مزایا و معایب زاویه سازی صورت

نادر سیاسی
زاویه فک و صورت، نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کند. خبر خوب اینکه هم خانم‌ها و هم مردان می‌توانند برای زیباتر شدن چهره خود و بهتر کردن زاویه فک، از تکنیک‌هایی خاص کمک بگیرند. این روش‌ها چانه را زیباتر و چهره‌ را جوان‌تر می‌کنند؛ اما عوارضی هم دارند که خوب است با شناخت کامل […]

زاویه فک و صورت، نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کند. خبر خوب اینکه هم خانم‌ها و هم مردان می‌توانند برای زیباتر شدن چهره خود و بهتر کردن زاویه فک، از تکنیک‌هایی خاص کمک بگیرند. این روش‌ها چانه را زیباتر و چهره‌ را جوان‌تر می‌کنند؛ اما عوارضی هم دارند که خوب است با شناخت کامل از آنها، تصمیم به انجام زاویه سازی صورت بگیرید. در این مقاله، شما را با عوارض زاویه سازی صورت و مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیفتد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این عوارض، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه‌سازی صورت، روشی موقت یا دائمی است که چانه‌های نامنظم، نامتقارن، نامتعادل و غیرطبیعی را اصلاح می‌کند و با ایجاد خط فک، ظاهری زیبا به صورت می‌دهد و فرمی هماهنگ می‌سازد. پزشک در این روش، با تکنیک‌هایی خاص، نواحی نیازمند به اصلاح و ترمیم را در ناحیه فک یا چانه تشخیص می‌دهد و به بهترین شکل ممکن تلاش می‌کند تا ظاهری بهتر به صورت ببخشد. این تکنیک با جراحی، لیفت با نخ، تزریق ژل و فیلر یا تزریق چربی قابل اجرا است. همچنین می‌توان به کمک روش‌های کمتر تهاجمی مانند پلاسما جت، هایفو یا حتی بوتاکس هم زاویه سازی صورت را انجام داد.

مزایای زاویه سازی صورت

  • ایجاد تعادل در اجزای صورت
  • اصلاح فرم چانه و متعادل کردن آن
  • مشخص کردن خطوط فک در صورت
  • رفع شلی و افتادگی غبغب
  • زیباتر شدن نمای کلی چهره

معایب زاویه سازی صورت

همان‌طور که ابتدای مقاله هم اشاره کردیم زاویه‌سازی صورت، معایبی دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. عمده معایب زاویه سازی صورت به عوارض بعد از انجام این تکنیک‌ها مربوط است و می‌تواند تا مدت‌ها شما را درگیر کند. در ادامه، با مشکلات زاویه‌سازی صورت به تفکیک هر روش آشنا خواهید شد:

عوارض زاویه سازی فک با ژل

پزشک در زاویه‌سازی صورت با ژل یا فیلر، ژل پروفایلو را به نقاط تحت‌درمان تزریق می‌کند تا به صورتتان شکل خاصی ببخشد. از آنجایی که ژل هیچ عارضه جانبی خاصی برای پوست و بدن ندارد، می‌توان عوارض تزریق ژل برای زاویه‌سازی را تقریباً هیچ فرض کرد. صرفاً ممکن است کمی درد، قرمزی، تورم و خارش ناحیه تزریق را تجربه کنید. در موارد بسیار نادر و در صورتی که به مراکز تخصصی مراجعه نکنید، احتمال بروز عفونت، توده، اسکار و... نیز وجود دارد. قابل ذکر است که این عوارض بسیار نادر هستند؛ اما زاویه‌سازی صورت با ژل، معایبی دارد که باید قبل از تزریق، از آن آگاه باشید. موارد زیر از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین عوارض زاویه سازی صورت با فیلر هستند:
  • عدم ماندگاری طولانی مدت نتایج
  • احتمال بروز عفونت
  • عدم تقارن، در صورتِ نداشتن مهارت و تجربه کافی پزشک
قیمت پروفایلو صورت هم می‌تواند در هر مرکز زیبایی متفاوت باشد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم از آنجایی که تمایل دارید روی صورتتان که یکی از مهمترین نقاط بدن است تغییر ایجاد کنید، بهترین‌ متخصصان را انتخاب کنید که خیالتان راحت باشد؛ حتی اگر هزینه بیشتری بپردازید.

معایب زاویه سازی صورت با چربی

از آنجایی که در روش زاویه‌سازی صورت با چربی، بخشی از چربی بدن از طریق لیپوساکشن برداشته می‌شود، ممکن است هم عوارض لیپوساکشن و هم عوارض تزریق چربی را تجربه کنید. در حالت کلی، از آنجایی که چربی بخشی از بدن خودتان است، تزریق آن به شما نمی‌تواند برای بدنتان خطرناک باشد؛ اما ممکن است عوارضی مانند تورم، درد، کبودی، قرمزی، التهاب یا حتی در موارد شدید، عفونت را تجربه کنید. اگرچه زاویه‌سازی صورت با چربی از روش تزریق ژل، نتایج ماندگارتری دارد؛ اما همچنان معایبی دارد که باید قبل از تزریق بدانید:
  • احتمال جابه‌جایی چربی زیر پوست و دفرمه شدن صورت
  • عدم ماندگاری دائمی نتایج
  • احتمال بالای بروز عفونت در محل تزریق

معایب زاویه سازی با نخ

زاویه‌سازی صورت با نخ، نسبت به تزریق ژل و چربی تهاجمی‌تر است؛ اما عوارض جانبی کمی دارد. این روش با کمک جای‌گذاری نخ زیر نقاط تحت درمان اجرا می‌شود تا پوست به‌صورت طبیعی، کلاژن‌سازی اطراف نخ را آغاز کند. به این ترتیب، زاویه‌سازی اجرا خواهد شد. البته مشکلات زاویه سازی صورت با نخ هم غیرقابل انکارند و نمی‌توان آن‌ها را نادید گرفت. این روش به نقاهت طولانی‌تری نسبت به دو روش قبلی نیازمند است و می‌توان عوارض آن را در موارد زیر خلاصه کرد:
  • احتمال بالای بروز عفونت
  • آنی نبودن نتایج و نیاز شش ماهه برای آشکار شدن آن
  • موقتی بودن نتایج
  • احتمال باقی ماندن اسکارِ محل جاگذاری نخ
  • احتمال پاره شدن نخ به هم خوردن تقارن صورت

معایب زاویه سازی با ژنیوپلاستی

ژنیوپلاستی یکی دیگر از روش‌های زاویه‌سازی صورت است که به شکل تهاجمی و با جراحی انجام می‌شود. پزشک با این روش، به‌سادگی قادر خواهد بود که فرم فک و چانه را عوض کند. این روش، یکی از قدرتمندترین روش‌های زاویه‌سازی صورت محسوب می‌شود و انجام آن نسبت به روش‌های قبلی، پر دردسرتر خواهد بود. این روش برای ایرادات شدید چانه و فک اجرا می‌شود و برای همه افراد بهترین گزینه نیست. مزیت مهم ژنیوپلاستی این است که نتایج دائمی و ماندگار دارد و خطر عدم تقارن صورت در آن به صفر می‌رسد. از مهم‌ترین معایب زاویه سازی فک با روش ژنیوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  
  • دوران نقاهت بسیار طولانی
  • درد و تورم بعد از جراحی
  • نیاز به دریافت بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان
  • احتمال بی‌حسی و گزگز لب
  • احتمال خون‌ریزی
  • ریسک آسیب دیدن ریشه دندان در صورت جراحی اشتباه

معایب زاویه سازی با مالارپلاستی

مالارپلاستی هم مانند ژنیوپلاستی نوعی روش جراحی برای زاویه‌سازی صورت است که در ابعاد محدودتری انجام می‌شود. پزشک در این روش، با ایجاد برش‌های کوچک در قسمت چانه، استخوان‌های اضافی را از بخش تحتانی فک خارج خواهد کرد تا چانه به فرم مناسب خود برسد. مالارپلاستی عوارض کمتری نسبت به ژنیوپلاستی دارد و نتایج آن هم مانند ژنیوپلاستی ماندگار است. البته نمی‌توان از مضرات زاویه سازی صورت با این روش درمانی هم به سادگی عبور کرد. موارد زیر از عوارض زاویه سازی صورت با مالارپلاستی محسوب می‌شوند:
  • التهاب و کبودی بعد از عمل
  • درد، تورم و احتمال بروز عفونت
  • احتمال تغییر زاویه و فرم فک در صورت رشد صورت با افزایش سن
  • عدم توانایی جویدن غذا تا هفته‌ها بعد از جراحی

زاویه سازی صورت در کلینیک تخصصی پوست و موی آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با معایب زاویه سازی صورت با انواع روش‌های مختلف آشنا کنیم. توجه داشته باشید که هر روش زیبایی در کنار تمام مزایای خود، می‌تواند معایب و عوارضی هم داشته باشد و همیشه باید قبل از اجرا، آن‌ها را در نظر بگیرید. بهترین کار برای به حداقل رساندن ریسک این درمان زیبایی، مشورت با پزشک حاذق و مراجعه به مراکز معتبر پوست و مو است. مخصوصاً اگر در تهران هستید یا به دنبال گزینه ای معتبر در انواع کلینیک زیبایی تهران هستید، می‌توانید روی مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک آفتاب حساب کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین روش‌های درمانی را با کمترین عوارض و ریسک دریافت کنید. کلینیک پوست و زیبایی آفتاب با 14 سال تجربه در صنعت زیبایی و بهداشتی و درمانی، از بهترین مراکز زیبایی غرب تهران به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای مزوتراپی، درمان کک و مک و مشکلات پوستی به کمک لیزر، هایفو، پلاسما جت، کربوکسی تراپی و... با متخصصان کلینیک آفتاب مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با خدمات این مرکز، لطفاً به وبسایت www.clinicbut.com سر بزنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ