واکسن هندی کرونا در صف ورود به بازار

Shabnam Khesal
بر اساس اعلام مسئولین شرکت بهارات بیوتکنولوژی واکسن هندی “COVAXIN” اوایل ماه فوریه آماده عرضه می شود. به گزارش رویترز، یک از محققان ارشد این شرکت گفت: واکسن کرونا با حمایت دولت هند از اوایل ماه فوریه ماه ها زودتر از حد انتظار اجرا می شود زیرا نتایج آزمایش های آخرین مرحله در این ماه […]

واکسن هندی

بر اساس اعلام مسئولین شرکت بهارات بیوتکنولوژی واکسن هندی “COVAXIN” اوایل ماه فوریه آماده عرضه می شود.

به گزارش رویترز، یک از محققان ارشد این شرکت گفت: واکسن کرونا با حمایت دولت هند از اوایل ماه فوریه ماه ها زودتر از حد انتظار اجرا می شود زیرا نتایج آزمایش های آخرین مرحله در این ماه نشان داده که واکسن ایمن و موثر است

بهارات بیوتکنولوژی، یک شرکت خصوصی که در حال توسعه واکسن COVAXIN با شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) است، پیشتر امیدوار بود واکسن در سه ماهه دوم سال آینده راه اندازی کند.

راجنی کانت، دانشمند ارشد شورای تحقیقات پزشکی هند که عضوی از گروه ویژه کووید-19 است روز پنجشنبه در مقر این نهاد تحقیقاتی در دهلی نو گفت: این واکسن اثربخشی خوبی نشان داده است، بنابراین انتظار می رود ابتدای سال آینده، فوریه یا مارس در دسترس باشد.

بیشتر بخوانید:آخرین وضعیت کرونا در هند

کانت افزود: این واکسن در آزمایشات فاز 1 و 2 و در مطالعات حیوانی ایمنی و کارایی خود را نشان داده است، بنابراین برای اطمینان بیشتر برای اثربخشی آن باید آزمایشات فاز 3 نیز به پایان برسد. ممکن است خطرات و عوارضی وجود داشته باشد، اگر شما آماده ریسک هستید می توانید واکسن را بزنید. در صورت لزوم دولت می تواند به فکر واکسن در شرایط اضطراری نیز باشد.

دکتر هارد وردان، وزیر بهداشت در ماه سپتامبر گفت: دولت در حال بررسی مجوز اضطراری برای واکسن کووید-19، به ویژه برای افراد مسن و افراد در محل های کار پر خطر است.

ترجمه:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ