انواع پروتز سینه

نادر سیاسی
پروتز سینه یکی از روش‌های زیبایی برای بهبود ظاهر و اندازه سینه‌ها است. با پیشرفت‌های اخیر در این زمینه، انواع پروتز سینه وجود دارد که در نتایج بهتر این روش تاثیر بسزایی خواهند داشت. پروتزهای سینه از مواد، اندازه، شکل و بافت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. نوع پروتز بر اساس سبک زندگی بیمار، فرم بدن، بافت […]

پروتز سینه یکی از روش‌های زیبایی برای بهبود ظاهر و اندازه سینه‌ها است. با پیشرفت‌های اخیر در این زمینه، انواع پروتز سینه وجود دارد که در نتایج بهتر این روش تاثیر بسزایی خواهند داشت. پروتزهای سینه از مواد، اندازه، شکل و بافت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. نوع پروتز بر اساس سبک زندگی بیمار، فرم بدن، بافت سینه و نتایج مورد دلخواه بیمار تعیین می‌شود. به این ترتیب، پزشک پروتزی را انتخاب می‌کند که بهترین مطابقت را با نیازها و خواسته‌های بیمار داشته باشد. در ادامه قصد داریم انواع مختلف پروتز سینه را مورد بررسی قرار دهیم.

پروتز سینه چه  انواعی دارد؟

پروتز سینه با توجه به جنس، شکل، سایز و برند در دسته بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد که افراد می‌توانند با توجه به بافت سینه و اندازه آن، از انواع مختلف پروتز استفاده کنند. اما انتخاب نوع پروتز باید با تایید پزشک صورت گیرد و همچنین نظر و خواست بیمار نیز در این انتخاب حائز اهمیت است. زیرا انتخاب درست نوع پروتز اثر بسزایی بر نتیجه جراحی و بهبود ظاهر سینه دارد. همچنین، انتخاب یک جراح با تجربه در انجام عمل و دستیابی به نتیجه مطلوب نیز بسیار مهم است.

انواع پروتز سینه بر اساس جنس

انواع مختلف پروتز سینه بر اساس جنس عبارتند از:

پروتز سینه سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی، نوعی از پروتز سینه هستند که بافتی به شدت طبیعی و نزدیک به بافت سینه دارند. این پروتزها از موادی به نام ژل سیلیکون ساخته شده‌اند و تمام افراد قادر به استفاده از آن هستند. ژل سیلیکون به واسطه خواص فیزیکی و طبیعی خود، شکل و حجمی طبیعی برای سینه ایجاد می‌کند. بنابراین، افرادی که به دنبال یک پروتز سینه با ظاهری طبیعی هستند، می‌توانند از پروتزهای سیلیکونی استفاده کنند.

پروتز سینه سالین ( آب نمک)

پروتزهای آب و نمک، یک نوع پروتز سینه هستند که با استفاده از محلول استریل آب و نمک پر می‌شوند و در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی جداره سفتی دارند. پس از جایگذاری در بافت سینه، این نوع پروتزها حالت مصنوعی به سینه می‌دهند. به همین دلیل اکثرا خانم‌هایی که به دنبال حجیم سازی و برجسته کردن بیش از حد طبیعی سینه‌های خود هستند، ممکن است به این نوع پروتز سینه علاقه داشته باشند. اما افرادی که بافت سینه کوچکی دارند، بهتر است نوع دیگری از پروتز را در نظر بگیرند، زیرا ممکن است پروتزهای آب و نمک برای آنها مناسب نباشند.

انواع مدل‌های پروتز سینه

در حال حاضر، جراحی پروتز سینه با اهدافی همچون تغییر شکل در سینه، افزایش حجم آن یا تغییر بافت سینه انجام می‌شود. انواع پروتز سینه با مواد متفاوت وجود دارد که بر اساس فرم بدن، کشش پوست و سایر عوامل توسط پزشک برای هر فرد انجام می‌شود. انتخاب یک جنس پروتز مناسب به شما امکان می‌دهد شکل طبیعی سینه خود را بازیابی کنید و بافت سینه از دست رفته را جبران نمایید. جراحی پروتز سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در ادامه انواع مدل پروتز سینه بر اساس شکل را به شما معرفی خواهیم کرد:

پروتز سینه گرد

پروتزهای سینه گرد، نسبت به سایر انواع پروتزها دارای تقاضای بیشتری هستند. این نوع پروتز برای بیمارانی که به دنبال افزایش ضخامت و حجم سینه نیستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

پروتز سینه مدل اشکی

پروتزهای سینه مدل قطره اشکی دارای شکلی مشابه قطره اشک هستند، به این معنی که قسمت پایینی پروتز نسبت به قسمت بالایی آن به طور کامل‌تر به نظر می‌رسد. این نوع پروتز برای افرادی که خواهان شکل طبیعی سینه هستند گزینه مناسبی خواهد بود. چرا که افراد به واسطه انجام این جراحی می‌توانند به ظاهری متناسب و طبیعی‌تر دست یابند.

پروتز سینه ثابت  (gummy bear)

پروتزهای سینه با شکل ثابت، معمولا خارج از ایران تقاضای بیشتری دارند. در صورت پاره شدن این نوع پروتز، بافت آن شکل و ظاهر خود را حفظ می‌کند و به همین دلیل به آن‌ها پروتز پاستیلی نیز گفته می‌شود. آن‌ها شکل مخروطی دارند، به طوری‌که در قسمت پایین برجستگی بیشتری خواهد داشت.

انواع سایزهای پروتز سینه

انواع پروتز سینه در سایزهای مختلف از جمله کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ وجود دارند. اما انتخاب اندازه پروتز سینه به عوامل مختلفی وابسته است و باید به مسائلی مانند بارداری در آینده نیز توجه کنید. به عنوان مثال هنگام انتخاب سایز پروتز سینه باید به اندازه و شرایط سینه، تناسب و هماهنگی آن با سایر اجزای بدن و در نهایت سبک زندگی هر فرد توجه کرد.

انواع برندهای پروتز سینه

در ادامه برخی از برندهای انواع پروتز سینه را به صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم:

·         مارک Allergan Natrelle: شرکت آلرگان یکی از تولیدکنندگان بزرگ در زمینه پروتز سینه است که به عنوان یکی از بهترین مارک‌های پروتز سینه شناخته می‌شود. پروتزهای این شرکت از جنس ژل سیلیکونی صاف ساخته شده‌اند و در ۵ اندازه مختلف در دسترس هستند. این پروتزها به دلیل اندازه‌ها و ضخامت باریک آنها، مورد توجه بسیاری از جراحان پروتز سینه قرار می‌گیرند.

·         مارک Sientra OPUS: برند سی انترا نیز به عنوان یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان پروتز سینه شناخته می‌شود. این برند تنها برای پزشکان و متخصصانی که شرایط قابل قبولی دارند، در دسترس است. پروتزهای این شرکت با استفاده از ژل‌های سیلیکونی مخصوصی پر می‌شوند و به همین دلیل دارای استحکام بالایی هستند.

·         مارک Mentor : شرکت منتور نمایندگی انحصاری پروتز سینه سیلیکونی در ایالات متحده را دارد و به عنوان یکی از بهترین مارک‌های پروتز شناخته می‌شود. این مارک سه نوع مختلف پروتز سینه را تولید می‌کند و به بیماران این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیازهای خود، بهترین انتخاب را داشته باشند.

کلام آخر

انواع پروتز سینه در شکل، اندازه و جنس‌های مختلفی‌ وجود دارند که برای افراد مختلف و در شرایط متفاوت مناسب هستند. انتخاب گزینه مناسب بسیار مهم است، لذا توصیه می‌شود ابتدا به یک پزشک متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه کنید و انتظارات و سلایق خود را به او توضیح دهید. این امر کمک می‌کند تا افراد بتوانند بهترین نتیجه را از این روش به دست آورند. منبع : dr-parnia.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ