ویتامین D، ویتامینب برای غلبه بر افسردگی!

alodoctoradmin2
یک مطالعه تازه به بررسی تأثیرات مکمل ویتامین D بر افسردگی پرداخته است. نتایج نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های ویتامین D ممکن است اثرات کوچک تا متوسطی بر روی علائم افسردگی در بزرگسالان داشته باشد. این مطالعه نیازمند تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیر ترکیب ویتامین D با درمان‌های استاندارد افسردگی معرفی کرده است. با توجه به […]

یک مطالعه تازه به بررسی تأثیرات مکمل ویتامین D بر افسردگی پرداخته است. نتایج نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های ویتامین D ممکن است اثرات کوچک تا متوسطی بر روی علائم افسردگی در بزرگسالان داشته باشد. این مطالعه نیازمند تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیر ترکیب ویتامین D با درمان‌های استاندارد افسردگی معرفی کرده است. با توجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۵ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان با افسردگی مواجه هستند. هرچند درمان کاملی برای افسردگی وجود ندارد، اما علائم آن اغلب قابل کنترل از طریق درمان‌های متنوع از جمله روان درمانی و مصرف داروهای ضد افسردگی هستند. با توجه به یافته‌های این مطالعه، استفاده از مکمل‌های ویتامین D ممکن است یک گزینه تکمیلی برای کاهش علائم افسردگی در بزرگسالان باشد، اما برای اطمینان از اثربخشی و امکان ترکیب با درمان‌های دیگر، نیازمند تحقیقات بیشتر است.

تحقیقات قبلی روابط بین ویتامین D، التهاب و افسردگی را بررسی کرده است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ سطوح پایین ویتامین D را با افسردگی مرتبط دانست. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۱ نشان داد که سطوح ویتامین D ممکن است به تنظیم التهاب که با افسردگی مرتبط است کمک کند. اما یک مطالعه جدید به طور سیستماتیک اثربخشی مکمل‌های ویتامین D را در کاهش علائم افسردگی در مقایسه با دارونما مورد بررسی قرار داده است. محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آنها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.

در این مطالعه، میزان ویتامین D مربوط به ۵۳,۲۳۵ شرکت کننده بررسی شد. به طور کلی، محققان دریافتند که مکمل ویتامین D تأثیر کوچک تا متوسطی بر علائم افسردگی دارد. محققان خاطرنشان کردند که مکمل ویتامین D به طور کلی تأثیر مثبتی بر ۱۱۱۶ فرد مبتلا به اختلال افسردگی حاد که به عنوان افسردگی بالینی نیز شناخته می‌شود، داشت. محققان همچنین دریافتند بیمارانی که از داروهای ضد افسردگی در کنار مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کردند، اثرات مثبت کوچک اما از نظر آماری معنی داری را تجربه کردند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ