مصرف کلسیم در رژیم غذایی روزانه چگونه باید باشد؟

غزاله ذوالفقاری
کلسیم را می‌توان در سه دسته از مواد غذایی یافت: محصولات لبنی، ماهی‌ها، و سبزیجات برگ‌دار سبز. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، و ماست منابع عالی کلسیم هستند.

کلسیم را می‌توان در سه دسته از مواد غذایی یافتمحصولات لبنی، ماهی‌ها، و سبزیجات برگ‌دار سبزمحصولات لبنی مانند شیر، پنیر، و ماست منابع عالی کلسیم هستندبجز این محصولات لبنی، منابع غیر لبنی هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند نیاز کلسیم روزانه‌تان را تامین کنید.

استخوان‌های نرم موجود در ماهی تن، سالمون و ساردین، منابع خوب کلسیم هستنددیگر منابع غیر لبنی کلسیم نیز، شامل سبزیجاتی مانند بروکلی، بامیه، و شلغم؛ دانه‌ها و مغزها می‌باشند.

آیا مکمل‌های کلسیم مفیدند؟

امروزه، مکمل‌های کلسیم فراوانی را در بازار می‌بینیداین مکمل‌های کلسیم، معمولا بوسیله‌ی پزشکان برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان تجویز می‌شوندمتخصصان زیادی مصرف قرص‌های کلسیم را پس از غذا بدلیل اثر آن بر کاهش اسید معده توصیه می‌کنند.

بهرحال مصرف مکمل کلسیم باید با تایید پزشک صورت گیرد، چرا که سطح بالای کلسیم در بدن می‌تواند منجر به یبوست، و نفخ معده شودافراد مبتلا به پرکاری تیروئید، و بیماری‌های مزمن کلیه نیز نباید مکمل کلسیم مصرف کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ