبت های لازم از کامپوزیت دندان عبارتند از:
  • رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشوبه به صورت منظم یک امر بسیار مهم است. زمانی که بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت می کنید از ایجاد عفونت در هان که به مرور موجب پوسیدگی می شود، موجب از بین رفتن اتصال بین روکش و دندان می شود و گسترش آن باعث آسیب های شدید به دندان های طبیعی زیر روکش می شود جلوگیری می کنید. به همین علت رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است.
  • بهتر است برای مسواک زدن از خمیر دندان و مسواک های بسیار نرم استفاده کنید تا باعث ساییده شدن کامپوزیت های خود نشوید.
  • همانطور که می دانید کامپوزیت ها بسیار مستعد لکه دار شدن هستند و پس بهتر است از نوشیدن مواد غذای و نوشیدنی های رنگی پرهیز کنید و مصرف آن ها را به حداقل برسانید. البته راه های دیگری مانند شستن دهان و مسواک زدن بعد از مصرف آن ها هم وجود دارد.
  • برای حفظ سلامت ساختار کامپوزیت و جلوگیری از ترک برداشتن و شکستن آن از خوردن هرگونه مواد غذایی سفت و سخت خودداری نمائید. بهتر است پوست خوراکی هایی مانند گردو، پسته و بادام را با دندان های خود نشکنید تا آسیبی به کامپوزیت شما وارد نشود.
هر چه بتوانید در نگهداری و مراقبت از کامپوزیت دندان خود بهتر عمل کنید می توانید ماندگاری و طول عمر آن ها را به خوبی افزایش دهید و از پرداخت هزینه های مجدد برای ترمیم و تعویض آن ها خود داری نمائید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ