حرف زدن با نوزادان، مغزشان را قدرتمندتر می‌کند

محققان می‌گویند خواندن کتاب برای کودکان هنگام خواب و صحبت کردن با آن‌ها از زمان تولد، قدرت مغزشان را افزایش داده و مقدمات موفقیت‌شان در مدرسه را فراهم می‌کند.

یان سمپل- محققان می‌گویند خواندن کتاب برای کودکان هنگام خواب و صحبت کردن با آن‌ها از زمان تولد، قدرت مغزشان را افزایش داده و مقدمات موفقیت‌شان در مدرسه را فراهم می‌کند.

مطالعاتی روی بچه‌ها و نوزادان نشان داد که تفاوت‌های برجسته در واژگان و مهارت‌های پردازشی زبان از سن ۱۸ ماهگی پدیدار می‌شود.

بچه‌هایی که والدین‌شان کمتر حرف می‌زدند، در تست‌های زبان بدترین بودند و بعضی از آن‌ها

در ۲۴ ماهگی شش ماه از هم‌سن‌ و سال‌های خود عقب بودند. این نقص اغلب با بچه‌ها ماند و بر عملکردشان در مدرسه در شش سال بعد تاثیر گذاشت.

پروفسور آن فرنالد، متخصص روانشناسی رشد در دانشگاه استنفورد گفت که صحبت کردن با نوزادان به آن‌ها کمک کرد تا قواعد و ریتم‌های زبان را از سنین پایین بفهمند و همچنین فونداسیونی برای شکل‌گیری درکی از چگونگی عملکرد جهان در اختیارشان گذاشت.

تکرار به بچه‌ها کمک کرد که کلمات را به خاطر بسپارند، در حالی که یادگیری روابط بین کلمات‌، مثل «اسب ارابه را می‌کشد» به آن‌ها کمک کرد تا تصویری از جهان بسازند که وقتی به سن مدرسه رسیدند به بار نشست.

فرنالد در نشست سالانه انجمن آمریکایی پیشرفت علم در شیکاگو گفت: «از همان روز اول باید با آن‌ها حرف بزنید. شما یک ذهن را می‌سازید، ذهنی که می‌تواند تصور کند، ذهنی که می‌تواند درباره گذشته و آینده فکر کند.»

(منبع: گاردین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ