روش های تشخیص مراکز پوست و موی غیر مجاز

از طریق توجه به نکاتی که توسط دبیر انجمن ارائه می گردد به راحتی می توان از بروز عوارض خطرناک مراجعه به مراکز غیر قانونی اجتناب کرد:

بر اساس قوانین وزارت بهداشت برای دریافت خدمات پزشکی در حوزه پوست و مو و زیبایی  می توان به بیمارستان ها، درمانگاه های تخصصی پوست و مو و مطب پزشکان مراجعه کرد. برخی از این خدمات همچون کاشت مو و بکارگیری لیزر های پرتوان فقط در بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی پوست و مو رسمی ، مجاز است. محدوده ارائه خدمات در مراکز درمانی متفاوت است و معتبر یا نامعتبر بودن مرکز درمانی جهت ارائه خدمات موضوع بسیار بسیار مهم است. بدون تردید وصول اطمینان برای خدمات ارائه شده فقط در صورت مراجعه به مراکز قانونی و دارای مجوز معتبر امکان پذیر خواهد بود. اما سوال این است که برای تشخیص معتبر یا نامعتبر بودن درمانگاه های تخصصی پوست و مو چه باید کرد ؟ دکتر سید رضا عبدالمطلبی دبیر انجمن صنفی درمانگاه های تخصصی پوست و مو تهران در مورد این موضوع بیشتر توضیح خواهند داد.

انجام کلیه خدمات پزشکی در مراکز غیر درمانی، کاملا غیر قانونی بوده و مراجعه به این مراکز گاها همراه با خطرات وعوارض جبران ناپذیری خواهد بود. به عنوان مثال انجام خدمات طب پوست مو و زیبایی در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی کاملا غیر قانونی و پرمخاطره  است، حتی اگر در این مراکز پزشک، حضور داشته باشد.

کلیه مکان هایی که خدمات پزشکی در آنها ارائه می گردد الزاما باید، تابلوی معتبر داشته باشند و لذا مراجعه به هر مرکزی که فاقد تابلو می باشد بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان، خواهد بود.

هرگونه تبلیغات پزشکی الزاما باید از سازمان نظام پزشکی مجوز داشته باشند و لذا هرگونه تبلیغات بدون مجوز، غیر قانونی بوده و اطمینان به تبلیغات پر زرق و برق و اغراق آمیز موجود در فضای مجازی می تواند نتایج اسفناک در پی داشته باشد. لذا در صورت مشاهده تبلیغات، قبل از مراجعه به مراکز، از قانونی بودن آن مرکز اطمینان حاصل نمائید.

ممکن است در یک مرکزقانونی خدماتی ارائه گردد که در حد صلاحیت آن مرکز نباشد، به عنوان مثال: انجام جراحی های بزرگ فقط در مراکز جراحی و بیمارستان ها امکان پذیراست و انجام خدماتی مانند کاشت مو و لیزر های پرتوان به درمانگاه های تخصصی اختصاص دارد، لذا برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیرازانجام این اقدامات در مطب ها خودداری نمائید. همچنین انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز یک اقدام غیر قانونی و مخاطره آمیز است. لذا در مراجعه به این مراکز از حضور پزشک اطمینان حاصل نمائید.

 

انجمن صنفی کارفرمایی درمانگاه‌های تخصصی پوست و موی تهران:

..

شما می توانید جهت ارتباط با انجمن با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188672866

پیامک و تلگرام: 09197888861

آدرس: تهران – خیابان جردن – بالاتر از چهارراه جهان کودک – جنب پارک خشایار – ساختمان افرا – واحد ۱۱۰

وب سایت: www.tdcu.ir

.

.

.

.

.

.

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ