با این 7 روش طبیعی و خانگی به کمر درد تان پایان دهید!

alikarimi55
امروزه افراد بسیاری به کمر درد مبتلا هستند. علت این امر شاید بی تحرکی و پشت میز نشستن طولانی باشد. البته درد کمر دلایل دیگری هم دارد، اما آنچه مهم است، درمان کمر درد است. در این مقاله به راه هایی می‌پردازیم که نه تنها موجب بهبود درد کمر می‌شوند بلکه هیچ گونه عوارضی هم […]
امروزه افراد بسیاری به کمر درد مبتلا هستند. علت این امر شاید بی تحرکی و پشت میز نشستن طولانی باشد. البته درد کمر دلایل دیگری هم دارد، اما آنچه مهم است، درمان کمر درد است. در این مقاله به راه هایی می‌پردازیم که نه تنها موجب بهبود درد کمر می‌شوند بلکه هیچ گونه عوارضی هم ندارند. این روش‌های درمان خانگی درد کمر شامل حرکات کششی، روغن‌های گیاهی و ... می‌شود.

استفاده از روغن و پماد برای کاهش درد

پمادها و کرم‌های زیادی وجود دارند که به کاهش درد (از طریق سرکوب آن) کمک می‌کنند. به عنوان مثال، کرم‌های حاوی کپسایسین می‌توانند حساسیت به درد را در مجرا و کانال‌های درد، در ناحیه‌ی مورد نظر، کاهش دهند. سایر مواد موثره‌ای که می‌توانند در کرم‌های موضعی وجود داشته باشد، عبارتند از:
  • کتوپروفن
  • ایبوپروفن
  • دیکلوفناک (وُلتارِن)
  • لیدوکائین
  • فلفلِ کایِن
  • گیاه هماور (کامفری)
  • آرنیکای برزیلی (سوسن کوهی)
همانطور که در سایت لافارر https://lafarrerr.com/ گزارش شده است، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که داروهای موضعی می‌توانند به اندازه‌ی درمان‌های خوراکی موثر باشند. بسیاری از این داروها به طور قابل ملاحضه‌ای بهتر از دارونماها (فرآورده‌ای که از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه دارو بوده ولی ماده‌ی موثره‌ی دارویی ندارد) عمل می‌کنند. این داروها به صورت ژل، کرم، چسب، پچ پوستی، یا سایر اشکال در دسترس هستند.

بهترین اسانس های روغنی برای درمان کمر درد

با وجود انتخاب‌های زیاد موجود و در دسترس از اسانس های روغنی، دانستن این که کدام یک واقعا می‌تواند در درمان کمر درد موثر باشد، گیج کننده خواهد بود. برخی از روغن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. این روغن‌ها عبارتند از:
  • روغن نعنا فلفلی
  • روغن گیاه چای کوهستان (انگورک)
  • روغن علف لیمو
  • روغن زنجبیل
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن اوکالیپتوس
  • روغن بابونه آلمانی یا رومانیایی
  • روغن رزماری
  • روغن چوب صندل
  اسانس های روغنی می‌توانند در حین ماساژ مورد استفاده قرار گیرند. شما همچنین می‌توانید این روغن‌ها را به صورت مستقیم روی کمر بمالید؛ اما به خاطر داشته باشید که باید ابتدا آن‌ها را رقیق کنید. 6 قطره از روغن انتخاب شده را با 6 قاشق چای خوری از روغن حامل (مانند روغن زیتون یا جوجوبا) مخلوط کنید. روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان، تست پوستی از روغن رقیق شده را انجام دهید. پس از 24 ساعت، اگر هیچ گونه ناراحتی و تحریکی اتفاق نیفتد، می‌توانید با اطمینان بالایی روغن را روی سطح وسیعی از پوست‌تان (مانند کمرتان) استفاده کنید.

اسانس روغنی رزماری

رزماری یکی از اسانس های روغنی موثری است که درد را تسکین می دهد. برخی محققان بر این باورند که گیاه رزماری، رومارَن یا اِکلیل کوهی، به درمان سردرد، درد استخوان، درد ماهیچه و تشنج کمک می کند. همچنین، رزماری به کاهش التهاب، شل کردن ماهیچه های صاف و تقویت حافظه کمک می کند.

حرکات کششی

انجام حرکات کششی به عنوان یک درمان خانگی کمر درد در بیشتر موارد موثر است. حرکات کششی زیر را برای تسکین درد پشت انجام دهید و به مدت ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که احساس ناراحتی نمی‌کنید، حرکت را ادامه دهید:

لمس کردن انگشتان پا:

در این حرکت، علاوه بر کشش عضلات همسترینگ، خم شدن به جلو برای رسیدن به انگشتان پا، عضلات کمرتان را شل می‌کند.

حرکت مار کبرا:

روی شکم دراز بکشید. سرتان را روی زمین بگذارید. دست‌ها را در کنار شانه‌های‌تان قرار دهید. به آرامی سینه خود را بلند کنید، طوری‌که سرتان رو به بالا باشد.

حرکت گربه-گاو:

روی دست‌ها و زانوها قرار بگیرید. پشت خود را ابتدا به بالا و سپس به سمت پایین گرد کنید و این کار را مرتبا تکرار کنید.

حرکت کودک:

دوزانو روی زمین بنشینید. خم شوید به صورتی‌که سرتان روی زمین قرار گیرد. دستان خود را به سمت جلوی سر بکشید.  

انجام ماساژ برای کاهش درد یا گرفتگی عضله

ماساژ ملایم، برای درد، ناراحتی و گرفتگی عضله، یکی از موثرترین راه‌ها به منظور شل کردن یا تسکین درد است. نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که ماساژ درمانی، به همراه درمان‌های سنتی، می‌تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد. از جمله:
  • کمر درد را کاهش دهد
  • عملکرد کمر را بهبود بخشد
  • استفاده از داروهای ضد التهاب را کاهش دهد
  • تعداد روزهای استراحت در تخت‌خواب را به حداقل رساند

در حمام از توپ تنیس کمک بگیرید.

شما می‌توانید نتایج تسکین بخش را، با استفاده از توپ تنیس (یا توپ لاستیکی که سایز مشابهی با آن دارد)، درون وان حمام تجربه کنید. این توپ را در قسمتی از کمر یا وسط کمرتان قرار داده و به اطراف حرکت کنید. این کار، همانند ماساژ کمر عمل کرده و ماهیچه‌های سفت شده و گره‌ها را شل می‌کند.

از کدام رژیم غذایی می‌توان برای کاهش کمر درد استفاده کرد؟

شواهد کمی وجود دارد که حاکی از تاثیر رژیم قلیایی بر بهبود کمر درد باشد. در رژیم قلیایی، غذاهایی مصرف می‌شود که خاصیت اسیدی کمتری دارند. غذاهایی که در خاک‌های اسیدی رشد کرده‌اند، حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم کمتری هستند. شما می‌توانید برای کاهش کمر درد، از گیاهان دارویی و مکمل‌ها استفاده کنید. نتایج مطالعه‌ای نشان داده است که برخی از گیاهان دارویی می‌توانند در کاهش کمر درد، بیشتر از دارونماها موثر باشد. این گیاهان عبارتند از:  پنجه شیطان: 50 تا 100 میلی گرم در روز پوست درخت بید: 120 تا 240 میلی گرم در روز همواره پیش از استفاده از هر نوع داروی گیاهی با پزشک مشورت کنید. این داروها ممکن است با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل داشته و اثرات جانبی ناخواسته‌ای را ایجاد کنند.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ