درمان‌ خانگی سوء‌هاضمه با دارچین و جوش شیرین

mojtaba
معمولاً وقتی چیزی یا اضافه‌ی غذا با ترشحات اسید معده (همراه با عصاره‌های گوارشی) در معده جمع می‌شود سوء هاضمه رخ می‌دهد. دکتر مایکل مورای می‌گوید در بیشتر موارد این مشکل به خاطر رژیم نامناسب و یا عادات بد غذاخوردن پیش می‌آید.

معمولاً وقتی چیزی یا اضافه‌ی غذا با ترشحات اسید معده (همراه با عصاره‌های گوارشی) در معده جمع می‌شود سوء هاضمه رخ می‌دهد. دکتر مایکل مورای می‌گوید در بیشتر موارد این مشکل به خاطر رژیم نامناسب و یا عادات بد غذاخوردن پیش می‌آید. او چهار درمان خانگی برای سوء هاضمه دارد که می‌توانید از آن بهره بگیرید.
درمان خانگی با دارچین
نوشیدن چای دارچین در روز مانع از بروز سوءهاضمه و علائم آن نظیر ایجاد گاز یا نفخ می‌شود. پودر دارچین را (نصف قاشق) به آب (یک فنجان) اضافه کرده و حدود ۱۵ دقیقه این ترکیب را بجوشانید. بعد بگذارید سرد شود. نوشیدن آن می‌تواند باعث تسکین دردهای حاصل از سوء هاضمه شود.


جوش شیرین
اسیدهای زیاد معده در دستگاه گوارش می‌توانند باعث سوء هاضمه شود. جوش شیرین می‌تواند این اسیدها را خنثی کرده و میزان گاز، شکم‌درد و نفخ را که به خاطر سوء هاضمه به وجود می‌آیند کم کند. یک قاشق جوش شیرین را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و آن را هم بزنید تا حسابی در آن حل شود. بعد می‌توانید آن را بنوشید.
سیر، دوای هر درد‌ است
جویدن مقداری سیر خام بعد از غذا می‌تواند مانع از بروز احساس تهوع شود. هم‌چنین به طور موثری درد معده، نفخ و گاز و شکم‌درد حاصل از سوء هاضمه را کاهش دهد. یک سیر را پوست بکنید و آن را میان دندان‌هایتان بگذارید ترجیحا انتهای دهان‌تان، بعد آن را محکم گاز بزنید و عصاه‌ی آن را به آرامی بخورید.


سیب و پرتقال
پرتقال حاوی اسید اسکوربیک و اسید سیتریک است که هر دوی این‌ها میزان اسیدهای معده را در درون معده افزایش می‌دهند، بنابراین فرآیند هضم را سریع‌تر کرده و مانع از بروز مجدد سوء هاضمه می‌شود. سیب هم حاوی میزان زیادی فیبر است که می‌تواند میزان هضم غذا را افزایش داده و از انسداد روده جلوگیری کند. 

خبر مرتبط:
برای بهبود سوء هاضمه یا پیشگیری از ابتلا به آن چه باید کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ