بهترین مدل‌های عمل بینی

نادر سیاسی
  عمل بینی عموما با دو هدف زیبایی و درمانی صورت می‌گیرد. امروزه این جراحی زیبایی علاوه بر خانم‌ها در آقایان نیز شیوع پیدا کرده است؛ چرا که بشر همواره به دنبال بهتر دیده شدن می‌باشد. به طورحتم پس از تصمیم به عمل بینی اولین اقدام انتخاب بهترین مدل عمل بینی است. زیباجو باید مدل […]
  عمل بینی عموما با دو هدف زیبایی و درمانی صورت می‌گیرد. امروزه این جراحی زیبایی علاوه بر خانم‌ها در آقایان نیز شیوع پیدا کرده است؛ چرا که بشر همواره به دنبال بهتر دیده شدن می‌باشد. به طورحتم پس از تصمیم به عمل بینی اولین اقدام انتخاب بهترین مدل عمل بینی است. زیباجو باید مدل عمل بینی خود را با توجه به فرم بینی انتخاب نماید. لازم به ذکر است این مسئله باید توسط پزشک حاذق معاینه و مورد بررسی قرار گیرد.

بینی به چند مدل دسته بندی می‌شود؟

مدل بینی استخوانی: افرادی که دارای قوز روی بینی و یا انحراف تیغه بینی هستند بینی آن‌ها از نوع استخوانی می‌باشد. پوست اطراف این نوع بینی استخوانی نازک و غضروف بینی محکم می‌باشد. این مدل عمل بینی به دلیل غضروف قوی نیاز به پیوند غضروف نخواهد داشت. بهترین عمل بینی استخوانی زمانی صورت می‌گیرد که جراح با تبحر خاص قوز روی بینی را برداشته و تیغه بینی را صاف کند. طوری که پل بینی کاملا صاف شده و فاصله بین لب و بینی نرمال باشد. امکان دارد شما هم درباره جراحی بینی استخوانی با لیزر چیزهایی شنیده باشید. باید بدانید چنین چیزی امکان پذیر نیست و فقط با عمل جراحی می‌توان نواقص بینی را برطرف نمود. مدل بینی گوشتی: این مدل عمل بینی بر خلاف بینی استخوانی غضروف ضعیفی داشته و بینی با میزان زیادی چربی احاطه شده است. علاوه بر سوراخ‌های بینی پهن، نوک بینی پهن و افتاده از دیگر خصوصیات بینی گوشتی می‌باشد. توجه داشته باشید یکی از مواردی که از افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی گوشتی جلوگیری می‎کند استفاده مداوم (حداقل تا یکماه) از چسب بینی است. بنابراین، برای نتیجه گیری بهتر در عمل بینی گوشتی حتما به دنبال متخصص ماهر باشید وگرنه جراحی به شکست می انجامد.

عمل بینی با چه هدفی انجام می‌شود؟

باید بدانید برای دست یابی به بهترین مدل عمل بینی اهداف شما از موارد زیر نمی تواند فراتر برود:
  1. تناسب بیشتر بینی با اجزای صورت
  2. کوتاه کردن ارتفاع بینی
  3. برطرف کردن انحراف بینی
  4. رفع مشکلات تنفسی
  5. اصلاح بینی شکسته
  6. متقارن سازی سوراخ‌های بینی
  7. بالا بردن نوک بینی افتاده
  8. برداشتن پولیپ بینی
  9. کوچک کردن پره‌های بینی
10.برطرف کردن برآمدگی روی بینی

انواع مدل‌های عمل بینی:

بینی طبیعی: بی شک بهترین مدل‌ عمل بینی با سیل عظیم طرفدار در میان مردان و زنان است. دلیل اصلی آن هم این است که در این مدل، بینی حالت طبیعی خود را حفظ کرده و زاویه بین لب و بینی کاملا نرمال می‌باشد. پره‌های بینی نیز به اندازه کوچک می‌شوند. عمل بینی طبیعی اکثرا با هدف تغییرات جزئی بینی صورت می‌گیرد. بینی نیمه فانتزی: این مدل، بین بینی فانتزی و طبیعی قرار دارد. قوس روی بینی و زاویه بین لب و بینی کمتر از بینی عروسکی است. بینی فانتزی: در بینی عروسکی قوس روی بینی بیش از حد بوده و بینی بیش از اندازه کوچک می‌شود. همچنین به دلیل کوچک کردن زیاد از حد سوراخ‌های بینی اکثر زیباجویان با مشکلات تنفسی شدید روبرو می‌شوند.

عمل بینی به چند روش صورت می‌گیرد؟

جراحی بینی به روش باز: دراین روش پوست روی بینی بوسیله کلوملا کاملا از روی استخوانی بینی برداشته شده و بینی دارای بخیه‌های خارجی می‌شود. عموما جراح در این روش اشراف بیشتری به ساختار بینی پیدا می‌کند.

جراحی بینی به روش بسته: جراحی بینی به این روش از طریق سوراخ‌های بینی صورت گرفته و تمامی بخیه‌ها از داخل زده می‌شود. بهتر است بدانید جراحی بینی به روش بسته قدرت مانور جراح را برای اعمال تغییرات پایین می‌آورد.

چگونه صاحب بهترین مدل عمل بینی شویم:

  • انتخاب جراح حرفه ای
  • توجه به نظرات پزشک
  • عدم مقایسه بینی خود با دیگران
  • داشتن انتظارات واقع بینانه
  • مدل بینی با توجه به نوع بینی انتخاب شود
  • مراقبت‌های بعد از عمل جدی گرفته شود

مراقبت‌های پس از جراحی بینی:

  1. استراحت مطلق
  2. اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین
  3. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  4. فین کردن ممنوع
  5. نوشیدن آب و مایعات فراوان
  6. از رفتن به مکان‌های شلوغ و گرم خودداری کنید
  7. استفاده صحیح از چسب بینی

خصوصیات بهترین جراح بینی: اگر قصد دارید در پایتخت عمل کنید باید بدانید بهترین جراح بینی تهران از نظر کاربران و زیباجویان جراحی است که :

  1. تجربه و تبحر کافی داشته باشد
  2. مدارج عملی معتبر داشته باشد
  3. صبور و با حوصله باشد
  4. دارای نمونه کارهای قوی باشد
  5. برای هر بیمار به اندازه کافی وقت بگذارد
  6. به انتظارات زیباجو توجه کند
  7. پس از جراحی در دسترس بیمار باشد
  8. توصیه‌های لازم را قبل و بعد از عمل به بیمار گوشزد کند
عوارض عمل بینی: در صورتی که جراحی بینی توسط جراح غیر حرفه ای صورت گیرد به طور حتم زیباجو شاهد عوارض زیر را خواهد دید:
  • مشکلات شدید تنفسی
  • کوچک شدن بیش از حد پره‌های بینی
  • کج شدن بینی
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • از دست دادن حس بویایی
  • نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی
تفاوت های مدل عمل بینی مردانه و مدل عمل بینی زنانه
  1. قوس روی پل بینی خانم‌ها بیشتراز آقایان است.
  2. زاویه بین لب و بینی نیز در بانوان بیشتر است.
  3. آقایان معمولا به دلیل انحراف بینی، شکستگی بینی، مشکلات تنفسی و کوچک کردن پره‌های بینی تصمیم به جراحی می‌گیرند در صورتی که خانم‌ها عموما به دلیل زیبایی و تناسب بیشتر اجزای صورت، بینی خود را عمل می‌کنند.
در آخر....

بهترین مدل‌های عمل بینی مردانه:

بهترین مدل عمل بینی مردانه، بینی طبیعی بوده که هدف از آن رفع عیوب جزئی بینی، کمی قوس و اعمال زاویه بین 90 تا 100 درجه می‌باشد. نوک بینی در مدل عمل بینی طبیعی مردانه کمی پهن تر از زنانه می‌باشد. همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد عمل بینی با هدف تناسب اجزای صورت انجام می‌شود. بهترین مدل عمل بینی مدلی است که نه زیاد کوچک و نه زیاد بزرگ باشد، طوری که هماهنگی خود را با لب، چشم، ابرو و اندازه صورت از دست ندهد. نهایتا توصیه می‌شود برای انجام عمل زیبایی بینی حتما به جراح متبحر و با تجربه مراجعه نمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ